Blitzcrank, Wielki Golem Parowy, czyli następny support. Ten wspomagający walczy swoimi pięściami lub eksploduje energią. Kiedyś pozbywał się radioaktywnych odpadów w swoich rodzimych stronach, teraz robi to na Summoner’s Rift. Przyciąga, podrzuca, ucisza, posiada tarczę. Bardzo dobra postać dla osoby już trochę wprawionej w League of Legends i ma talent do trafiania skillshotów.
Pasyw – Bariera z Many

Czas Odnowienia: 90 sekund
Gdy punkty zdrowia Blitzcranka spadną poniżej 30% (maksymalnego zdrowia) to uruchomiona zostaje Bariera. Tarcza odpowiada jego 30% maksymalnej ilości many. Bariera utrzymuje się przez 10 sekund.
Q – Rakietowy Chwyt

Czas Odnowienia: 20/19/18/17/16 sekund
Koszt: 100 many
Zasięg: 1150j.
Obrażenia Magiczne: 70/120/170/220/270 (+100% AP)
Blitzcrank wystrzeliwuje swoją prawą rękę, a trafionego przeciwnika przyciąga, zadaje mu obrażenia, a następnie ogłusza na 0.5 sekundy.
W – Zwiększone Obroty

Czas Odnowienia: 15 sekund
Koszt:75 many
Bonusowa Prędkość Ataku: 30/38/46/54/62%
Bonusowa Prędkość Ruchu: 70/75/80/85/90%
Blitzcrank otrzymuje premię do prędkości ruchu i ataku na 5 sekund. Wartości te spadają do 10% po 2.5 sekundy. Po zakończeniu efektu, zostaje on spowolniony (o 30% na 1.5 sekundy).
E – Pięść mocy

Czas Odnowienia: 9/8/7/6/5 sekund
Koszt: 25 many
Po aktywacji umiejętności Blitzcrank staje się nie do powstrzymania, a jego następny podstawowy atak podrzuci cel (1 sek.) i zada mu 200% obrażeń fizycznych. Umiejętnością tą można resetować auto ataki.
R – Pole Statyczne

Czas Odnowienia: 60/40/20 sekund
Koszt: 100 many
Zasięg: 600j.
Obrażenia Detonacyjne: 250/375/500 (+100% AP)
Obrażenia Z Piorunka: 50/100/150 (+30% AP)
Biernie: Gdy umiejętność jest dostępna, to podstawowe ataki Blitzcranka oznaczają cel (do 3 razy), po 1 sekundzie, 1 z oznaczeń zostanie zużyte w celu zadania obrażeń magicznych przy pomocy piorunka.
Aktywacja: Bliztcrank detonuje pole statyczne, niszczy wrogie tarcze na pobliskich przeciwnikach, a następnie zadaje obrażenia magiczne i ucisza wrogów (0.5 sekundy).
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
| Q | E | W | Q | Q | R | Q | W | Q | W | R | W | W | E | E | R | E | E |

1. PRZEDMIOTY STARTOWE


Przedmioty startowe dla supportów to czysta preferencja. Ten przedmiot daje AD, HP i regenerację HP.
2. MITYCZNE PRZEDMIOTY
Najlepszy przedmiot dla tank supportów. Daje pancerz, odporność na magię, zdrowie oraz ability haste (CDR), a jako Blitzcrank chcemy być tankowaci. Ponadto, aktyw tego przedmiotu daje tarczę nie tylko nam, ale także pobliskim sojusznikom.
3. RESZTA PRZEDMIOTÓW
Wybrany sojusznik zada dodatkowe obrażenia wrogowi, którego złapiemy lub podrzucimy.
Daje pancerz i manę Blitzcrankowi co jak dobrze wiemy, jest mu potrzebne. Ponadto, jego pasyw zmniejsza prędkość ataków przeciwników. Jest to więc dobry przedmiot przeciwko AD postaciom, które szybko atakują (np. Trynda, Master Yi, Vayne, Akshan).
Dobry wybór, gdy potrzebujemy pancerza i redukcji leczenia. Idealny przeciwko Aatroxowi, Olafowi, Sorace, Yuumi. Redukcję leczenia nakładamy nie tylko, gdy zostaniemy zaatakowani, ale także gdy użyjemy naszych CC na przeciwnika.
4. BUTY
Kupujemy je pierwsze, żeby móc roamować.

MORGANA
Morgana może skontrować nasze „Q” swoją tarczą, która blokuje wszelkie CC. Jeśli to się stanie, to po odnowieniu się naszej umiejętności będziemy mieli kilka sekund na ponowną próbę, bo czas odnowienia jej tarczy jest ZAWSZE dłuższy od naszego „Q”. Mamy lepsze roamy niż Morgana, więc jest to zawsze jakaś opcja, gdy jest naszym przeciwnikiem.
NAUTILUS
Nautilus ma pełno CC, a hitbox jego „Q” jest śmieszny. Możemy próbować przyciągnąć go, gdy jego ADC jest bardzo daleko albo pod wieżę, żeby wykluczyć go z gierki i zmusić do cofnięcia. Wtedy będziemy mogli zmusić jego ADC do odejścia daleko od fali minionów i będzie przez to tracić.

Chcemy pushować, żeby zdobyć 2. poziom jako pierwsi. Po zdobyciu go chcemy postarać się złapać przeciwnika zanim zdobędzie 2. poziom. Czasami lepsze będzie nieużywanie „Q”, bo jeśli je spudłujemy to tracimy całą presję. Może nam ono posłużyć do trzymania przeciwników z dala od minionów, a w ten sposób będą dużo tracić. Staramy się też roamować jako Blitzcrank, nasze przyciągnięcie pozwoli zapewnić wiele zabójstw lub wiele spalonych Flashy, a to ułatwi grę naszym sojusznikom.

Blitzcrank może rozpocząć wiele walk przy pomocy swojego „Q”. Chcemy zrobić wizję i polować na jakiś ważny cel i go przyciągnąć do naszej drużyny. Nasze „R” również się przyda do przerwania umiejętności i uciszenia przeciwników. NIE przyciągamy tanków. Możemy użyć naszego „Q” do odciągnięcia przeciwnika od naszego ADC.



