Yasuo, Pokutnik

Yasuo, Pokutnik – Runy, Umiejętności oraz Budowanie Yasuo

Reklamy

Yasuo, Pokutnik, to wysokiej trudności wojownik w League of Legends, którego spotyka się zazwyczaj na środkowej lub górnej alei. Jest to dość mobilna postać o skomplikowanych mechanikach. W dużej mierze Yasuo jest zależny od podrzuceń – jeżeli nie ma drużynie postaci, które są w stanie mu z tym pomóc, to może pojawić się problem. Postać ma bardzo złą opinię wśród graczy League of Legends, ponieważ w rękach dobrego gracza potrafi być nie do zatrzymania. Chcesz nauczyć się grać tym niezwykłym wojownikiem? Przedstawiamy krótki poradnik do bohatera Yasuo!

Reklamy
Reklamy

Yasuo Umiejętności

Pasyw – Droga Wędrowca 

Pasyw – Droga Wędrowca 

Yasuo podwaja swoją szansę na krytyczne trafienie ze wszystkich źródeł, ale jego krytyczne trafienie zadają tylko (+80% + IE 22.5%) AD bonusowych obrażeń fizycznych.  

Yasuo generuje Pływ za każde 59/52.5/45 (zależnie od poziomu) jednostek, które przejdzie. Przy 100 ładunkach i otrzymaniu obrażeń od wrogiego bohater lub potwora, ładunki zostaną zużyte i Yasuo otrzyma tarczę za 115-525 (zależnie od poziomu) na maksymalnie 1 sekundę. 

Q – Nawałnica Stali 

Q - Nawałnica Stali Q - Nawałnica Stali 2

Czas Odnowienia: 4-1.33 (zależnie od bonusowej prędkości ataku) 

Zasięg: 475j. 

Obrażenia Fizyczne: 20/45/70/95/120 (+100% AD) 

Yasuo wykonuje atak swoim mieczem w wybranym kierunku. Jeżeli trafi, wówczas zada obrażenia fizyczne oraz otrzymuje jeden ładunek Nadchodzącej Burzy. Natomiast przy 2 ładunkach i po aktywacji umiejętności zostanie wyptornado, które podrzuci i zada obrażenia trafionym przeciwnikom.  

W – Ściana Wichru

W - Ściana Wichru 

Czas Odnowienia: 30/27/24/21/18 sekund  

Zasięg: 400j.  

Szerokość Ściany: 300/350/400/450/500

Yasuo stawia ścianę, która będzie blokować wszelakie wrogie pociski przez następne 4 sekundy. Nie chroni jednak przed pociskami wieży. 

E – Zamaszyste Cięcie 

E – Zamaszyste Cięcie 

Czas Odnowienia: 0.5/0.4/0.3/0.2/0.1 sekundy 

Czas, Po Którym Można Ponownie Namierzyć Wroga: 10/9/8/7/6 sekund 

Zasięg: 475j. 

Obrażenia Magiczne: 60/70/80/90/100 (+20% bonusowego AD)(+60% AP) 

Maksymalne Obrażenia Magiczne: 90/105/120/135/150 (+20% bonusowego AD)(+60% AP) 

Bonusowe Obrażenia: 15/17.5/20/22.5/25 

Maksymalne Bonusowe Obrażenia: 30/35/40/45/50  

Yasuo doskakuje do wybranego wroga i zadaje mu obrażenia magiczne. Po każdym użyciu zwiększone zostaną podstawowe obrażenia następnego skoku o 25% na 5 sekund. Przez pewien czas nie można użyć tej umiejętności ponownie na danym wrogu. Używając “Q” w trakcie doskakiwania, wówczas Yasuo zada obrażenia obszarowe. 

R – Ostatnie Tchnienie 

R – Ostatnie Tchnienie 

Czas Odnowienia: 80/55/30 sekund 

Zasięg: 1400j. 

Obrażenia Fizyczne: 200/350/500 (+150% bonusowego AD) 

Umiejętności tej można użyć tylko i wyłącznie na przeciwnikach znajdujących się w powietrzu (jeżeli zostali podrzuceni). Po użyciu Yasuo doskakuje do wrogiego bohatera i zadaje mu obrażenia fizyczne. Ponadto przez pewien czas trafienia krytyczne uzyskają 50% bonusowego przebicia pancerza. 

Maxowanie umiejętności Yasuo

Na początku należy skupić się na maxowaniu Q, które jest w zasadzie najważniejszą umiejętnością Yasuo. Następnie trzeba dodawać punkty do E, które zwiększa jego mobilność oraz pozwala zadawać duże obrażenia magiczne. Na 6., 11. i 16. poziomie oczywiście trzeba levelować superumiejętność. Na koniec można zostawić W, ponieważ gwarantuje tylko ochronę przed pociskami.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
 Q E W Q R Q E Q E R E E W W R W W

 

Yasuo Runy

runy yasuo

Runy do Yasuo powinny być dostosowane do potrzeb slayera-skirmishera. Jako podstawową ścieżkę trzeba wybrać Precyzję, ponieważ dzięki niej można zwiększyć obrażenia. Kluczową runą Yasuo jest Zdobywca: dzięki niej ataki podstawowe i zaklęcia zadające obrażenia bohaterom na 6 s generują 2 ładunki Zdobywcy. Każdy z nich daje po 2-5 pkt. dodatkowej siły adaptacyjnej (ładunki kumulują się do 12 razy). Po zdobyciu maksymalnej liczby ładunków przywracają pkt. zdrowia w ilości odpowiadającej 9% obrażeń zadanych bohaterom.

Bohaterską runą dla Yasuo jest Triumf: po zdobyciu asysty przywraca 12% brakującego zdrowia oraz zapewnia +20 szt. złota.

Runą Legendy dla Yasuo powinna być Żwawość. Daje +3% prędkości ataku, a do tego jeszcze dodatkowe +1,5% za każdy z wygenerowanych ładunków Legendy (nalicza się je po zdobyciu asysty, a także zabójstwie bohatera, epickiego i dużego potwora oraz stwora, max. – 12).

W miejscu walki najlepszą runą na Yasuo będzie Ostateczny Cios: sprawia, że zadaje się o 8% więcej obrażeń bohaterom, których poziom zdrowia wynosi mniej niż 40%.

Drugą ścieżką run dla Yasuo powinna być Dominacja. Pierwszorzędną runą jest Smak Krwi: przy atakowaniu wrogiego bohatera leczy 18-35 pkt. podstawowego zdrowia, a także daje +0,2 pkt obrażeń od ataku i +0,1 pkt mocy umiejętności (czas odnowienia 20 s). Drugorzędną runą jest natomiast Krwiożerczy Łowca: daje +1,5% do wszechwampiryzmu za każdy wygenerowany ładunek Łowcy Nagród (zdobywa się je podczas udziału w pierwszym zabójstwie każdego wrogiego bohatera).

Na koniec pozostaje jeszcze podnieść statystyki w następujący sposób: ofensywne +10% prędkości ataku, elastyczne +9 pkt. adaptacyjnej siły oraz defensywne +8 pkt. odporności na magię.

Build Yasuo

Najlepsze przedmioty do Yasuo to wszystkie te itemy, które zwiększają obrażenia oraz szanse na trafienie krytyczne.

Przedmioty Startowe:

dorans bladehp

Ostrze Dorana: +8 pkt. ataku podstawowego, +80 pkt. zdrowia.

Unikalne Bierne – Watażka: +2.5% wszechwampiryzmu.

Mikstura zdrowia: przywraca 150 HP (w ciągu 15 s).

Przedmioty Mityczne:

Nieśmiertelny Łuklerz: +55 pkt. obrażeń od ataku, +20% prędkości ataku, +20% szansy na trafienie krytyczne, +10% kradzieży życia.

Unikalne Bierne – Linia Życia: po otrzymaniu obrażeń, po których miało by się mniej niż 30% HP, tworzy tarczę o wartości 300-700 pkt. na 3 s, a także daje +13-35% do prędkości ataku na 8 s (90 s odnowienia).

Mityczna Bierna: dodaje wszystkim posiadanym legendarnym przedmiotom 5 pkt. obrażeń od ataku i 50 pkt. zdrowia.

Przedmioty Legendarne:

Ostrze Nieskończoności: +70 pkt. obrażeń od ataku, +20% szansy na trafienie krytyczne.

Unikalne Bierne – Perfekcja: daje +35% obrażeń na trafieniu krytycznym, jeśli ma się więcej niż 60% szans na trafienie krytyczne.

Krwiopijec: +55 pkt. obrażeń od ataku, +20% szansy na trafienie krytyczne, +20% kradzieży życia.

Unikalne Bierne – Tarcza Boskiej Krwi: przy pełnym pasku zdrowia kradzież życia wytwarza tarczę o wartości 50-350 pkt. (w zależności od poziomu). Jeżeli w ciągu 25 s nie otrzyma się ani nie zada obrażeń, osłona znika.

mortal

Śmiertelne przypomnienie: +25 pkt. obrażeń ataku, +25% prędkości ataku, +20% szansy na trafienie krytyczne, +7% prędkości ruchu.

Unikalne Bierne – Sepsa: podczas zadawania bohaterom obrażeń fizycznych dodatkowo nakłada się na nich Głębokie Rany (40% na 3 s). Po trzykrotnym trafieniu wroga efekt wzmacnia się do 60% (przeciwko temu bohaterowi).

Anioł Stróż: +40 pkt. pancerza, +40 pkt. obrażeń od ataku.

Unikalne Bierne – Zbawienie: po otrzymaniu śmiertelnych obrażeń po 4 s inercji „wskrzesza” bohatera, przywracając 50% podstawowego zdrowia oraz 30% maksymalnej many (300 s odnowienia).

Buty:

Nagolenniki Berserkera: +35% prędkości ataku, +45 j. prędkości ruchu.

Ciężkie Matchupy/Kontry

– Yasuo nie może za wiele zrobić przeciwko Annie po 6 poziomie. Możemy oczywiście zablokować jej „Q”, ale na tym się to kończy. Ma ona niesamowitą presję nad nami mając naładowane ogłuszenie. Gdy ma swojego ulta to może nas oneshotować. Zdecydowanie nie chcemy tego grać.

– Jako Yasuo możemy zablokować jedynie rzucone „Q” Pantheona. Jego ogłuszenie jest point-click. Pokonać możemy go jedynie w późnej fazie gry mając Shieldbowa i Death’s Dance. We wczesnej fazie gry nie chcemy z nim walczyć i tym samym ginąć. Czekamy na dżunglera.

– Można pokusić się o stwierdzenie, że Rumble najbardziej kontruje melee midlanerów, a szczególnie postacie typu Yasuo, Talon. Ma on spore obrażenia DPS, a także tarczę, która zablokuje nasze obrażenia. Chcemy kupić przedmioty daję ddporność na magię i prosić dżunglera o zgankowanie.

Oceń wpis
[Ilośc ocen: 0 Średnia: 0]
Reklamy
Reklamy