Yone, Wiecznie Żywy

Yone, Wiecznie Żywy, to wysokiej trudności zabójca w League of Legends, którego spotkamy na środkowej oraz górnej alejce, a także w dżungli. Jest to brat Yasuo. Jego mechaniki są również skomplikowane, a z mobilnością nie jest u niego najlepiej. Jednakże odpowiednio użyty jest w stanie nieźle nabroić.  

 

Umiejętności

Pasyw – Szlak Łowcy 

Pasyw – Szlak Łowcy 

Yone podwaja swoją szansę na krytyczne trafienie ze wszystkich źródeł, ale jego krytyczne trafienie zadają tylko (+80% + IE 22.5%) AD bonusowych obrażeń fizycznych. 

Yone atakuje na zmianę pomiędzy swoimi dwoma mieczami. Zaczyna od Stalowego Miecza, a podstawowe ataki z Miecza Azakana zadają 50% AD obrażeń fizycznych i 50% AD obrażeń magicznych. 

Q – Śmiercionośna Stal

Q - Śmiercionośna Stal Q - Śmiercionośna Stal 2

Czas Odnowienia: 4-1.33 (zależnie od bonusowej prędkości ataku) 

Zasięg: 475j. / 450j. (doskok) 

Obrażenia Fizyczne: 20/40/60/80/100 (+100% AD) 

Yone wykonuje pchnięcie swoim Stalowym Mieczem w wybranym kierunku i zadaje obrażenia fizyczne trafionym wrogom. Jeżeli Yone trafi wroga, wówczas otrzyma ładunek na 6 sekund, który może zostać odświeżony poprzez zdobycie drugiego ładunku.  

Gdy Yone ma dwa ładunki, to następne użycie “Q” sprawi, że doskoczy w wybranym kierunku oraz podrzuci pobliskich wrogów i zada im obrażenia fizyczne.  

W – Duchowe Rozpłatanie

W – Duchowe Rozpłatanie

Czas Odnowienia: 16-6 (zależnie od bonusowej prędkości ataku) 

Całkowite Mieszane Obrażenia: 10/20/30/40/50 (+11/12/13/14/15% maksymalnego zdrowia celu) 

Obrażenia Fizyczne: 5/10/15/20/25 (+5.5/6/6.5/7/7.5% maksymalnego zdrowia celu) 

Obrażenia Magiczne: 5/10/15/20/25 (+5.5/6/6.5/7/7.5% maksymalnego zdrowia celu) 

Yone wykonuje cięcie w wybranym miejscu swoim Mieczem Azakana, które zadaje równe obrażenia fizyczne i magiczne trafionym wrogim jednostkom. Yone otrzyma tarczę za 40-60 (zależnie od poziomu)(+60% bonusowego AD) za 1.5 sekundy, gdy “W” trafi wroga, które jest zwiększone o 100%-200% (zależnie od ilości trafionych wrogich bohaterów). 

E – Wyzwolona Dusza  

E – Wyzwolona Dusza  E – Wyzwolona Dusza  2

Czas Odnowienia: 22/19/16/13/10 sekund 

Przechowywane Obrażenia: 25/27.5/30/32.5/35% 

Aktywacja: Yone doskakuje do pobliskiego miejsca i otrzymuje Formę Duszy na 5 sekund, a także tworzy niemożliwego do namierzenia klona, który jest ustawiony za miejscem, w którym umiejętność została użyta. Nie może jednak przemieścić się przez teren. Umiejętność może zostać reaktywowana. 

Forma Duszy: Yone może przemieszczać się swobodnie przez jednostkiotrzymuje 10%-30% (zależnie od czasu aktywności) bonusowej prędkości ruchu i oznacza bohaterów, których zaatakował podstawowymi atakami lub umiejętności. 

Reaktywacja: Yone powraca do swojego klona, detonuje oznaczenia na każdym wrogim bohaterze i zadaje im obrażenia nieuchronne równe wartości przechowywanych obrażeń przeciwko im.  

R – Przypieczętowany Los 

R - Przypieczętowany Los 

Czas Odnowienia: 120/100/80 sekund 

Zasięg: 1000j.

Całkowite Mieszane Obrażenia: 200/400/600 (+80% AD) 

Obrażenia Fizyczne: 100/200/300 (+40% AD) 

Obrażenia Magiczne: 100/200/300 (+40% AD) 

Yone oznacza wszystkich wrogów w linii w wybranym kierunku i ogłusza ich na 1 sekundę, a także przemieszcza się 200 jednostek od ostatniego trafionego wroga. Jeżeli żaden wróg nie został trafiony, wówczas Yone przemieści się o maksymalny zasięg umiejętności. Yone zadaje obrażenia fizyczne i magiczne, przyciąga wrogów do swojej pozycji po przemieszczeniu się oraz podrzuca ich na 0.75 sekundy. 

Maxowanie umiejętności

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
 Q W E Q Q R Q Q E R E E W W R W W

 

 

Runy

runy yone

 

Budowanie 

Przedmioty Startowe:

dorans bladehp

Mityczne Przedmioty:

Legendarne Przedmioty:

Buty:

lub mercury's treads

 

Ciężkie Matchupy/Kontry

– Do 6 poziomu linia nie powinna być taka ciężka, ale po osiągnięciu przez niego tego poziomu niemalże automatycznie przegrywamy ten matchup. Fizz jest bardzo dobry w postacie, które nie mają escape mechanizmu. Nie chcemy wchodzić z nim w wymiany obrażeń, gdy ma on swoje “E”. Zanim go zaatakujemy dobrze by było zmusić go najpierw do użycia “E” i potem możemy rzucić się na niego.

– Jeden z najgorszych matchupów dla Yone. Zdecydowanie chcemy trzymać się od Pantheona z daleka i obserować jego ładunki pasywu. Będziemy potrzebować kradzież zdrowia oraz zdrowie w celu przetrwania na tej linii. W late game będziemy od niego znacznie silniejszy i wtedy możemy mu się odwdzięczyć na ciężką linię.

– Annie posiada point-click ogłuszenie, które nie działa na naszą korzyść. Na początku chcemy utrzymać dystans i spokojnie farmić. Chcemy szybko zakupić na nią buty z odpornością na magię lub Koniec Rozumu (Wit’s End) żeby uniemożliwić jej oneshotowanie nas.

 

Oceń wpis!
[Ocen: 1 Średnia: 5]