Zoe, Aspekt Zmierzchu

Zoe, Aspekt Zmierzchu, to średniej trudności mag w League of Legends, którego spotkamy na środkowej alejce. Mechaniki Zoe nie należą do najtrudniejszych, ale trafianie ich nie jest wcale tak łatwe. Zoe to bardzo wdzięczna postać i odwdzięczy nam się ogromnymi obrażeniami. Zoe to także bohaterka o słabej reputacji wśród graczy League of Legends.  

 

Umiejętności

Pasyw – Więcej Iskierek

Pasyw - Więcej Iskierek

Po użyciu umiejętności, to jej następny podstawowy atak lub bąbelek z “W” w ciągu 5 sekund zada 16-130 (zależnie od poziomu)(+20% AP) bonusowych obrażeń magicznych. 

Q – Gwiezdna Piłeczka 

Q – Gwiezdna Piłeczka Q – Gwiezdna Piłeczka 2

Czas Odnowienia: 8.5/8/7.5/7/6.5 sekundy 

Koszt: 50/55/60/65/70 many 

Zasięg: 800j. 

Minimalne Obrażenia Magiczne: 7-50 (zależnie od poziomu)(+50/80/110/140/170)(+60% AP) 

Maksymalne Obrażenia: 17.5-125 (zależnie od poziomu)(+125/200/275/350/425)(+150% AP) 

Aktywacja: Zoe wystrzeliwuje gwiazdę w wybranym kierunku, która po kolizji z pierwszym lepszym wrogim celem zadaje obrażenia magiczne w małej okolicy, które są zredukowane do 80% dla wrogów innych poza pierwszym. Całkowite obrażenia są zwiększone o 0%-150% (zależnie od przebytego dystansu). Jeżeli gwiazda nie trafi wroga, to będzie się trzymać w miejscu przez 1 sekundę. 

Reaktywacja: Zoe przekierunkowuje gwiazdę w nowo wybraną lokację w pobliżu niej.  

W – Złodziejka Czarów 

W - Złodziejka Czarów 

Czas Odnowienia: 0.25 sekundy 

Bonusowa Prędkość Ruchu: 30/40/50/60/70% 

Czas Trwania Bonusowej Prędkości Ruchu: 2/2.25/2.5/2.75/3 sekundy 

Obrażenia Magiczne co Kulę: 25/35/45/55/65 (+13.3% AP) 

Całkowite Obrażenia Magiczne: 75/105/135/165/195 (+40% AP) 

Biernie: Za każdym razem, gdy wrogi bohater użyje czaru przywoływacza lub aktywu przedmiotu, to upuszczą kawałek gwiazdy na ziemię na 40 sekund. Ponadto niektóre miniony również pojawiają się z kawałkiem gwiazdy i upuszczają na 20 sekund po byciu zabitym przez Zoe. Zbieranie kawałka gwiazdy pozwoli Zoe na aktywację umiejętności w ciągu 60 sekund. Obecny kawałek może zostać zamieniony na inny po wejściu na niego. 

Aktywacja: Zoe naśladuje aktyw zebranego kawałka gwiazdy. 

Biernie: Użycie umiejętności lub jednego z jej własnych czarów umiejętności zapewni jej bonusową prędkość ruchu na następne kilka sekund oraz przywoła trzy bąble, które orbitują wokół niej na 10 sekund. Jeżeli Zoe nie jest unieruchomiona to wysyła bąbelka na najbliższego wroga w zasięgu i zadaje mu obrażenia magiczne. Bąbelki skupiają się na celu, którego Zoe atakuje. 

E – Senna Bańka Kłopotów 

E – Senna Bańka Kłopotów 

Czas Odnowienia: 20/18.5/17/15.5/14 sekund 

Koszt: 80 many 

Zasięg: 800j. 

Maksymalne Spowolnienie: 10/15/20/25/30% 

Obrażenia Magiczne: 60/100/140/180/220 (+40% AP) 

Maksymalne Mieszane Obrażenia: 120/200/280/360/440 (+80% AP) 

Zoe wysyła bąbelek w wybranym kierunku, który przyczepia się do pierwszego trafionego wroga lub ustawi się w pułapkę na 5 sekund, gdy nie trafi nikogo. Bąbelek zadaje obrażenia magiczne po trafieniu w wroga, spowolni i po pewnej chwili uśpi na 2.25 sekundy. Następny atak na uśpionego wroga zada obrażenia nieuchronne. 

R – Skok przez Portal 

R – Skok przez Portal 

Czas Odnowienia: 11/8/5 sekund  

Koszt: 50 many 

Zasięg: 575j. 

Zoe doskakuje do wybranego miejscu na 1 sekundę, a następnie wraca do pierwotnej pozycji. 

Maxowanie umiejętności

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
 Q W E Q Q R Q E E R E E W W R W W

 

 

Runy

runy zoe

 

Budowanie postaci

Przedmioty Startowe:

Mityczne Przedmioty:

ludens echo

Legendarne Przedmioty:

horizon focuszhonya

Buty:

 

Ciężkie Matchupy/Kontry

– Zdecydowanie jedna z największych kontr Zoe. Jego ściana napsuje nam mnóstwo krwi. Przez niego praktycznie nie istniejemy w grze i będziemy bezużyteczni przez całą grę. Jedyne co możemy to nie nafeedować go i pozwolić drużynie nas ponieść. W fazie linii nie chcemy z nim wchodzić w interakcje, ponieważ nie będziemy mieli jak od niego uciec i będzie mógł robić z nami co chce. Raczej chcemy wyjść w menu wyboru postaci, gdy go zobaczymy lub po prostu go banujmy.

– Ekstremalnie ciężki matchup. Zoe jest pozbawiona jakiegokolwiek escape mechanizmu, więc stanowimy dość łatwy cel dla Anivii. Nie chcemy ultować też centralnie przy niej, ponieważ może ona po prostu rzucić “Q” w miejsce naszego powrotu i na 100% skończy to się naszą śmiercią. Zdecydowanie chcemy trzymać ją z daleka od nas i farmić w razie możliwości. Nasze największe szanse mamy na 3 poziomie. Możemy wtedy postarać się ją zabić z całym combo + podpaleniem.

– Matchup, który powinniśmy zdecydowanie dodgować. Przed 6 poziomem mamy jeszcze jakeś szanse, jeżeli będziemy dobrze grać, ale potem może ona z nami robić co jej się spodoba, a raczej będzie to zabijanie nas. Powinniśmy zbudować Klepsydrę Zhonyi, żeby odebrać jej możliwość szybkiego zabicia nas. Gdy użyjemy klepsydry to jedyne co nam pozostaje, to modlenie się żeby nasza drużyna ją zabiła.

– Fizz może łatwo unikać naszych umiejętności. Ma ogromne obrażenia nawet przed 6 poziomem oraz posiada gap closery. Jakie szanse ma na niego Zoe? To dobre pytanie. Praktycznie żadne. Fizz, który zagrał parę gier wie, że Zoe to dla niego najłatwiejszy matchup i może nieźle się na niej nafeedować. Jako Zoe zdecydowanie kupujemy pierwszą Klepsydrę Zhonyi i staramy się go ograć w miarę możliwości, tylko to nam pozostaje.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]