Zac, Tajna Broń, to średniej trudności bohater w League of Legends, którego spotkamy na dżungli. Zac to postać stworzona do gankowania, jest mobilny, ma sporo cc’ków i niemalże zawsze pomaga zabić przeciwnika. Zabicie go jest bardzo trudne ze względu na jego wytrzymałość, a nawet jeśli się to uda, to wciąż ma pasyw, który kupi mu jeszcze trochę czasu.
Umiejętności
Pasyw – Podział Komórkowy
Czas Odnowienia: 300 sekund
Zac otrzymuje zwiększony procent rozmiaru równy 1.5% jego bonusowego zdrowia (max. 2333.33 bonusowego zdrowia). Rozmiar Zaca maleje wraz z brakującym zdrowiem, a maksymalnie 70% całkowitego rozmiaru przy 0% zdrowia.
Za każdym razem, gdy Zac zadaje obrażenia przynajmniej jednemu wrogowi przy pomocy umiejętności, to traci część swojego ciała, która upada w pobliżu niego i trzyma się 6 sekund. Zarówno Zac jak i jego wrogowie mogą przeprowadzić interakcje z kawałkami jego ciała: jeżeli Zac je podniesie to odnowi 4/5/6/7% (zależnie od poziomu “R”) swojego maksymalnego zdrowia; wrogowie zniszczą je.
Gdy Zac otrzyma śmiertelne obrażenia, to jego zdrowie zmaleje do 50% i stanie się chwilowo niemożliwy do namierzenia. Wtedy rozdzieli się na 4 bloby, które będą przez 8/7/6/5/4 (zależnie od poziomu) sekund zmierzać do miejsca, gdzie Zac zginął. Każdy blob ma 12% maksymalnego zdrowia Zaca. Jeżeli przynajmniej jeden z nich przeżyje i dojdzie do miejsca, gdzie zginął Zac, to wówczas zmartwychwstanie i odzyska 10-50% (zależnie od ilości blobów, które przeżyły) maksymalnego zdrowia.
Q – Rozciągające Uderzenie
Czas Odnowienia: 15/13.5/12/10.5/9 sekund
Koszt: 8% obecnego zdrowia
Zasięg: 800j.
Obrażenia Magiczne: 40/55/70/85/100 (+30% AP)(+2.5% maksymalnego zdrowia)
Całkowite Obrażenia Magiczne: 80/110/140/170/200 (+60% AP)(+5% maksymalnego zdrowia Zac’a)
Zac rozciąga swoją rękę w wybranym kierunku i chwyta pierwszego trafionego wroga. Następnie musi zaatakować inną wrogą jednostkę, żeby sprawić, że rzuci jednym w drugiego. Trafione jednostki otrzymują obrażenia magiczne i są spowolnione.
W – Niestabilna Materia
Czas Odnowienia: 5 sekund
Koszt: 4% obecnego zdrowia
Zasięg: 350j.
Obrażenia Magiczne: 25/40/55/70/85 (4/5/6/7/8% (+2% co 100 AP) maksymalnego zdrowia celu)
Zac eksploduje i zadaje obrażenia magiczne pobliskim wrogom. Obrażenia są mniejsze przeciwko minionom oraz potworom. Czas odnowienia umiejętności jest redukowany o 1 sekundę za każdym razem, gdy Zac podniesie bloba.
E – Elastyczna Proca
Czas Odnowienia: 24/21/18/15/12 sekund
Koszt: 4% obecnego zdrowia
Zasięg: 1200/1350/1500/1650/1800j.
Maksymalny Czas Ładowania: 0.9/1/1.1/1.2/1.3 sekundy
Obrażenia Magiczne: 60/110/160/210/260 (+90% AP)
Aktywacja: Zac chwyta rękami za ziemię i naciąga się przez 4.5 sekundy. Umiejętność może zostać reaktywowana w dowolnej chwili. Jeżeli Zac anuluje umiejętność sam z siebie lub nie reaktywuje umiejętności to zostanie zwrócona połowa kosztu oraz czasu odnowienia.
Reaktywacja: Zac skacze w wybranym kierunku i podrzuci trafionych przeciwników na 0.5-1 (zależnie od czasu ładowania) sekundy oraz zada obrażenia magiczne.
R – Hop, do Góry!
Czas Odnowienia: 130/115/100 sekund
Leczenie z Blobów: 5/6/7% swojego maksymalnego zdrowia
Obrażenia Magiczne: 140/210/280 (+40% AP)
Zredukowane Obrażenia: 70/105/140 (+20% AP)
Maksymalne Obrażenia Zadawane Jednemu Celowi: 350/525/700 (+100% AP)
Biernie: Leczenie z blobów jest zwiększone.
Aktywacja: Zac odbija się cztery razy przez 3 sekundy, otrzymuje 20%-50% (zależnie od czasu trwania) bonusowej prędkości ruchu, nie może używać podstawowych ataków i używać “E” ani “Q” na czas trwania. Każde odbicie zadaje obrażenia magiczne pobliskim wrogom, zostają oni odepchnięci i spowolnieni o 20%. Wrogowie mogą otrzymać obrażenia kilka razy, ale każde poza pierwszym zadaje 50% obrażeń i nie odpycha ich więcej niż raz.
Maxowanie umiejętności
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
W | Q | E | E | E | R | E | W | E | W | R | W | W | Q | Q | R | Q | Q |
Runy
Budowanie postaci
Start:
Ważne przedmioty dla Zac’a:
Buty:
lub