Xayah, Buntowniczka

Xayah, Buntowniczka – Runy, Umiejętności oraz Budowanie Xayah

Reklamy

Xayah, Buntowniczka, to średniej trudności strzelec w League of Legends, którego spotkamy na dolnej alejce. Nie jest to mobilny ADC, ale potrafi ona zaskoczyć przeciwników swoimi piórami oraz obrażeniami. Jej mechaniki nie są szczególnie trudne, ale zdecydowanie trzeba je poćwiczyć. Sprawdź krótki poradnik – zobacz jakie runy do Xayah wybrać, a także dowiedz się, jak maksować jej umiejętności i jaki build będzie najlepiej się sprawdzał!

Reklamy
Reklamy

Xayah Umiejętności

Pasyw – Czyste Cięcie 

Pasyw - Czyste Cięcie 

Po użyciu umiejętności następne 3 podstawowe ataki penetrują wszystkich wrogów i zadają 100% obrażeń swoim głównym celom i 30/40/50% (zależnie od poziomu) dalszym wrogom. Na końcu swojej drogi pozostawione zostanie piórko na 6 sekund. Xayah może przechowywać 5 wzmocnionych ataków na 8 sekund, które są odświeżane wraz z używaniem umiejętności lub atakowaniem struktur.

Jeżeli Xayah lub Rakan cofają do bazy, to ta druga może poruszać się w pobliżu i dołączyć do ukochanego.

Q – Bliźniacze Sztylety

Q - Bliźniacze Sztylety 

Czas Odnowienia: 10/9/8/7/6 sekund 

Koszt: 50 many 

Zasięg: 1100j. 

Obrażenia co Pióro: 50/75/100/125/150 (+50% bonusowego AD) 

Maksymalne Całkowite Obrażenia: 100/150/200/250/300 (+100% bonusowego AD) 

Minimalne Obrażenia co Pióro: 22.5/32.5/42.5/52.5/62.5 (+25% bonusowego AD) 

Minimalne Całkowite Obrażenia: 45/65/85/105/125 (+50% bonusowego AD) 

Xayah wystrzeliwuje dwa pociski, które zadadzą obrażenia fizyczne i pozostawią dwa Pióra w miejscu upadku. Następni wrogowie trafieni po pierwszym celu otrzymają 50% obrażeń.

W – Zabójcze Upierzenie 

W - Zabójcze Upierzenie 

Czas Odnowienia: 20/19/18/17/16 sekund 

Koszt: 60/55/50/45/40 many 

Bonusowa Prędkość Ataku: 35/40/45/50/55% 

Prędkość ataku oraz obrażenia zostają chwilowo zwiększone. Po zaatakowaniu wrogiego bohatera otrzyma również premię do prędkości ruchu.

E – Wezwanie Ostrzy 

E – Wezwanie Ostrzy 

Czas Odnowienia: 12/11/10/9/8 sekund 

Koszt: 40 many 

Obrażenia Fizyczne co Piórko: 55/65/75/85/95 (+60% bonusowego AD) 

Minimalne Obrażenia co Piórko: 27.5/32.5/37.5/42.5/47.5 (+30% bonusowego AD) 

Xayah przyzywa do siebie wszystkie Pióra, które zostały niedawno rozrzucone. Pióra po drodze zadadzą obrażenia fizyczne, które są zwiększone o 0%-50% (zależnie od krytycznych trafień). Jeżeli 3 z nich trafią wrogiego bohatera, wówczas zostanie on unieruchomiony na 1.25 sekundy.

R – Nawałnica Piór 

R - Nawałnica Piór 

Czas Odnowienia: 160/145/130 sekund 

Koszt: 100 many 

Zasięg: 1100j. 

Obrażenia Fizyczne: 125/250/375 (+100% bonusowego AD) 

Xayah wyskakuje w powietrze i w tym czasie staje się niemożliwa do namierzenia. Następnie wystrzeliwuje 5 Piór i zadaje obrażenia fizyczne.

Maxowanie umiejętności Xayah

Bardzo ważnym zagadnieniem jest maxowanie umiejętności. Xayah jest hiper-carry, co oznacza, że najlepiej sprawdza się w ostatniej fazie gry. Ma trudny start i nie radzi sobie zbyt dobrze w pierwszej fazie gry. Najlepiej najszybciej wymaxować E, ponieważ daje przydatny crowd control, który może uratować wiele trudnych sytuacji, a także pomoże zdobyć przewagę podczas ganka. Poniżej prezentujemy schemat kolejności maxowania umiejętności:

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
 Q E E E E W R W W Q Q R Q Q

 

Xayah Runy

runy xayah

Runy dla Xayah są oczywiście dostosowane do potrzeb ADC – odpowiednią ścieżką będzie Precyzja, która poprawia ataki podstawowe i zwiększa obrażenia. Kluczową runą Xayah jest Zabójcze Tempo: 1,5 s po zadaniu obrażeń wrogiemu bohaterowi zyskuje się dzięki niej 40-110% prędkości ataku (w zależności od poziomu) na 3 s. Atakowanie bohaterów przedłuża czas działania efektu do 6 s. Runa ta pozwala tymczasowo przekroczyć limit prędkości ataku (czas odnowienia wynosi 6 s).

W pierwszej linii run na Xayah powinno się wybrać Rozwój Myśli. Dzięki niej zadawanie obrażeń wrogiemu bohaterowi podnosi regenerację many o 1,5-11 pkt. co sekundę na 4 sekundy. Przy udziale w zabójstwie przywraca 15% całkowitej many.

W drugiej linii run dla Xayah idealna będzie Legenda: Rodowód. Daje +0.6% do kradzieży życia za każdy zdobyty ładunek legendy (maksymalnie można uzyskać 20 ładunków).

W trzeciej linii run na Xayah należy wybrać Ostateczny Cios. Dodaje gwarantowane +8% do obrażeń, ale działa tylko na celach o HP na poziomie poniżej 40%.

Najlepsze runy drugiej ścieżki dla Xayah to Czarnoksięstwo, ponieważ wzmocnią jej umiejętności. Pierwszą opcją jest Płaszcz nimbu: po użyciu czaru przywoławcza na 2 s daje premię do prędkości ruchu oraz umożliwia przenikanie przez jednostki. Dodatkowo zwiększa o 5%-25% prędkość ruchu, w zależności od czasu odnowienia czaru przywoływacza (im jest dłuższy, tym większy bonus). Drugim wyborem jest Nadchodząca Burza: co 10 min. dodaje moc umiejętności albo obrażenia od ataku.

Na koniec można zwiększyć wybrane statystyki. Powinny to być: ofensywne +10 do prędkości ataku, elastyczne +9 pkt. siły adaptacyjnej i defensywne +6 pkt. pancerza.

Build Xayah

Start:

dorans bladehp

Ostrze Dorana: +8 pkt. obrażeń ataku podstawowego oraz +80 pkt. zdrowia.

Unikalne Bierne – Watażka: pasywnie dodaje 2.5% wszechwampiryzmu.

Mikstura zdrowia: przywraca 150 HP w ciągu 15 s.

Ważne przedmioty dla Xayah

Najlepsze przedmioty Xayah to te, które wzmacniają oraz przyspieszają ataki i umiejętności.

Potęga Wichury: +60 pkt. obrażeń od ataku, +20% prędkości ataku, +20% szansy na trafienie krytyczne.

Unikalne Użycie – Urwanie Chmury: doskok w wybranym kierunku i wystrzał 3 pocisków w kierunku wroga o najniższym poziomie zdrowia. Zadaje łącznie 180-220 (+45% dodatkowych obrażeń od ataku) pkt. obrażeń magicznych, zwiększonych do 50% przeciwko celom o niskim poziomie zdrowia (90 s. odnowienia).

Mityczna Bierna – dodaje posiadanym legendarnym przedmiotom 2% prędkości ruchu.

Złodziej Esencji: +45 pkt. obrażeń ataku, +20% szanse na trafienie krytyczne, + 20 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Bierne – Czaroostrze: po użyciu umiejętności kolejny atak zadaje dodatkowe obrażenia fizyczne (100% podstawowych obrażeń) oraz +40% obrażeń od ataku. Do tego odnawia manę o wartości 40% zadanych obrażeń, (1,5 s odnowienia).

Widmowy Tancerz: +20 pkt. obrażeń od ataku, 25% prędkości ataku, +20% szansy na trafienie krytyczne, +7% prędkości ruchu.

Unikalne Bierne – Widmowy Walc: atak zapewnia przenikanie przez jednostki i 7% prędkości ruchu na 3 s. Czterokrotny atak sprawia, że Widmowy Walc gwarantuje jeszcze +30% szybkości.

Ognista Armata: +35% prędkości ataku, +20% szansy na trafienie krytyczne, +7% prędkości ruchu.

Unikalne Bierne – Naładowanie: poruszanie się i atakowanie generuje Naładowany atak.

Unikalne Bierne – Strzelec Wyborowy: Naładowane ataki zadają po 120 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych. Ich zasięg jest zwiększony o max. 150 j.

Ostrze Nieskończoności: +70 pkt. obrażeń od ataku, +20% szansy na trafienie krytyczne.

Unikalne Bierne – Perfekcja: przy co najmniej 60% na trafienie krytyczne, zyskuje się +35% obrażeń na trafieniu krytycznym.

Szybkie Ostrza Navori: +60 pkt. obrażeń od ataku, +20% szansy na trafienie krytyczne, +30 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Bierne – Zręczne Uderzenia: trafienia krytyczne skracają czas odnowienia umiejętności o 20% pozostałego czasu.

Buty:

Nagolenniki Berserkera: +35% prędkości ataku, +45 j. prędkości ruchu.

Oceń wpis
[Ilośc ocen: 0 Średnia: 0]
Reklamy
Reklamy