Viego, Zniszczony Król

Viego poradnik

Reklamy

Viego, Zniszczony Król, to średniej trudności wojownik w League of Legends. Dawniej był władcą dawno utraconego królestwa – zginął ponad tysiąc lat temu, gdy próba przywrócenia żony do życia spowodowała magiczną katastrofę. Dotychczas wszystkie nowe postacie były za silne, ale Viego póki co jest nawet nieco za słaby. Mimo to jest to ciekawy bohater, którego można spotkać na różnych liniach – przede wszystkim na topie i midzie, a także w roli dżunglera. Nie powinno się go ani trochę lekceważyć, ponieważ może zmienić się w świeżo zabitego bohatera i wówczas nieźle namieszać. Przedstawiamy krótki poradnik, jak grać Viego!

Reklamy
Reklamy

Viego Umiejętności

Pasyw – Dominacja Suwerena

Pasyw - Dominacja Suwerena

Za każdym razem, gdy wrogi bohater jest zabity przez Viego lub zginie w ciągu 3 sekund od otrzymania obrażeń od Viego, wówczas pojawi się Upiór na 8 sekund. Viego może zaatakować podstawowym atakiem Upiora, żeby go posiąść. Wtedy uleczy on się za 8% (+2.5% co 100 bonus AD)(+1.5% co 100 AP)(+250% bonusowej prędkości ataku) maksymalnego zdrowia celu i przeniesie się w miejsce, gdzie znajdował się upiór i wtedy jest on też niemożliwy do namierzenia (poza wieżami). Przejęcie duszy trwa 10 sekund, a podstawowe ataki oraz podstawowe umiejętności, przedmioty, podstawowe statystyki (zależne od poziomu Viego) oraz wygląd zostaną zamienione z wrogim bohaterem, którego dusza została wchłonięta. Ponadto, Viego otrzymuje darmowe użycie swojej głównej umiejętności oraz otrzymuje 10% bonusowej prędkości ruchu, gdy porusza się w kierunku wrogiego bohatera.

Q – Ostrze Zniszczonego Króla

Q - Ostrze Zniszczonego Króla

Czas Odnowienia: 5/4.5/4/3.5/3 sekund

Zasięg: 600j.

Bonusowe Obrażenia Fizyczne: 2/3/4/5/6% maksymalnego zdrowia celu

Minimalne Bonusowe Obrażenia: 10/15/20/25/30

Obrażenia Fizyczne: 25/40/55/70/85 (+ 60% AD)

Maksymalne Obrażenia: 43.75/70/96.25/122.5/148.75 (+105% AD)

Biernie: Podstawowe ataki Viego zadają bonusowe obrażenia fizyczne. Ponadto, umiejętności zadające obrażenia oznaczają wroga na 4 sekundy. Następny podstawowy atak przeciwko oznaczonej jednostce, skonsumuje oznaczenie i zaatakuje wroga podwójnie, z czego ten drugi atak zada 20% AD (+15% AP) obrażeń fizycznych i uleczy za 150%.

Aktywacja: Viego wykonuje pchnięcie swoim ostrzem w wybranym kierunku i zadaje obrażenia fizyczne trafionym wrogom. Obrażenia są zwiększone o 0%-75% (zależnie od szansy na krytyczne trafienie).

W – Widmowa Paszcza

W - Widmowa Paszcza

Czas Odnowienia: 8 sekund

Zasięg: 300j.

Obrażenia Magiczne: 80/135/190/245/300 (+100% AP)

Aktywacja: Viego jest spowolniony o 15% na 3 sekundy, w tym czasie ładuje i zwiększa zasięg z czasem swojego pocisku, a także zwiększa czas ogłuszenia.

Reaktywacja: Viego rzuca pociskiem w wybranym kierunku oraz przemieszcza się również w tym samym kierunku, ale nie może przejść przez teren. Pocisk zadaje obrażenia magiczne pierwszemu trafionemu wrogowi oraz ogłusza go na 0.25-1.25 sekundy (zależnie od czasu ładowania)

E – Ścieżka Przerażenia

E - Ścieżka PrzerażeniaE - Ścieżka Przerażenia

Czas Odnowienia: 14/12/10/8/6 sekund

Bonusowa Prędkość Ataku: 30/35/40/45/50%

Bonusowa Prędkość Ruchu: 20/22.5/25/27.5/30% (+4% co 100 AP)

Viego wysyła widmo w wybranym kierunku, które wytwarza ślad mgły wzdłuż ścieżki, która trwa 8 sekund. Jeżeli mgła napotka teren, to będzie się rozszerzać wzdłuż niego. Gdy Viego jest w środku mgły, to otrzymuje bonusową prędkość ataku, a jeżeli nie będzie atakować, to zakamufluje się i otrzyma bonusową prędkość ruchu.

R – Łamacz Serc

R - Łamacz Serc

Czas Odnowienia: 120/100/80 sekund

Zasięg: 500j.

Bonusowe Obrażenia Fizyczne: 15/20/25% (+3% co 100 bonus AD) brakującego zdrowia celu

Viego odrzuca obecne przejęcie, jeżeli ma jakieś i przemieszcza się w wybrane miejsce. Po przemieszczeniu się, Viego wytwarza wybuch, który zadaje 120% AD obrażeń fizycznych wszystkim pobliskim wrogom, które są zwiększone o 0%-75% (zależnie od szansy na trafienie krytyczne). Najbardziej ranny wrogi bohater, otrzyma bonusowe obrażenia fizyczne i zostanie spowolniony o 99%.

Maxowanie umiejętności Viego

Na początku należy skupić się na Q, ponieważ pozwala zadawać duże obrażenia. Następnie należy wymaxować E. Tradycyjnie na 6., 11. i 16. poziomie trzeba dodać punkt do superumiejętności R. Na koniec można zająć się W.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
 E W Q R E Q E R E E W W R W W

 

Viego Runy

Tworząc kartę o nazwie „runy Viego” tworzy się komplet przystosowany do potrzeb junglera-skirmishera. Podstawową ścieżką jest Precyzja, ponieważ dzięki niej można zwiększyć obrażenia. W miejscu kluczowej runy do Viego JG trzeba umieścić Zdobywcę: przy atakach podstawowych i zaklęciach rzucanych przeciwko bohaterom generuje 2 ładunki Zdobywcy dające +2-5 pkt. siły adaptacyjnej. Po zdobyciu max. liczby 12 ładunków regeneruje HP w ilości odpowiadającej 9% obrażeń, które zadało się wrogom.

W pierwszej linii runy do Viego należy wybrać Triumf: przy asystach przywraca 12% brakującego zdrowia oraz daje dodatkowo 20 szt. złota.

W drugim slocie run dla Viego najlepsza będzie Legenda: Żwawość. Zapewnia +3% prędkości ataku oraz dodatkowe +1,5% za każdy z ładunków Legendy (generują się po zdobyciu asysty, a także zabójstwie bohatera, epickiego i dużego potwora oraz stwora. Maksymalnie można zebrać 12 ładunków).

W trzecim miejscu runy na Viego powinien się znaleźć Ostateczny Cios: dzięki niemu zadaje się się +8% więcej obrażeń bohaterom z HP mniejszym niż 40%.

Najlepsze runy Viego JG drugiej ścieżki to Dominacja, która pomaga lepiej eliminować przeciwników. Pierwszorzędna runa to Niespodziewane Uderzenie: po zakończeniu ukrywania się albo użyciu doskoku, skoku, mignięcia, teleportacji itp. zadanie obrażeń bohaterowi daje +7 pkt. destrukcji i 6 pkt. przebicia odporności na magię (na 5 s). Drugorzędna runa to z kolei Krwiożerczy Łowca: daje +1,5% do wszechwampiryzmu za każdy wygenerowany ładunek Łowcy Nagród (zdobywa się je podczas udziału w pierwszym zabójstwie każdego wrogiego bohatera). Wartość leczenia jest jednak zmniejszona do 33% przy umiejętnościach obszarowych.

Statystyki należy podnieść w następujący sposób: ofensywne +10% prędkości ataku, elastyczne + 9 pkt. siły adaptacyjnej oraz defensywne +6 pkt. pancerza.

Viego Przedmioty

Najlepsze przedmioty dla Viego zwiększają obrażenia oraz pomagają mu przetrwać w jungli.

Start:

emberknife

Żaronóż: +8% wszechwampiryzmu (przeciwko potworom).

Unikalne Bierne – Przypalenie: zadawanie obrażeń potworom sprawia, że dodatkowo otrzymują obrażenia magiczne równe 60 pkt. od podpalenia. Do tego otrzymuje się +10% mocy umiejętności, +50% dodatkowych obrażeń od ataku oraz +2% dodatkowego zdrowia w ciągu 5 s.

Unikalne Bierne – Wyzywająca Ścieżka: pięciokrotne użycie Porażenia sprawia, że przedmiot się zużywa, a czar ulepsza się do Wyzywającego Porażenia. Po użyciu go na bohaterze oznacza wroga na 4 s – w tym czasie zadaje się mu 48-125 pkt. dodatkowych nieuchronnych obrażeń w ciągu 2,5 s i otrzymuje się o 20% mniej obrażeń.

Unikalne Bierne – Łowca: zabijanie dużych potworów zapewnia dodatkowe pkt. doświadczenia.

Unikalne Bierne – Odzyskiwanie: regeneruje do 8-18 pkt. many co sekundę, jeśli akurat przebywa się w jungli albo na rzece.

Zużycie przedmiotu na stałe przyznaje wszystkie jego efekty. W przypadku zdobycia większej ilości złota z zabijania stworów niż potworów z dżungli, ilość złota czy doświadczenia zdobywanego ze stworów zostaje znacznie ograniczona (kara jest usuwana po 20 minutach). Jeśli ma się poziom o 2 niższy od średniego poziomu pozostałych postaci, otrzymuje się więcej doświadczenia za zabicie potworów.

refilable

Odnawialna mikstura: zużywa ładunek i przywraca 125 pkt. zdrowia w ciągu 12 s. Zawiera dwa ładunki, odnawiające się po wizycie w sklepie.

Ważne Przedmioty Dla Viego:

goredrinker

Chłeptacz Posoki: +45 pkt. obrażeń od ataku, +400 pkt. zdrowia, +150% podstawowej regeneracji zdrowia, +20 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Użycie – Spragnione Cięcie: zadaje pobliskim wrogom 100% obrażeń od ataku. Przywraca HP równe 25% obrażeń od ataku oraz leczy 10% brakującego zdrowia za każdego trafionego bohatera (15 s odnowienia, uwzględniając przyspieszenie umiejętności).

Unikalne Bierne – Złość: +1% obrażeń od ataku za każde 5% brakującego HP (max. 15% obrażeń od ataku).

Mityczna Bierna: daje wszystkim posiadanym legendarnym przedmiotom 5 j. przyspieszenia umiejętności.

Ostrze Zniszczonego Króla: +40 pkt. obrażeń ataku, +25% prędkości ataku, +10% kradzieży życia.

Unikalne Bierne – Ostrze Mgły: podstawowe ataki zadają dodatkowe obrażenia fizyczne, równe 10% aktualnego zdrowia atakowanego celu.

Unikalne Bierne – Syfon: trzykrotne trafienie bohatera (podstawowym atakiem) zadaje dodatkowo 40-150 pkt. obrażeń magicznych i wykrada 25% prędkości ruchu (na 2 s).

sterak

Gruboskórność Steraka: +400 pkt. zdrowia, +50 pkt. obrażeń od ataku.

Unikalne Bierne – Zew Krwi: atakowanie lub otrzymanie obrażeń od bohaterów daje ładunek, który przywraca 2% HP (w ciągu 6 s). Efekt kumuluje się do 5 razy.

Unikalne Bierne – Linia Życia: przy otrzymaniu obrażeń, przez które poziom HP byłby niższy niż 30%, tworzy na 4 s tarczę o wartości 100 pkt. (zwiększoną o 8% HP za każdy ładunek Zewu Krwi – 60 s odnowienia).

dd

Taniec Śmierci: +55 pkt. obrażeń od ataku, +45 pkt. pancerza, +15 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Bierne – Ignorowany Ból: 35% otrzymywanych obrażeń fizycznych zostaje rozłożonych w czasie (na 3 s).

Unikalne Bierne – Przeciwstawienie: asysty oczyszczają pulę obrażeń Ignorowanego Bólu i przywracają 15% HP.

Anioł Stróż: +40 pkt. pancerza, +40 pkt. obrażeń od ataku.

Unikalne Bierne – Zbawienie: po otrzymaniu śmiertelnych obrażeń po 4 s inercji „wskrzesza” bohatera z 50% podstawowego zdrowia oraz 30% maksymalnej many (300 s odnowienia).

Buty:

plated steelcaps

Pancerniaki: +20 pkt. pancerza, +45 j. prędkości ruchu.

Bierne: zmniejszają otrzymywane obrażenia o 12%.

lub mercury's treads

Obuwie Merkurego: +25 pkt. odporności na magię, +45 j. prędkości ruchu, +30% nieustępliwości.

Oceń wpis
[Ilośc ocen: 0 Średnia: 0]
Reklamy
Reklamy