Vel’Koz, Oko Pustki, to wysokiej trudności mag w League of Legends. Spotkamy go głównie na środkowej linii, ale także i na dolnej alejce w roli supporta. Brak mobilności nadrabia wysokimi obrażeniami i właśnie tym można zaskoczyć przeciwnika. Jednakże mechaniki Vel’Koza są trudne, a trafianie ich nie jest zbyt łatwe, dlatego trzeba ćwiczyć nim bardzo dużo.
Umiejętności
Pasyw – Dekonstrukcja Organiczna
Każda umiejętność Vel’Koza nakłada efekt Dekonstrukcji Organicznej przy trafieniu na 7 sekund, a maksymalnie 3 ładunki. Podstawowe ataki odświeżają czas trwania. W przypadku sukcesywnego nałożenia 3 ładunków wróg otrzyma 33-169 (zależnie od poziomu)(+50% AP) bonusowych obrażeń nieuchronnych.
Q – Rozszczepienie Plazmowe
Czas Odnowienia: 7 sekund
Koszt: 40/45/50/55/60 many
Zasięg: 1050j. (pierwszy) / 1100j. (drugi)
Obrażenia Magiczne: 80/120/160/200/240 (+80% AP)
Czas Trwania Spowolnienia: 1/1.4/1.8/2.2/2.6 sekundy
Zwrócenie Many Przy Zabójstwie: 20/22.5/25/27.5/30
Maksymalna Zwrócona Mana: 60/67.5/75/82.5/90
Aktywacja: W wybranym kierunku zostaje wystrzelony pocisk, który rozdzieli się na dwie części w razie ponownej aktywacji umiejętności lub przy trafieniu wroga. Trafiając wroga otrzyma on obrażenia magiczne oraz zostanie spowolniony o 70% na kilka sekund. Umiejętność zwraca manę za zabite cele.
Reaktywacja: Vel’Koz rozdziela pocisk wcześniej.
W – Wyłom Pustki
Czas Odnowienia: 1.5 sekundy
Czas Ładowania: 19/18/17/16/15 sekund
Koszt: 50/55/60/65/70 many + 1 ładunek
Zasięg: 1050j.
Początkowe Obrażenia Magiczne: 30/50/70/90/110 (+15% AP)
Obrażenia Magiczne Przy Detonacji: 45/75/105/135/165 (+25% AP)
Całkowite Obrażenia Magiczne: 75/125/175/225/275 (+40% AP)
Biernie: Vel’Koz przechowuje maksymalnie 2 ładunki Wyłomu Pustki.
Aktywacja: Vel’Koz otwiera szczelinę, która zada obrażenia magiczne wrogom znajdującym się na niej, a także w trakcie wybuchu owej szczeliny.
E – Tektoniczne Rozerwanie
Czas Odnowienia: 16/15/14/13/12 sekund
Koszt: 50/55/60/65/70 many
Zasięg: 800j.
Obrażenia Magiczne: 70/100/130/160/190 (+30% AP)
Zostaje wywołany wybuch. Wrogowie trafieni przez niego zostaną podrzuceni, ogłuszony oraz otrzymają obrażenia magiczne. Przeciwnicy, którzy są blisko Vel’Koza zostaną dodatkowo odrzuceni do tyłu.
R – Promień Dezintegracji Istot Żywych
Czas Odnowienia: 120/100/80 sekund
Koszt: 100 many
Zasięg: 1550j.
Obrażenia co Tick: 34.62/48.08/61.54 (+9.62% AP)
Maksymalne Obrażenia: 450/625/800 (+125% AP)
Biernie: Wrodzy bohaterowie zostają oznaczeni na 7 sekund. Podstawowe ataki i trafione umiejętności odświeżają czas trwania.
Aktywacja: Vel’Koz atakuje promieniem (sterujemy myszką) przez 2,5 sekundy i zadaje obrażenia magiczne. Ponadto laser spowalnia o 20%. Oznaczeni wrogowie otrzymują obrażenia nieuchronne.
Reaktywacja: Vel’Koz kończy umiejętność wcześniej.
Maxowanie umiejętności
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Q | W | E | Q | Q | R | Q | W | Q | W | R | W | W | E | E | R | E | E |
Runy
Budowanie postaci
Start:
Ważne przedmioty dla Vek’Koz’a:
Buty: