Veigar, Panicz Zła, to niskiej trudności mag w League of Legends, którego spotkamy przede wszystkim na środkowej alejce. Veigar należy do grona bohaterów, którzy nie robią za dużo na początku, ale później stają się bardzo niebezpieczni. Wczesną fazę gry powinno się poświęcić na porządne wyfarmienie. Mechaniki Veigara są bardzo proste – sprawdź nasz poradnik do mrocznego yordla!
Veigar Umiejętności
Pasyw – Niezwykle Nikczemna Moc
Veigar otrzymuje ładunek pasywu za każde trafienie wrogiego bohatera przy pomocy umiejętnością i 5 ładunków za zabicie wrogiego bohatera. Veigar otrzymuje 1 AP za każdy ładunek Niezwykle Nikczemnej Mocy.
Q – Złowrogie Uderzenie
Czas Odnowienia: 7/6.5/6/5.5/5 sekund
Koszt: 30/35/40/45/50 many
Zasięg: 950j.
Obrażenia Magiczne: 80/120/160/200/240 (+60% AP)
Biernie: Zabijanie wrogiej jednostki przy pomocy “Q” zapewni 1 ładunek Niezwykle Nikczemnej Mocy, a 2 ładunki za duże miniony i potwory.
Aktywacja: Veigar wystrzeliwuje pocisk, który zada obrażenia magiczne pierwszym dwóm trafionym celom.
W – Ciemna Materia
Czas Odnowienia: 8-0 (zależnie od ładunków pasywu) sekund
Koszt: 60/65/70/75/80 many
Zasięg: 900j.
Obrażenia Magiczne: 100/150/200/250/300 (+100% AP)
Veigar przywołuje zaklęcie w wybrane miejsce, które po wylądowaniu zada obrażenia magiczne przeciwnikom w polu rażenia. Ładunki pasywu skracają czas odnowienia tej umiejętności.
E – Horyzont Zdarzeń
Czas Odnowienia: 18/16.5/15/13.5/12 sekund
Koszt: 70/75/80/85/90 many
Zasięg: 700j.
Czas Trwania Ogłuszenia: 1.5/1.75/2/2.25/2.5 sekundy
Po krótkiej chwili zostaje postawiona przez Veigara klatka, która utrzyma się przez 3 sekundy i ogłuszy przeciwników próbujących przez nią przejść.
R – Przedwieczny Wybuch
Czas Odnowienia: 120/90/60 sekund
Koszt: 100 many
Zasięg: 650j.
Minimalne Obrażenia: 175/250/325 (+75% AP)
Maksymalne Obrażenia: 350/500/650 (+150% AP)
Veigar rzuca potężny pocisk w wybranego wrogiego bohatera i zadaje mu obrażenia magiczne, które są zwiększone o 0%-100% (zależnie od brakującego zdrowia celu).
Maxowanie umiejętności Veigara
Kolejność maxowania umiejętności ma ogromne znaczenie. Na początku najlepiej jest levelować Q, ponieważ umiejętność ta się stackuje z czasem pozwala zadawać duże obrażenia. Następnie można skupić się na W – ładunki generowane przez Q skracają czas odnowienia tej umiejętności. Na 6., 11. i 16 levelu oczywiście trzeba dodać punkt do superumiejętności R. W głównie zapewnia crowd control, dlatego wystarczy szybko aktywować tę umiejętność, ale można wymaxować ją jako ostatnią.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Q | W | E | Q | Q | R | Q | W | Q | W | R | W | W | E | E | R | E | E |
Runy Veigar
Runy do Veigara powinny być dostosowane do potrzeb maga eksplozywnego (burst mage). Jego główną ścieżką jest Czarnoksięstwo – wzmacnia umiejętności oraz pomaga lepiej zarządzać zasobami many. Kluczową runą na Veigara jest Ezoteryczna Kometa. Dzięki niej zadanie bohaterowi obrażeń za pomocą umiejętności powoduje zrzucenie komety (zadającej dodatkowe obrażenia – adaptacyjne: 30-100 pkt. na poziom, +0,2 pkt. od mocy umiejętności i +0,35 pkt. dodatkowych obrażeń od ataku). Jeśli kometa się odnawia (20-8 s, zależnie od poziomu), korzystanie z umiejętności skraca czas oczekiwania (nieobszarowe: 20%, obszarowe: 10%, rozłożone w czasie: 5%).
W pierwszej linii run pod Veigara powinna znaleźć się Opaska Przepływu Many. Po użyciu umiejętności co 15 s zwiększa maksymalny poziom many o 25 pkt. Kiedy osiągnie on 250 pkt., regeneruje 1% many co 5 s.
W drugiej linii run do Veigara najlepsza będzie Transcendencja. Daje premie za osiągnięcie poziomu, następująco: lvl 5. +5 przyspieszenia umiejętności, lvl 8. +5 przyspieszenia umiejętności, lvl 11. asysty skracają czas odnowienia podstawowych umiejętności o 20%.
W trzeciej linii run dla Veigara idealnie sprawdzi się Nadchodząca Burza, która zapewnia co 10 min. wzrost moc umiejętności lub zwiększa obrażenia od ataku.
Najlepsze runy dla drugiej ścieżki to Inspiracja, która pozwala przechytrzyć przeciwników. Pierwszym wyborem powinno być Idealne Wyczucie Czasu. Runa daje darmowy przedmiot na początek – Uruchamianie Stopera. Po 14 minutach zostaje zastąpiony przez Stoper. Każdy udział w zabójstwie skraca czas przemianu o 120 s. Użycie daje jednorazowy efekt inercji na 2,5 s. Na drugim miejscu należy umieścić Kosmiczną Przenikliwość, dającą +18 j. przyspieszenia czarów przywoływacza i +10 j. przyspieszenia przedmiotów.
Na koniec należy jeszcze podnieść wybrane statystyki, mianowicie: ofensywne + 9 pkt. siły adaptacyjnej, elastyczne +9 pkt. siły adaptacyjnej i defensywne +6 pkt. pancerza.
Build Veigar
Start:
Mikstrury zdrowia: przywracają 150 pkt. zdrowia w czasie 15 s.
Pierścień Dorana: +15 pkt. mocy umiejętności i +70 pkt. zdrowia.
Unikalne Bierne – Skupienie: ataki zadają +5 pkt. obrażeń stworom.
Unikalne Bierne – Syfon: zabicie stwora przywraca 6 pkt. many lub 3 pkt. zdrowia.
Ważne przedmioty dla Veigara:
Najlepsze przedmioty do Veigara zwiększają moc umiejętności – dzięki temu postać staje się naprawdę potężna i może zdominować MID.
Ważne przedmioty dla Veigar’a:
Nawałnica Luden: +80 pkt. mocy umiejętności, +6 pkt. przebicia odporności na magię, +600 pkt. many, +20 j. przyspieszenia umiejętności.
Unikalne Bierne – Echo: Umiejętności zadające obrażenia dodatkowo zadają wybranemu celowi i trzem najbliższym wrogom +100 pkt. obrażeń magicznych oraz +10% mocy umiejętności. Do tego zapewniają 15% prędkości ruchu na 2 s (10 s odnowienia – zadawanie obrażeń bohaterom przy pomocy umiejętności skraca ten czas o 0,5 s, ale max. 3 s za jedno zaklęcie).
Mityczne bierne: daje posiadanym legendarnym przedmiotom +5 pkt. przebicia odporności na magię.
Klepsydra Zhonyi: +65 pkt. mocy umiejętności, +45 pkt. pancerza, +10 j. przyspieszenia umiejętności.
Unikalne Użycie – Inercja: daje niewrażliwość na 2,5 s, podczas której nie można zostać obranym na cel i nie da się wykonywać żadnych czynności (120 s odnowienia).
Kostur Pustki: +70 pkt. mocy umiejętności, +40% przebicia odporności na magię.
Zabójczy Kapelusz Rabadona: +120 pkt. mocy umiejętności.
Unikalne Bierne – Magiczne Dzieło: Podnosi moc umiejętności o 35%.
Morellonomicon: +80 pkt. mocy umiejętności, +250 pkt. zdrowia.
Unikalne Bierne – Choroba: zadawanie obrażeń magicznych wrogom nakłada na nich Głębokie Rany (redukują efekty przywracające zdrowie o 40% na 3 s). Jeśli poziom zdrowia celu wynosi mniej niż 50%, efekt Głębokich Ran zwiększa się do 60%.
Buty:
Obuwie Maga: +18 pkt. przebicia odporności na magię, +45 j. prędkości ruchu.