Vayne, Nocna Łowczyni, to wysokiej trudności strzelec w League of Legends. Spotkamy ją najczęściej na dolnej alejce, ale także i na górnej alejce. Spokojnie można ją nazwać late game postacią, ponieważ ta faza należy właśnie do niej. Grając nią nie ma co podejmować prób walk na początku, chyba że nasi przeciwnicy nas do tego zmuszają. Vayne powinna poczekać, aż będzie miała kilka przedmiotów i wtedy może na spokojnie walczyć. Jej mechaniki nie są zbyt skomplikowane, ale należy pograć nią sporo gier, żeby się oswoić z postacią.
Umiejętności
Pasyw – Nocna Łowczyni
Prędkość ruchu Vayne zostaje zwiększona o 30 jednostek, gdy porusza się w kierunku wrogich bohaterów. Bonus ten jest potrojony podczas uruchomionej głównej umiejętności.
Q – Akrobacja
Czas Odnowienia: 4/3.5/3/2.5/2 sekundy
Koszt: 30 many
Zasięg: 300j.
Bonusowe Obrażenia Fizyczne: 60/65/70/75/80% AD
Vayne robi fikołka w wybranym kierunku, a jej następny podstawowy atak w ciągu 7 sekund zada dodatkowe obrażenia fizyczne. Umiejętność umożliwia resetowanie auto ataków.
W – Srebrne Bełty
Bonusowe Obrażenia Nieuchronne: 4/6.5/9/11.5/14% maksymalnego zdrowia celu
Minimalne Obrażenia Nieuchronne: 50/65/80/95/110
Biernie: Podstawowe ataki nakładają na przeciwników ładunki na 3.5 sekundy. Trzeci atak lub użycie umiejętności zada dodatkowe nieuchronne obrażenia.
E – Potępienie
Czas Odnowienia: 20/18/16/14/12 sekund
Koszt: 90 many
Zasięg: 550j.
Obrażenia Fizyczne: 50/85/120/155/190 (+50% AD)
Bonusowe Obrażenia: 75/127.5/180/232.5/285 (+75% bonusowego AD)
Całkowite Obrażenia: 125/212.5/300/387.5/475 (+125% bonusowego AD)
Vayne wystrzeliwuje bełt w wybrany cel, a następnie zadaje mu obrażenia fizyczne oraz odrzuca go do tyłu. Jeżeli wróg zostanie wbity w teren, wówczas zostanie on ogłuszony na 1.5 sekundy i otrzyma dodatkowe obrażenia fizyczne. Umiejętność nakłada ładunek “W”.
R – Godzina Sądu
Czas Odnowienia: 100/85/70 sekund
Koszt: 80 many
Czas Ładowania: 8/10/12 sekund
Bonusowe AD: 35/50/65
Redukcja Czasu Odnowienia “Q”: 30/40/50%
Vayne zadaje dodatkowe obrażenia fizyczne i staje się niewidzialna podczas “Q”. Ponadto jej “Q” ma krótszy czas odnowienia, a bonus z pasywu zostanie zwiększony. Ponadto podczas trwania umiejętności Vayne zabije wrogiego bohatera, to czas odnowienia zostanie przedłużony o 4 sekundy.
Maxowanie umiejętności
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Q | W | E | W | W | R | W | Q | W | Q | R | Q | Q | E | E | R | E | E |
Runy
Budowanie postaci
Przedmioty Startowe:
Przedmioty Mityczne:
Przedmioty Legendarne:
Buty:
Ciężkie Matchupy/Kontry
– Draven jest najsilniejszym ADC we wczesnej fazie gry oraz wygrywa on dłuższe wymiany obrażeń na wszystkich innych ADC. Jednakże jego słabą stroną jest krótki zasięg podstawowych ataków, a także jego nieistniejąca mobilność. We wczesnej fazie gry jesteśmy zdani na niesamowite zagrania naszego supporta oraz dżunglera. Przede wszystkim chcemy się farmić, a w środkowej i późnej fazie gry powinniśmy niszczyć Dravena (o ile nie jest on mega nafeedowany).
– Kolejny lane bully (tak jak Draven). Jego wczesna faza gry jest o wiele silniejsza od Vayne. Jego combosy sprawiają, że obrażenia zadawane przez niego w krótkim czasie są bardzo duże. Jednakże to my górujemy w dłuższych wymianach obrażeń. Ważnym jest także trafianie naszego „E” co nie będzie takie proste, ponieważ Lucian posiada dasha. Jeżeli dobrze wyczujemy moment, to możemy uniknąć jego „Q” z naszym „Q”.
– Caitlyn ma najdłuższy zasięg podstawowych ataków w grze. Jednakże grając Vayne to wcale nie musi oznaczać dla nas masakry. Za wszelką cenę chcemy zdobyć pierwsi drugi poziom i mieć nasze bardzo ważne „W”. Przy pomocy „Q” chcemy unikać jej umiejętności i pilnować się, żeby nie wejść w jej pułapki. Atakujmy ją, gdy zużyje swoje umiejętności. Cały matchup zależy jednak od naszego supporta i jak on to zagra.