Varus, Strzała Odkupienia, to niskiej trudności strzelec w League of Legends. Varusa spotkamy przede wszystkim na dolnej linii. Nie ma on żadnego mechanizmu, który może mu umożliwić ucieczkę przez co jest bardzo podatny na ganki. Varus jest bardzo silny we wczesnej oraz środkowej fazie gry i to on dominuje fazę linii. Dlatego nie warto się z nim bić i lepiej poczekać na gank.
Umiejętności
Pasyw – Uosobienie Zemsty
Varus otrzymuje 40% (+30% bonusowej prędkości ataku) bonusowej prędkości ataku na 5 sekund po zabiciu wrogiego bohatera i 20% (+15% bonusowej prędkości ataku) bonusowej prędkości ataku za zabicie jednostek innych niż bohaterowie.
Q – Przebijająca Strzała
Czas Odnowienia: 18/16/14/12/10 sekund
Koszt: 65/70/75/80/85 many
Zasięg: 925-1625j. (zależnie od czasu ładowania)
Minimalne Obrażenia Fizyczne: 10/46.67/83.33/120/156.67 (+83.33/86.67/90/93.33/96.67% AD)
Minimalnie Pełne Zredukowane Obrażenia: 3.3/15.4/27.5/39.6/51.7 (+27.5/28.6/29.7/30.9/31.9% AD)
Maksymalne Obrażenia Fizyczne: 15/70/125/180/235 (+125/130/135/140/145% AD)
Maksymalnie Zredukowane Obrażenia: 4.95/23.1/41.25/59.4/77.55 (+41.25/42.9/44.55/46.2/47.85% AD)
Aktywacja: Varus ładuje umiejętność maksymalnie 4 sekundy i zwiększa zasięg oraz obrażenia swojej umiejętności, a w tym czasie jest spowolniony o 20%. Umiejętność może zostać reaktywowana w każdej chwili. Jeżeli ładowanie zakończy się bez reaktywacji, to wówczas umiejętność zakończy się, a 50% kosztu many zostanie zrefundowane.
Reaktywacja: Varus wystrzeliwuje strzałę w wybranym kierunku, która zadaje obrażenia fizyczne każdemu trafionemu wrogowi, które są zwiększone o 0%-50% (zależnie od czasu ładowania). Obrażenia strzały są zredukowane do 100%-33% (zależnie od ilości trafionych wrogów). Detonowanie ładunków “W” na wrogim bohaterze redukuje czas odnowienia “Q” o 3 sekundy.
W – Kołczan Rozkładu
Czas Odnowienia: 40 sekund
Bonusowe Obrażenia Magiczne: 7/8/9/10/11 (+25% AP)
Obrażenia Magiczne co Ładunek: 3/3.5/4/4.5/5% (+2% co 100 AP) maksymalnego zdrowia celu
Maksymalne Obrażenia Magiczne: 9/10.5/12/13.5/15% (+6% co 100 AP) maksymalnego zdrowia celu
Biernie: Varus zadaje dodatkowe obrażenia magiczne oraz nakłada efekt Rozkładu (max 3) na 6 sekund podczas atakowania przeciwnika za pomocą podstawowych ataków. Jego umiejętności natomiast mogą detonować ten efekt i wówczas zadadzą obrażenia magiczne bazując na ilości ładunków, które ma na sobie cel.
Aktywacja: Następne “Q” Varusa zada 6%-14% (zależnie od poziomu) brakującego zdrowia celu bonusowych obrażeń magicznych, które są zwiększone o -%-50% (zależnie od czasu ładowania “Q”), a maksymalnie 9%-21% (zależnie od poziomu) brakującego zdrowia celu. Jeżeli Varus nie ładuje “Q”, to “W” może zostać reaktywowane po 1 sekundzie i uda się na 1 sekundowy czas odnowienia, jeżeli nie zostało użyte w ciągu 5.5 sekundy po aktywacji lub od razu po śmierci Varusa.
Reaktywacja: Varus anuluje swoją umiejętność.
E – Grad Strzał
Czas Odnowienia: 18/16/14/12/10 sekund
Koszt: 80 many
Zasięg: 925j.
Obrażenia Fizyczne: 60/100/140/180/220 (+60% bonusowego AD)
Spowolnienie: 25/30/35/40/45%
W wybrane miejsce Varus wystrzeliwuje salwę strzał, która zada obrażenia fizyczne oraz pozostawi ślad w danym miejscu. W tym miejscu natomiast wrogowie znajdujący się zostaną spowolnieni na 4 sekundy, a ich samoleczenie oraz regeneracja zdrowia zostaną osłabione.
R – Łańcuch Zepsucia
Czas Odnowienia: 100/80/60 sekund
Koszt: 100 many
Zasięg: 1075j.
Obrażenia Magiczne: 150/200/250 (+100% AP)
Varus rzuca w wybranym kierunku łańcuch, który unieruchomi pierwszego trafionego wroga na 2 sekundy, zada mu obrażenia magiczne oraz nałoży 3 ładunki “W” na 1.5 sekundy. Następnie umiejętność ta będzie rozprzestrzeniać się na pobliskich, niezainfekowanych wcześniej bohaterów i unieruchomi ich na 2 sekundy.
Maxowanie umiejętności
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
E | Q | W | Q | Q | R | Q | W | Q | W | R | W | W | E | E | R | E | E |
Runy
Budowanie postaci
Start:
Ważne przedmioty dla Varus’a:
Buty: