skróty w league of legends

AA (Auto Atack) – Podstawowy atak naszego bohatera.

ARAM (All Random All Mid) – Chodzi o inny tryb, na którym można zagrać. Jednakże używane też jako wyśmiewania obecnej sytuacji na mapie, gdy wszyscy gracze bez powodu znajdują się na midzie na mapie Summoner’s Rift.

AD (Attack Damage) – Obrażenia od ataku.

ADC (Attack Damage Carry) – Tu chodzi o gracza grającego na roli strzelec (Marksman), używają oni przedmiotów wzmacniających ich obrażenia od ataku i zwykle są największym zagrożeniem w grze.

AFK (Away From Keyboard) – Jeżeli spotkasz się z tym, że gracz posłużył się tym skrótem, to prawdopodobnie nie masz szczęścia, ale poddał się i przestanie grać. Od teraz musisz uporać się z grą 4v5.

AP (Ability Power) – Moc umiejętności

Baron – Czyli Baron Nashor, to pojawiający się w 20 minucie boss, znajdujący się w górnej części mapy.

Babysit – Gracze używają tego określenia, gdy dany gracz tylko i wyłącznie skupia się i opiekuje daną linią, ponieważ inaczej przegra. Równoznaczne z “Camp”.

BG (Bad Game) – Jeżeli ktoś użył tego skrótu, to wyraża w ten sposób niezadowolenie z wyniku danego meczu.

BM (Bad Mannered) – Oznacza to, że ktoś jest nieuprzejmy.

Bot – Dolna aleja.

Camp – Czyli ciągłe, wręcz monotonne gankowanie linii, aż do skutku.

Carry – Czyli gracz, który prowadzi drużynę do zwysięstwa, czyli carruje.

Cast – Czyli używać umiejetności.

CC (Crowd Control) – Różne umiejętności, które unieruchamiają, bądź spowalniają boahtera.

Cheese – Niespotykany sposób budowy bohatera lub strategia drużyny, która pozwala na zyskanie momentum w grze. Przeciwnicy nie mogą się tego spodziewać i są wręcz stompowani.

Clown Fiesta – Śmiechu warte zagrania graczy, które nie powinny mieć miejsca i nie powinny działać. Nikt nie wie co się dzieje.

Creeps – Miniony lub potwory.

CS (Creep Score) – Wynik opierany na ilości zabitych minionów przez gracza.

Dive – Wchodzenie pod wieżę i mimo jej obecności atakowanie wroga.

DoT (Damage over Time) – Umiejętność, atak lub efekt, który zadaje obrażenia rozłożone w czasie.

DPS (Damage Per Second) – Obrażenia na sekundę.

Double Buff – Posiadanie czerwonego i niebieskiego wzmocnienia.

Early Game – Czyli pierwsze 10-15 minut gry.

Elo – System oceny rangi zawodnika.

Elo Hell – Ranga, z której wydaje się niemożliwym wyjść.

Face Check – Wchodzenie w krzaki nie mając wizji.

Farm – Zabijanie minionów.

Fed – Bohater, który jest mocno do przodu w złocie, przedmiotach i poziomie w porównaniu z innymi.

FF (Forfeit, /ff) – Poddawanie się.

Focus – Skupienie się na jednej postaci i eliminowanie jej jako pierwszej.

Gank – Flanka i zaskoczenie wrogich bohaterów w ich własnej linii.

Glass Cannon – Zestaw przedmiotów, które pozwalają bohaterowi zadawać olbrzymie obrażenia, ale jednocześnie sprawiają, że jest on łatwy do zabicia (squishy).

GG (Good Game) – Wyrażenie zadowolenia z danej gry.

Hypercarry – Postać, która roznosi przeciwników na drobny mak po skalowaniu się i przy posiadaniu wszystkich przedmiotów w późnej fazie gry (np. Vayne, Jinx).

Inhib – Inhibitor, czyli trzy obiekty znajdujące się wewnątrz bazy. Chronione są przez wieże. Zniszczenie ich powoduje respienie się minionów oblężniczych.

Int (Intentionally Feeding) – Celowe umieranie w celu pokazania swojego niezadowolenia. Jak najbardziej godne zgłaszania.

Juke – Unikanie nadchodzących umiejętności.

Kiting – To połączenie cofania się i zadawania obrażeń w tym samym czasie wrogiemu bohaterowi i tym samym unikanie ataków. Dość skomplikowana czynność dla początkujących.

KS (Kill Steal) – Ewidentna kradzież zabójstwa innemu graczowi.

Lane Bully – Bohater, który szczególnie błyśnie w laning phase np. Darius. Ich zaletą są spore obrażenia w początkowej fazie gry co może przynieść im łatwe zabójstwa.

Last hit – czyli ostatni atak, dzięki któremu zabijamy miniony.

Leash – Asystowanie dżunglera przez sojuszników przy pierwszym buffie.

Main – Ulubiona lub najczęściej grana postać gracza.

Meta – Obecny najlepszy styl gry, strategia lub postać.

Meta Sheep – Osoba podążająca za trendami mety.

OMW (On My Way) – Nadchodzę.

OOM (Out of Mana) – Nie mam many.

OTP (One Trick Pony) – Gracz, który gra dobrze tylko jedną postacią.

OP (Overpowered) – Zwykle mowa o zbyt silnych postaciach.

Overextending – Zbyt dalekie pushowanie, bez wizji. Czyli przesadzanie.

Peeling – Używania CC’ków do zatrzymywania przeciwników przed atakowaniem sojusznika.

Penta – Zabicie 5 wrogów w krótkim odstępie czasowym.

Poke – Zadawanie obrażeń wrogim bohaterom, ale jednoczesne przebywanie w bezpiecznym dystansie od nich.

Priority (Prio) – Przepchnięcie fali minionów pod wieżę przeciwników.

Pull – Wyciągnięcie Smoka lub Blue Buffa/Red Buffa do lepszej pozycji w celu utrudnienia przeciwnikowi ewentualnej próby kradzieży.

QQ – Sugerowanie, że ktoś narzeka bez sensu.

QSS – Quicksilver Sash

RQ (Rage Quit) – Gdy gracz opuścił grę z powodu złości.

Shove – Inaczej przepushowanie linii.

Skirmish – Różnego rodzaju walki 2 na 2, 2 na 3, 2 na 4 pomiędzy drużynami.

Smurf – Kolejne konto gracza, który ma znacznie wyższą dywizję i gra z przeciwnikami o niższym poziomie. Można także użyć tego w celu pochwalenia czyjejś gry (ale wiadomo, że ta osoba nie jest wcale smurfem).

Snowball – Gdy bohater zdobywa przewagę we wczesnej fazie gry i szybko wydostaje się spod kontroli.

Split-push – Mocne pushowanie danej linii, co zmusza przeciwników do zejścia.

Squishy – Bohater, który jest łatwy do zabicia z powodu małej ilości maksymalnego zdrowia lub niskich statystyk defensywnych.

SS (Missing) – Gracze używają tego skrótu, gdy stracili z oczu przeciwnika na swojej linii.

Sustain – Wyleczenie się dzięki kradzieży życia, regeneracji zdrowia (np. Pasyw Garena).

Summs – Czary przywoływacza (np. Diana no summs = Diana nie ma błysku i teleportu)

Sweep – Wyczyszczenie obszaru przy pomocy czerwonego trinketu lub totemu kontroli.

Synergy – Sposób w jaki kompozycja lub zestaw bohaterów działa ze sobą.

Tanky – Bohater, który jest ciężki do zabicia.

Tilt – Gdy gracz jest sfrustrowany, a jego gra tylko się pogarsza co skutkuje w agresji i chwilowym zaniku skillu.

Tower Hugging – Chowanie się za wieżą w celu uniknięcia otrzymywania obrażeń od wrogów.

Toxic – Negatywny lub ofensywny gracz.

Trade – Wchodzenie w wymianę obrażeń na linii lub wzięcie Eldera, gdy przeciwnicy biorą Barona.

TP (Teleport) – Teleportowanie się

Trading – Wymiana obrażeń z wrogiem, najczęściej podczas laning phase’u.

Troll – Gracz, który specjalnie psuje grę innym graczom, ponieważ uważa, że to śmieszne.

Ult (Ultimate) – Umiejętność główna, znajdująca się domyślnie pod klawiszem “R”.

WP (Well Played) – Dobrze zagrane, to fraza używana przez graczy szanujących grę zespołową.

Zoning – Przeszkadzanie wrogom w zdobywaniu złota oraz doświadczenia, czyli niedopuszczanie ich do podejścia do fali minionów lub trzymanie ich na dystans od teamfight’u.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]