Sion, Nieumarły Niszczyciel, to średniej trudności bohater w League of Legends. Spotkamy go przede wszystkim na górnej alejce budowanego pod tanka lub pod AD. Brak mu mobilności, ale posiada wiele sposobów na unieruchomienie przeciwnika i zadanie mu niemałych obrażeń. Sion to całkiem prosta postać, odpowiednia dla początkujących.
Umiejętności
Pasyw – Chwalebna Śmierć
Gdy Sion otrzyma śmiertelne obrażenia i umrze, to zmartwychwstanie i wejdzie w szał. Odnowi wówczas 100% maksymalnego zdrowia, ale będzie tracić 2-19 (zależnie od poziomu) zdrowia co 0.264 sekundy. Sion może swobodnie się poruszać i używać podstawowych ataków. Otrzymuje 100% do kradzieży zdrowia, atakuje z prędkością ataku równą 1.75 i zadaje 10% maksymalnego zdrowia celu bonusowe obrażenia fizyczne. Gdy Chwalebna Śmierć jest aktywna, wszystkie umiejętności Sion’a są zastąpione Śmiertelnym Pędem.
Śmiertelny Pęd
Czas Odnowienia: 100 (resetuje się przy śmierci) sekund
Sion otrzymuje 50% bonusu do prędkości ruchu, która maleje po 1.5 sekundy.
Q – Dziesiątkujące Uderzenie
Czas Odnowienia: 10/9/8/7/6 sekund
Koszt: 45 many
Zasięg: 550-850j. (zależnie od czasu ładowania)
Wzmocnione Maksymalne Bazowe Obrażenia: 133.33/150/166.67/183.33/200%
Minimalne Obrażenia: 30/50/70/90/110 (+45/52.5/60/67.5/75% AD)
Maksymalne Obrażenia: 70/135/200/265/330 (+135/157.5/180/202.5/225% AD)
Minimalne Obrażenia Zadawane Minionom: 18/30/42/54/66 (+27/31.5/36/40.5/45% AD)
Maksymalne Obrażenia Zadawane Minionom: 42/81/120/159/198 (+81/94.5/108/121.5/135% AD)
Aktywacja: Przez 2 sekundy Sion ładuje swoje uderzenie. Im dłużej to robi, tym większy zasięg będzie ono miało, to samo staje się z obrażeniami. Jeżeli ładowanie zostanie przerwane, wówczas umiejętność wejdzie na 2 sekundowy czas odnowienia. Umiejętność może zostać reaktywowana w każdej chwili lub stanie się to automatycznie na koniec ładowania.
Reaktywacja: Sion wykonuje uderzenie i zadaje obrażenia fizyczne wszystkim trafionym wrogom w strefie rażenia. Trafieni przeciwnicy zostaną także spowolnieni o 50% na 0,25 sekundy. Jeżeli Dziesiątkujące Uderzenie było ładowane przynajmniej przez 1 sekundę, wówczas jego topór podrzuci wszystkich wrogów na 0.5-1 (zależnie od czasu ładowania) sekundę i ogłuszy na 1.25-2.25 (zależnie od czasu ładowania) sekund.
W – Kuźnia Dusz
Czas Odnowienia: 15/14/13/12/11 sekund
Koszt: 65/70/75/80/85 many
Moc Tarczy: 50/75/100/125/150 (+40% AP)(+8/9/10/11/12% maksymalnego zdrowia)
Obrażenia Magiczne: 40/65/90/115/140 (+40% AP)(+10/11/12/13/14% maksymalnego zdrowia celu)
Biernie: Sion permanentnie otrzymuje 4 bonusowego zdrowia za każdym razem, gdy zabija wroga. Ilość bonusu zwiększa się, gdy zabity zostanie duży potwór lub wrogi bohater.
Aktywacja: Sion tworzy tarczę na 6 sekund. Możliwa jest reaktywacja po 3 sekundach, jeżeli tarcza nie zostanie zniszczona. Tarcza detonuje się automatycznie, jeżeli upłynie 6 sekund
Reaktywacja: Tarcza zostaje zdetonowana, a wrogowie otrzymają obrażenia magiczne. T
E – Ryk Zabójcy
Czas Odnowienia: 12/11/10/9/8 sekund
Koszt: 35/40/45/50/55 many
Obrażenia Magiczne: 65/100/135/170/205 (+55% AP)
Spowolnienie: 40/45/50/55/60%
Sion wystrzeliwuje krótkodystansową falę uderzeniową, która przy trafieniu zada obrażenia magiczne, spowolni na 2.5 sekundy i obniży pancerz wroga o 20% na 4 sekundy. Jeżeli trafi on w miniona lub potwora, to zostanie on odrzucony i przy trafieniu w inne wrogie jednostki zada im te same obrażenia, obniży pancerz wszystkich trafionych wrogów oraz spowolni ich.
R – Niepowstrzymana Rzeź
Czas Odnowienia: 140/100/60 sekund
Koszt: 100 many
Minimalne Obrażenia Fizyczne: 150/300/450 (+40% bonusowego AD)
Maksymalne Obrażenia Fizyczne: 400/800/1200 (+80% bonusowego AD)
Spowolnienie: 40/45/50%
Aktywacja: Sion szarżuje w wybranym kierunku przez 8 sekund i podąża za naszym kursorem. W trakcie tego jest on odporny na cc’ki, przenika przez jednostki. Pod koniec Sion brnie jeszcze trochę do przodu. Umiejętność można zakończyć poprzez reaktywację lub zostanie przerwana samoistnie po kolizji z terenem albo wrogim bohaterem. Wówczas wrogi bohater lub wieża otrzyma obrażenia. Ponadto przeciwnik zostanie ogłuszony.
Reaktywacja: Sion kończy szarżę wcześniej.
Maxowanie umiejętności
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Q | W | E | Q | Q | R | Q | W | Q | W | R | W | W | E | E | R | E | E |
Runy
Budowanie postaci
Przedmioty Startowe:
lub
Przedmioty Mityczne:
Przedmioty Legendarne:
Buty:
lub
Ciężkie Matchupy/Kontry
– Nie chcemy pickować Siona widząc, że przeciwnicy wybrali Dariusa. Jest to zdecydowanie najcięższy matchup dla Siona. Chcemy unikać walki z nim, freezować linię, czekać na ganki dżunglera. Nie chcemy wchodzić w dłuższe wymiany obrażeń z nim, ponieważ Darius zawsze je wygra. Natomiast mamy szansę w krótszych wymianach. Kupujemy szybko i jak najwięcej pancerza oraz zdrowie.
– Mordekaiser wygrywa każdą wymianę obrażeń z Sionem. Freezujemy linię i prosimy dżunglera o pomoc. Po 6 poziomie chcemy go sami trzymać na linii i nie dawać mu obijać wieży. Wbrew pozorom Sion dobrze odpushowuje miniony. Jako Sion możemy też anulować jego ult, jeżeli zultujemy w tym samym czasie. Zakup odporności na magię jest konieczny.
– Starajmy się grać pod wieżą i nie kozaczyć, ponieważ jeśli złapie on nas w klatkę to najprawdopodobniej zginiemy. Yorick kontruje postacie nie posiadające skoków. Możemy go zaatakować tylko, gdy spudłuje on swoje „E” i „W”. Ponadto możemy odrzucić jego Zjawę przy pomocy naszego „E”. Kupujemy pancerz oraz zdrowie.