Sion, Nieumarły Niszczyciel

Sion, Nieumarły Niszczyciel – Runy, Umiejętności oraz Budowanie Siona

Reklamy

Sion, Nieumarły Niszczyciel, to średniej trudności bohater w League of Legends. Spotkamy go przede wszystkim na górnej alejce budowanego pod tanka lub pod AD. Brak mu mobilności, ale posiada wiele sposobów na unieruchomienie przeciwnika i zadanie mu niemałych obrażeń. Sion to całkiem prosta postać, odpowiednia dla początkujących. 

Reklamy
Reklamy

 

Umiejętności

Pasyw – Chwalebna Śmierć 

Pasyw – Chwalebna Śmierć 

Gdy Sion otrzyma śmiertelne obrażenia i umrze, to zmartwychwstanie i wejdzie w szał. Odnowi wówczas 100% maksymalnego zdrowia, ale będzie tracić 2-19 (zależnie od poziomu) zdrowia co 0.264 sekundy. Sion może swobodnie się poruszać i używać podstawowych ataków. Otrzymuje 100% do kradzieży zdrowia, atakuje z prędkością ataku równą 1.75 i zadaje 10% maksymalnego zdrowia celu bonusowe obrażenia fizyczne. Gdy Chwalebna Śmierć jest aktywna, wszystkie umiejętności Sion’a są zastąpione Śmiertelnym Pędem. 

Śmiertelny Pęd  

Pasyw – Chwalebna Śmierć 2

Czas Odnowienia: 100 (resetuje się przy śmierci) sekund 

Sion otrzymuje 50% bonusu do prędkości ruchu, która maleje po 1.5 sekundy.  

Q – Dziesiątkujące Uderzenie 

Q - Dziesiątkujące Uderzenie 

Czas Odnowienia: 10/9/8/7/6 sekund 

Koszt: 45 many 

Zasięg: 550-850j. (zależnie od czasu ładowania) 

Wzmocnione Maksymalne Bazowe Obrażenia: 133.33/150/166.67/183.33/200% 

Minimalne Obrażenia: 30/50/70/90/110 (+45/52.5/60/67.5/75% AD) 

Maksymalne Obrażenia: 70/135/200/265/330 (+135/157.5/180/202.5/225% AD) 

Minimalne Obrażenia Zadawane Minionom: 18/30/42/54/66 (+27/31.5/36/40.5/45% AD) 

Maksymalne Obrażenia Zadawane Minionom: 42/81/120/159/198 (+81/94.5/108/121.5/135% AD) 

Aktywacja: Przez 2 sekundy Sion ładuje swoje uderzenie. Im dłużej to robi, tym większy zasięg będzie ono miało, to samo staje się z obrażeniami. Jeżeli ładowanie zostanie przerwane, wówczas umiejętność wejdzie na 2 sekundowy czas odnowienia. Umiejętność może zostać reaktywowana w każdej chwili lub stanie się to automatycznie na koniec ładowania. 

Reaktywacja: Sion wykonuje uderzenie i zadaje obrażenia fizyczne wszystkim trafionym wrogom w strefie rażenia. Trafieni przeciwnicy zostaną także spowolnieni o 50% na 0,25 sekundy. Jeżeli Dziesiątkujące Uderzenie było ładowane przynajmniej przez 1 sekundę, wówczas jego topór podrzuci wszystkich wrogów na 0.5-1 (zależnie od czasu ładowania) sekundę i ogłuszy na 1.25-2.25 (zależnie od czasu ładowania) sekund. 

W – Kuźnia Dusz 

W - Kuźnia Dusz W - Kuźnia Dusz 2

Czas Odnowienia: 15/14/13/12/11 sekund 

Koszt: 65/70/75/80/85 many 

Moc Tarczy: 50/75/100/125/150 (+40% AP)(+8/9/10/11/12% maksymalnego zdrowia) 

Obrażenia Magiczne: 40/65/90/115/140 (+40% AP)(+10/11/12/13/14% maksymalnego zdrowia celu) 

Biernie: Sion permanentnie otrzymuje 4 bonusowego zdrowia za każdym razem, gdy zabija wroga. Ilość bonusu zwiększa się, gdy zabity zostanie duży potwór lub wrogi bohater. 

Aktywacja: Sion tworzy tarczę na 6 sekund. Możliwa jest reaktywacja po 3 sekundach, jeżeli tarcza nie zostanie zniszczona. Tarcza detonuje się automatycznie, jeżeli upłynie 6 sekund 

Reaktywacja: Tarcza zostaje zdetonowana, a wrogowie otrzymają obrażenia magiczne. T 

E – Ryk Zabójcy 

E – Ryk Zabójcy 

Czas Odnowienia: 12/11/10/9/8 sekund 

Koszt: 35/40/45/50/55 many 

Obrażenia Magiczne: 65/100/135/170/205 (+55% AP) 

Spowolnienie: 40/45/50/55/60% 

Sion wystrzeliwuje krótkodystansową falę uderzeniową, która przy trafieniu zada obrażenia magiczne, spowolni na 2.5 sekundy i obniży pancerz wroga o 20% na 4 sekundy. Jeżeli trafi on w miniona lub potwora, to zostanie on odrzucony i przy trafieniu w inne wrogie jednostki zada im te same obrażenia, obniży pancerz wszystkich trafionych wrogów oraz spowolni ich. 

R – Niepowstrzymana Rzeź

R – Niepowstrzymana Rzeź R – Niepowstrzymana Rzeź 2

Czas Odnowienia: 140/100/60 sekund  

Koszt: 100 many 

Minimalne Obrażenia Fizyczne: 150/300/450 (+40% bonusowego AD)

Maksymalne Obrażenia Fizyczne: 400/800/1200 (+80% bonusowego AD) 

Spowolnienie: 40/45/50% 

Aktywacja: Sion szarżuje w wybranym kierunku przez 8 sekund i podąża za naszym kursorem. W trakcie tego jest on odporny na cc’ki, przenika przez jednostki. Pod koniec Sion brnie jeszcze trochę do przodu. Umiejętność można zakończyć poprzez reaktywację lub zostanie przerwana samoistnie po kolizji z terenem albo wrogim bohaterem. Wówczas wrogi bohater lub wieża otrzyma obrażenia. Ponadto przeciwnik zostanie ogłuszony. 

Reaktywacja: Sion kończy szarżę wcześniej. 

 

Maxowanie umiejętności

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
 E Q Q R Q W R W W E R E E

 

 

Runy

runy sion

 

Budowanie postaci

Przedmioty Startowe:

lub doran shieldhp

Przedmioty Mityczne:

Przedmioty Legendarne:

thornmailabyssal maskvisage

Buty:

plated steelcaps lub mercury's treads

 

Ciężkie Matchupy/Kontry

– Nie chcemy pickować Siona widząc, że przeciwnicy wybrali Dariusa. Jest to zdecydowanie najcięższy matchup dla Siona. Chcemy unikać walki z nim, freezować linię, czekać na ganki dżunglera. Nie chcemy wchodzić w dłuższe wymiany obrażeń z nim, ponieważ Darius zawsze je wygra. Natomiast mamy szansę w krótszych wymianach. Kupujemy szybko i jak najwięcej pancerza oraz zdrowie.

– Mordekaiser wygrywa każdą wymianę obrażeń z Sionem. Freezujemy linię i prosimy dżunglera o pomoc. Po 6 poziomie chcemy go sami trzymać na linii i nie dawać mu obijać wieży. Wbrew pozorom Sion dobrze odpushowuje miniony. Jako Sion możemy też anulować jego ult, jeżeli zultujemy w tym samym czasie. Zakup odporności na magię jest konieczny.

– Starajmy się grać pod wieżą i nie kozaczyć, ponieważ jeśli złapie on nas w klatkę to najprawdopodobniej zginiemy. Yorick kontruje postacie nie posiadające skoków. Możemy go zaatakować tylko, gdy spudłuje on swoje „E” i „W”. Ponadto możemy odrzucić jego Zjawę przy pomocy naszego „E”. Kupujemy pancerz oraz zdrowie.

Oceń wpis
[Ilośc ocen: 0 Średnia: 0]
Reklamy
Reklamy