https://www.youtube.com/watch?v=j1r7tEUxjx0
Shaco, Demoniczny Błazen, to wysokiej trudności zabójca w League of Legends, którego spotkamy przede wszystkim na dżungli. Jest to postać mobilna, która ma duży potencjał do ogrywania swoich przeciwników. Jego mechaniki nie są ani za łatwe ani za trudne, ale ciężej jest ich użyć w praktyce. Shaco opiera się głównie na początkowej fazie gry. Jeżeli nie zrobi w niej nic pożytecznego, wówczas później stanie się bezużyteczny.
Umiejętności
Pasyw – Cios w Plecy
Atakując przeciwnika od tyłu za pomocą podstawowych ataków lub Zatrutych Sztyletów zada 20-35 (zależnie od poziomu)(+15% bonusowego AD) bonusowych obrażeń fizycznych i może trafić krytycznie.
Q – Podstęp
Czas Odnowienia: 12/11.5/11/10.5/10 sekund
Koszt: 60 many
Zasięg: 400j.
Czas Trwania Niewidzialności: 2.5/2.75/3/3.25/3.5 sekundy
Obrażenia Fizyczne: 25/35/45/55/65 (+25% bonusowego AD)
Shaco teleportuje się w wybrane miejsce i staje się niewidzialny. Następnie jego pierwszy atak stanie się mocniejszy, czyli zada dodatkowe obrażenia fizyczne i trafi krytycznie, jeśli będzie to atak w plecy. Shaco ujawni się, gdy użyje podstawowego ataku lub użyje “E”.
Cios w Plecy: Podstawowy atak gwarantuje krytyczne trafienie.
W – Zabawka Niespodzianka
Czas Odnowienia: 16 sekund
Koszt: 50/55/60/65/70 many
Zasięg: 425j.
Czas Trwania Przerażenia Bohaterów: 0.5/0.75/1/1.25/1.5 sekundy
Obrażenia Magiczne: 10/15/20/25/30 (+9% AP)
Zwiększone Obrażenia: 25/40/55/70/85 (+18% AP)
Shaco stawia pacynkę, która aktywuje się, gdy wróg się do niej zbliży. Następnie zabawka przestraszy wroga na 2 sekundy i zaatakuje przeciwników, zadając im obrażenia magiczne. Obrażenia są zredukowane o 50% przeciwko strukturom. Żywot pacynki to 40 (+5% AP) sekund, a uzbraja się po 2 sekundach i wtedy staj się niewidzialna. Prędkość ruchu przerażonych bohaterów wynosi 100.
E – Zatrute Sztylety
Czas Odnowienia: 8 sekund
Koszt: 65 many
Zasięg: 625j.
Spowolnienie: 20/22.5/25/27.5/30%
Obrażenia Magiczne: 70/95/120/145/170 (+70% bonusowego AD)(+50% AP)
Zwiększone Obrażenia: 105/142.5/180/217.5/255 (+105% bonusowego AD)(+75% AP)
Biernie: Podstawowe ataki Shaco spowalniają wrogów na 2 sekundy, gdy umiejętność jest dostępna.
Aktywacja: Shaco rzuca sztyletem w wybrany cel i zadaje mu obrażenia magiczne, które są zwiększone o 50%, gdy przeciwnik ma mniej niż 30% maksymalnego zdrowia.
Cios w Plecy: Shaco zada dodatkowe 15-50 (zależnie od poziomu)(+10% AP) bonusowych obrażeń magicznych, zwiększonych do 22.5-75 (zależnie od poziomu)(+15% AP), gdy cel ma mniej niż 30% maksymalnego zdrowia.
R – Halucynacje
Czas odnowienia: 100/90/80 sekund
Koszt: 100 many
Obrażenia Magiczne: 150/225/300 (+70% AP)
Obrażenia Magiczne Mini Pułapek: 10/20/30 (+10% AP)
Zwiększone Obrażenia Mini Pułapek: 25/50/75 (+15% AP)
Aktywacja: Shaco tworzy klona, który może atakować wrogie jednostki, a wieżom zadaje mniej obrażeń. Jeżeli za bardzo oddali się od Shaco, to momentalnie przeniesie się do niego. Po śmierci, klon eksploduje, zadaje obrażenia magiczne i zostawia po sobie kilka zabawek niespodzianek, które zadają obrażenia magiczne pobliskim wrogom. Aktywacja tych pułapek sprawia, że dany przeciwnik będzie przerażony na 1 sekundę.
Reaktywacja: Gdy Halucynacja jest wciąż aktywna, wówczas można jej używać do sterowania klonem.
Maxowanie
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
W | Q | E | W | W | R | E | E | E | E | R | Q | Q | Q | Q | R | W | W |
Runy
Budowanie
Start:
Ważne przedmioty dla Shaco:
Buty: