Sett, Szef

Sett, Szef – Runy, Umiejętności oraz Budowanie Setta

Reklamy

Sett, Szef, to niskiej trudności wojownik w League of Legends, którego spotkamy na górnej alejce, w dżungli, a także na dolnej alejce w roli supporta. Nie jest mobilną postacią, ale nie jest podatny na ganki. Jest jednym z tych bohaterów, którzy mają duży potencjał nawet w walkach 1 vs 2. To z pewnością dobry wybór dla początkujących graczy, ponieważ nie dość, że zadaje spore obrażenia, to trudno jest go zabić. Przedstawiamy krótki poradnik, jak grać Settem na topie i na bocie!

Reklamy
Reklamy

Sett Umiejętności

Pasyw – Hart Gladiatora

Pasyw - Hart Gladiatora 

Sett atakuje swoich przeciwników za pomocą swoich pięści, którymi atakuje na przemian. Prawa pięść zyskuje 50 bonusowego zasięgu, wyprowadza mocniejsze i szybsze ataki. Dodatkowo Sett regeneruje 0.25/0.5/1/2 (zależnie od poziomu) zdrowia co 1 sekundę za każde 5% brakującego zdrowia.  

Q – Mobilizacja 

Q – Mobilizacja 

Czas Odnowienia: 9/8/7/6/5 sekund 

Bonusowe Obrażenia Fizyczne: 10/20/30/40/50 (+1% (+1/1.5/2/2.5/3% co 100 AD) maksymalnego zdrowia celu)  

Całkowite Bonusowe Obrażenia: 20/40/60/80/100 (+2% (+2/3/4/5/6% co 100 AD) maksymalnego zdrowia celu) 

Następne dwa podstawowe ataki Setta w ciągu 5 sekund zadadzą dodatkowe obrażenia fizyczne zależne od maksymalnego zdrowia swojego celu. Ponadto prędkość ruchu Sett’a zostanie zwiększona o 30%, gdy będzie poruszał się on w kierunku wrogich bohaterów. Aktywacja umożliwia resetowanie auto ataków. 

W – Sierpowy 

W – Sierpowy 

Czas Odnowienia: 18/16.5/15/13.5/12 sekund

Koszt: 100% obecnego Hartu Gladiatora 

Zasięg: 790j.  

Fizyczne/Nieuchronne Obrażenia: 80/100/120/140/160 (+25% (+10% co 100 bonusowych AD) zużytego Hartu Gladiatora) 

Biernie: Otrzymując obrażenia Sett gromadzi je jako Hart Gladiatora pod paskiem zdrowia maksymalnie do 50% maksymalnego zdrowia. Hart Gladiatora maleje o 30% co sekundę po 4 sekundach. 

Aktywacja: Umiejętność zużywa cały zgromadzony Hart Gladiatora i Sett otrzymuje tarczę, która spada maleje przez 3 sekundy. Następnie wyprowadza atak pięścią w wybranym kierunku i zadaje obrażenia nieuchronne przeciwnikom w środkowej części pola rażenia, a obrażenia fizyczne wrogom po bokach. 

E – Rozbijacz Twarzy 

E – Rozbijacz Twarzy 

Czas Odnowienia: 16/14.5/13/11.5/10 sekund 

Zasięg: 490j. 

Obrażenia Fizyczne: 50/70/90/110/130 (+60% AD) 

Sett przyciąga wrogie jednostki znajdujące się po obu jego stronach, zadaje im obrażenia fizyczne, a następnie ogłusza ich 1 sekundę. Jeżeli przyciągnie tylko z jednej strony, wówczas wrogowie zostaną spowolnieni o 50% na 0.5 sekundy zamiast bycia ogłuszonym. 

R – Koniec Przedstawienia

R – Koniec Przedstawienia 

Czas Odnowienia: 120/100/80 sekund 

Zasięg: 400j. 

Obrażenia Fizyczne: 200/300/400 (+100% bonusowego AD)(+40/50/60% bonusowego zdrowia głównego celu) 

Minimalne Obrażenia Fizyczne: 50/75/100 (+25% bonusowego AD)(+10/12.5/15% bonusowego zdrowia głównego celu) 

Sett bierze wybranego wrogiego bohatera i skacze wraz z nim do góry, a następnie rzuca nim o ziemię. Rzucony cel, zarówno jak i inne jednostki, które były w obszarze upadku, otrzymają obrażenia fizyczne i zostaną spowolnieni o 99% na 1 sekundę 

 

Maxowanie umiejętności Sett – Top

Grając Settem na topie należy zacząć od E, które daje ogłuszenie, ale najpierw warto skupić się na wymaxowaniu Q – dzięki tej umiejętności można z powodzeniem angażować się w pojedynki 1 vs. 1 z wrogiem. Następnie trzeba levelować W i oczywiście R. Na koniec można dodawać pozostałe punkty do E.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
 E Q W Q Q R QW Q W R W W E E R E E

 

Maxowanie umiejętności (Support)

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
 E W Q W W W W E R E Q Q R Q Q

 

Kiedy Sett pełni rolę supporta, kolejność maksowania umiejętności jest nieco inna. Zamiast Q najpierw trzeba wylevelować W, które zwiększa jego przeżywalność oraz pomaga chronić ADC. Następnie można skupić się na E, R i dopiero na końcu na Q – support nie musi zadawać aż tak dużych obrażeń.

Sett Runy – Top

runy sett top

Runy do Setta na topie muszą być przystosowane do roli wojownika-juggernauta. Jego podstawową ścieżką powinna być Precyzja, która pomaga zwiększyć obrażenia. Kluczową runą jest Zdobywca: sprawia, że ataki podstawowe i zaklęcia zadające obrażenia bohaterom generują 2 ładunki Zdobywcy (na 6 s). Gwarantują po 2-5 pkt. dodatkowej siły adaptacyjnej, kumulując się do 12 razy. Po zdobyciu maksymalnej liczby ładunków leczą tyle HP, ile wynosi 9% wszystkich obrażeń zadanych bohaterom.

W miejscu pierwszej runy pod Setta warto umieścić Triumf: po zdobyciu asysty leczy 12% zdrowia oraz daje dodatkowo 20 sztuk złota.

Na pozycji drugiej runy do Setta trzeba wybrać Legendę: Nieustępliwość: zapewnia +5% nieustępliwości oraz +2,5% nieustępliwości za każdy ładunek legendy – otrzymuje się go po zdobyciu asysty, a także po zabójstwie bohatera, epickiego potwora, dużego potwora i stwora (max. 10 ładunków).

Na trzeciej pozycji najlepiej sprawdzi się Ostatni Bastion: w momencie, gdy ma Sett ma mniej niż 60% zdrowia, zwiększa obrażenia zadawane bohaterom o 5-11% (daje najwięcej przy 30% HP).

Najlepsze runy na Setta drugiej ścieżki oferuje Determinacja, która zwiększa wytrzymałość. Pierwsza z nich to Drugi Oddech: po otrzymaniu obrażeń od wrogiego bohatera zregeneruje 4% brakującego zdrowia (+6 pkt.) w ciągu 10 s. Druga z nich to Rewitalizacja: daje +5% do siły leczenia i tarcz (efekty leczące oraz tarcze, które się rzuca lub otrzymuje, są o 10% silniejsze w przypadku celów z HP na poziomie niższym niż 40%).

Statystyki należy podnieść następująco: ofensywne +10% do prędkości ataku, elastyczne +9 pkt. adaptacyjnej siły oraz defensywne +6 pkt. pancerza.

Runy Sett – Support

runy sett supp

Runy dla Setta grającego w roli supporta-tanka wyglądają zupełnie inaczej. W tej sytuacji główną ścieżką jest Czarnoksięstwo, które wzmacnia umiejętności i ułatwiające zarządzanie zasobami many. Główną runą jest Pęd Fazowy: trafienie wrogiego bohatera za pomocą trzech ataków lub oddzielnych umiejętności w ciągu 4 s daje na 3 s +15-40% prędkości ruchu (w zależności od poziomu oraz +75% odporności na spowolnienia (premia zwiększa się do 30-60% w przypadku postaci walczących w zwarciu. Czas odnowienia 10-30 s).

W pierwszej linii run dla Setta trzeba wybrać Płaszcz nimbu: po użyciu czaru przywoławcza na 2 s daje premię do prędkości ruchu (5-25% w zależności od czasu odnowienia czaru przywoływacza – im jest dłuższy, tym większy bonus) oraz umożliwia przenikanie przez jednostki.

W drugiej linii run do Setta idealna będzie Chyżość: sprawia, że wszystkie premie związane z ruchem są skuteczniejsze o 7%, a do tego zwiększa prędkość ruchu o 1%.

W trzeciej linii run pod Setta powinien znaleźć się Kroczący Po Wodzie: daje + 25 j. prędkości ruchu oraz adaptacyjną premię wynoszącą max. 18 pkt. obrażeń od ataku lub 30 pkt. mocy umiejętności (zależnie od poziomu), podczas poruszania się na rzece.

Statystyki zwiększa się identycznie, jak na topie: ofensywne +10% do prędkości ataku, elastyczne +9 pkt. adaptacyjnej siły i defensywne +6 pkt. pancerza.

Budowanie postaci (Top)

Najlepsze przedmioty do Setta na topie zwiększają jego obrażenia oraz zdrowie i wytrzymałość.

Start:

doran shieldhp

dorans bladehp

Tarcza Dorana: +80 pkt. zdrowia.

Unikalne Bierne – Skupienie: ataki zadają +5 pkt. obrażeń fizycznych stworom.

Unikalne Bierne – Regeneracja: leczenie 6 pkt. zdrowia co 5 s.

Unikalne Bierne – Przetrwanie: leczenie do 40 pkt. zdrowia w ciągu 8 s, po otrzymaniu obrażeń od bohatera albo dużego/potężnego potwora z jungli (efektywność jest wyższa, kiedy ma się mniej zdrowia).

Mikstura ​zdrowia: przywraca 150 pkt. zdrowia w ciągu 15 s.

ALBO

Ostrze Dorana: +8 pkt. obrażeń ataku podstawowego, +80 pkt. zdrowia.

Unikalne Bierne – Watażka: pasywne +2.5% wszechwampiryzmu.

Ważne przedmioty dla Sett’a:

Łamacz Falangi: +45 pkt. obrażeń od ataku, +20% prędkości ataku, +300 pkt. zdrowia, +20 j. przyspieszenia umiejętności.

Użycie – Zatrzymujące Cięcie: zadaje 100% obrażeń od ataku pobliskim wrogom, spowalniając ich o 40% na 3 s (15 s odnowienia, skracane przez przyspieszenie umiejętności).

Unikalne Bierne – Heroiczny Krok: zadawanie obrażeń fizycznych daje +20 j. prędkości ruchu na 3 s.

Mityczne bierne: daje wszystkim posiadanym legendarnym przedmiotom +2% prędkości ruchu.

Ostrze Zniszczonego Króla: +40 pkt. obrażeń ataku, +25% prędkości ataku, +10% kradzieży życia.

Unikalne Bierne – Ostrze Mgły: podstawowe ataki zadają dodatkowe obrażenia fizyczne odpowiadające 10% HP wroga.

Unikalne Bierne – Syfon: trzykrotne trafienie bohatera podstawowym atakiem zadaje +40-150 pkt. obrażeń magicznych i wykrada 25% prędkości ruchu (na 2 s).

sterak

Gruboskórność Steraka: +400 pkt. zdrowia, +50 pkt. obrażeń od ataku.

Unikalne Bierne – Zew Krwi: atakowanie lub otrzymanie obrażeń od bohaterów daje ładunek przywracający 2% max. zdrowia (w ciągu 6 s). Efekt kumuluje się do 5 razy.

Unikalne Bierne – Linia Życia: przy otrzymaniu obrażeń, które obniżyły by HP poniżej 30%, tworzy na 4 s tarczę o wartości 100 pkt. (zwiększoną o 8% max. zdrowia za każdy ładunek Zewu Krwi – 60 s odnowienia).

dd

Taniec Śmierci: +55 pkt. obrażeń od ataku, +45 pkt. pancerza, +15 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Bierne – Ignorowany Ból: 35% otrzymywanych obrażeń fizycznych zostaje rozłożone w czasie na 3 s.

Unikalne Bierne – Przeciwstawienie: asysty resetują pulę obrażeń Ignorowanego Bólu i leczą 15% max. zdrowia.

Pancerz Umrzyka: +300 pkt. zdrowia, +45 pkt. pancerza, +5% prędkości ruchu.

Unikalne Bierne – Niszczyciel Statków: podczas poruszania zyskuje się do 40 j. dodatkowej prędkości ruchu, by zadać potem 40 pkt. obrażeń fizycznych. Jeśli obrażenia zostały zadane przez bohatera walczącego w zwarciu przy max. prędkości, atak spowalnia cel o 50% na 1 s.

visage

Oblicze Ducha: +450 pkt. zdrowia, +40 pkt. odporności na magię, +100% podstawowej regeneracji zdrowia, +10 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Bierne – Nieograniczona Żywotność: wzmacnia otrzymywane leczenie i tarcze o 25%.

Buty:

plated steelcaps

Pancerniaki: +20 pkt. pancerza, +45 j. prędkości ruchu.

Bierne: zmniejszają otrzymywane obrażenia (od ataków) o 12%.

lub mercury's treads

Obuwie Merkurego: +25 pkt. odporności na magię, +45 j. prędkości ruchu, +30% nieustępliwości.

Budowanie postaci (Support)

Najlepsze przedmioty dla Setta w roli supporta pomagają mu lepiej inicjować walki oraz chronić ADC.

Start:

hphp

Stalowe Naramienniki: +30 pkt. zdrowia, +3 pkt. obrażeń od ataku, +25% podstawowej regeneracji zdrowia, +2 szt. złota co 10 s.

Unikalne Bierne – Łupy Wojenne: przebywając w pobliżu sojusznika, ataki podstawowe wykańczają stwory, które mają mniej niż 50% swojego maksymalnego zdrowia oraz dają sojusznikowi tyle samo złota za ich zabicie (efekty odnawiają się co 45 s, max. 3 ładunki).

Unikalne Bierne – Zadanie: po zdobyciu 500 szt. złota za pomocą tego przedmiotu ulepsza się on do Ochraniaczy z Runicznej Stali oraz zyskuje Unikalne Użycie – Umieszczanie Totemów.

Mikstura zdrowia: regeneruje 150 pkt. zdrowia w ciągu 15 s.

Ważne przedmioty dla Sett’a:

Turbochemiczny Pojemnik: +350 pkt. zdrowia, +25 pkt. pancerza, +25 pkt. odporności na magię, +20 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Użycie – Superdoładowanie: podczas poruszania się w kierunku wrogich bohaterów lub wież zapewnia +40% prędkości ruchu przez 4 s. Jeśli w pobliżu są wrogowie (a także po upływie 4 s) wypuszcza falę uderzeniową, która spowalnia pobliskich wrogich bohaterów o 50% na 1,5 s (90 s odnowienia).

Unikalne Bierne – Pożoga: zadawanie lub otrzymanie obrażeń sprawia, że zadaje się pobliskim bohaterom obrażenia magiczne wynoszące 12-30 pkt. (w zależności od poziomu) oraz daje +1% dodatkowego zdrowia na sekundę przez 3 s.

Mityczna Bierna: zapewnia wszystkim posiadanym legendarnym przedmiotom 5 j. przyspieszenia umiejętności.

Pancerz Umrzyka: +300 pkt. zdrowia, +45 pkt. pancerza, +5% prędkości ruchu.

Unikalne Bierne – Niszczyciel Statków: podczas poruszania daje do 40 j. dodatkowej prędkości ruchu, po czym zadaje 40 pkt. obrażeń fizycznych. Jeśli obrażenia zostały zadane przez bohatera walczącego w zwarciu kiedy osiągnął max. prędkość, dodatkowo spowolni wroga o 50% na 1 s.

Przysięga Rycerska: +400 pkt. zdrowia, +300% podstawowej regeneracji zdrowia, +10 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Użycie – Ślubowanie: wyznacz sojusznika, który jest Godzien (60 sek. odnowienia).

Unikalne Bierne – Poświęcenie: gdy Godny sojusznik jest w pobliżu, przekierowuje 15% obrażeń na Setta. Jeśli ADC ma mniej niż 50% zdrowia, daje Settowi +35% prędkości ruchu, gdy zmierza w stronę sojusznika.

thornmail

Kolczasta Kolczuga: +60 pkt. pancerza, +350 pkt. zdrowia.

Unikalne Bierne – Kolce: podczas przyjmowania ataku oddaje obrażenia magiczne równe 10 pkt. + 10% dodatkowego pancerza atakującemu i nakłada na niego Głębokie Rany o wartości 40% na 3 s (jeżeli jest bohaterem). Unieruchomienie wrogich bohaterów również nakłada Głębokie Rany (o wartości 60% na 3 s).

Kamienna Płyta Gargulca: +60 pkt. pancerza, +60 pkt. odporności na magię, +15 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Użycie – Niezłomność: tworzy znikającą tarczę o wartości 100 + 100% dodatkowego zdrowia oraz zwiększa swój rozmiar o 25% na 2,5 s (90 s odnowienia).

Unikalne Bierne – Umocnienie: podczas otrzymywania obrażeń od bohaterów daje ładunek gwarantujący +5% pancerza i 5% odporności na magię na 6 s (max. 5 ładunków).

Siła Natury: +350 pkt. zdrowia, +60 pkt. odporności na magię, +5% prędkości ruchu.

Unikalne Bierne – Pochłonięcie: otrzymywanie obrażeń zapewnia +8 j. prędkości ruchu i 4 pkt. odporności na magię na 5 s (efekt kumuluje się do 5 razy, a każda unikalna umiejętność daje 1 ładunek).

Buty:

Buty Prędkości: +60 j. prędkości ruchu.

Bierne: efekty spowalniające prędkość ruchu są osłabione o 25%.

Oceń wpis
[Ilośc ocen: 0 Średnia: 0]
Reklamy
Reklamy