Potwory w League of Legends

Potwory występują obecnie jedynie na mapie Summoner’s Rift, a znajdziemy je głównie w dżungli oraz rzece. Pokonywanie ich zapewni nam złoto, doświadczenie oraz buffy, które wzmocnią nasze statystyki, obrażenia lub regenerację. Warto pamiętać, że potwory nie zaatakują nas, dopóki nie zostaną do tego sprowokowane. Potwory, które znajdziemy w dżungli są następujące: Ponurnik (Gromp), Niebieski Strażnik (Blue Sentinel), Mroczny Wilk, Raptory, Czerwony Krzewogrzbiet (Red Brambleback) oraz Skalniaki (Krug). W rzece natomiast znajdziemy Wędrującego Kraba (Rift Scuttler). Istnieją również epickie potwory, których zabicie jest bardzo opłacalne i o nie najczęściej biją się obie drużyny, ponieważ strata któregoś z nich może przynieść danej drużynie ogromne korzyści.

Najpierw wspomnijmy o smokach. Są nimi Ognisty Smok, Górski Smok, Oceaniczny Smok, Podniebny Smok. Pojawiają się one losowo, pierwszy pojawia się już w 6 minucie i po zabiciu go odnawia się on przez 6 minut. Zabicie smoka (zależnie od rodzaju) zapewnia całej drużynie dodatkowe statystyki. Po zabiciu dwóch smoków teren zmienia się również losowo, każdy wariant zmienia w jakimś stopniu wygląd dżungli (inny układ ścian, mniejsza lub większa ilość zarośli). Drużyna, która pierwsza zabije 4 smoki, otrzyma bonus zależnie od tego jaki wariant mapy się wytworzył. Gdy któraś z drużyn już to osiągnie, następnym smokiem będzie Starszy Smok. Zabicie go zapewni całej drużynie złoto oraz specjalne wzmocnienie (traci się je w trakcie śmierci). Kolejnym epickim potworem jest Herold Riftu. Pojawia się on po raz pierwszy w 8 minucie, a jeżeli zabije się go przed 13:45 wówczas odrodzi się on ponownie po 6 minutach.

Po zabiciu Herolda Riftu wypadnie z niego “Oko Heralda”, które umożliwi nam szybszy powrót do bazy. Oko Heralda może zostać podniesione tylko przez postacie z drużyny, która pokonała go i mają na to 20 sekund po zabiciu go, jeżeli tego nie zrobią to oko zniknie. Oko Heralda nie tylko wzmacnia powrót do bazy, ale umożliwi nam także przywołania Heralda Riftu. Będąc blisko wieży rozpocznie szarżę i uderzy w nią zadając spore obrażenia, a także sam traci część zdrowia. Herald Riftu skupi się na minionach oraz strukturach. Bohaterów atakuje tylko wtedy, gdy zostanie przez nich sprowokowany. Ostatnim oraz najważniejszym i najbardziej pożądanym epickim potworem jest Baron Nashor. Pojawia się on po raz pierwszy w 20 minucie, a po zabiciu go odnawia się przez 6 minut. Pokonanie go zapewnia całej drużyny wzmocnienie “Pogromca Barona Nashora” (traci się je wraz ze śmiercią), które wzmacnia obrażenia od ataku i mocy umiejętności, a także wzmacnia pobliskie sojusznicze miniony.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]