Nasus, Kustosz Pustyni to niskiej trudności wojownik w League of Legends. Należy on do grona postaci, które są bezużyteczne we wczesnej fazie gry, ale sieją zamęt później. Nie ma on również za dużego wkładu w drużynowe walki i spotkamy raczej go samego na bocznej linii pushującego. Brak mu mobilności, ale jego spowolnienie oraz późniejsze obrażenia zdecydowanie przerażają. Jednakże pomimo tych obrażeń jest on dość prosty do kitingu.
Umiejętności
Pasyw – Duszożerca
Nasus ma permanentnie 12/18/24% bonusowej kradzieży zdrowia (zależnie od poziomu).
Q – Wysysające Uderzenie
Czas Odnowienia: 7.5/6.5/5.5/4.5/3.5 sekundy
Koszt: 20 many
Bonusowe Obrażenia Fizyczne: 30/50/70/90/110 (+ ilość ładunków “Q”)
Następny podstawowy atak Nasusa stanie się nie do powstrzymania i zada obrażenia fizyczne trafionej jednostce. Jeżeli Nasus zabije swój cel przy pomocy “Q”, wówczas otrzyma 3 ładunki, które zostają zwiększone do 12, jeżeli cel jest bohaterem, dużym minionem lub dużym potworem. Umiejętność umożliwia resetowanie auto ataków.
W – Uwiąd
Czas Odnowienia: 15/14/13/12/11 sekund
Koszt: 80 many
Zasięg: 700j.
Maksymalne Spowolnienie: 47/59/71/83/95%
Dodatkowe Spowolnienie co sekundę: 3/6/9/12/15%
Maksymalne Okaleczenie: 23.5/29.5/35.5/41.5/47.5%
Dodatkowe Okaleczenie co sekundę: 1.5/3/4.5/6/7.5%
Nasus znacznie zmniejsza prędkość ruchu na 5 sekund oraz prędkość ataku wrogiego bohatera.
E – Duchowy Ogień
Czas Odnowienia: 12 sekund
Koszt: 70/85/100/115/130 many
Zasięg: 650j.
Obrażenia Magiczne: 55/95/135/175/215 (+60% AP)
Obrażenia Magiczne co sekundę: 11/19/27/35/43 (+12% AP)
Całkowite Obrażenia Magiczne: 110/190/270/350/430 (+120% AP)
Redukcja Pancerza: 25/30/35/40/45% pancerza celu
Nasus wytwarza okrąg w wybranym miejscu na 5 sekund. Wrogie jednostki znajdujące się w nim otrzymują obrażenia magiczne co sekundę, a ich pancerz zostanie zredukowany.
R – Furia Pustyni
Czas Odnowienia: 120 sekund
Koszt: 100 many
Dodatkowe Zdrowie: 300/450/600
Dodatkowy Pancerz i Odporność na Magię: 40/55/70
Obrażenia Magiczne co sekundę: 3/4/5% (+1% co 100 AP) maksymalnego zdrowia celu
Całkowite Obrażenia Magiczne: 45/60/75 (+15% co 100 AP) maksymalnego zdrowia celu
Nasus przybiera na rozmiarze, otrzymuje premię do zdrowia, dodatkowy pancerz, odporność na magię i zasięgu ataku. Umiejętność ta zadaje obrażenia magiczne pobliskim wrogom. Nasus także otrzymuje dodatkowy pancerz i odporność na magię co sekundę. Czas odnowienia Q jest znacznie mniejszy.
Maxowanie umiejętności
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Q | E | W | Q | Q | R | Q | W | Q | W | R | W | W | E | E | R | E | E |
Runy
Budowanie postaci
Start:
Ważne przedmioty dla Nasus’a:
Buty:
lub