Morgana, Upadła, to niskiej trudności mag w League of Legends. Jej mechaniki są dziecinnie proste, a jedyny skillshot wcale nie jest trudny do trafienia. Co więcej, pozwala tak unieruchomić przeciwnika, że nie zdąży się już raczej ruszyć. Morganę spotkamy głównie na dolnej alejce w roli supporta, ale także i na środku. Jest to bardzo silna i prosta postać w opanowaniu. Sprawdź nasz krótki poradnik do Morgany!
Umiejętności
Pasyw – Pochłanianie Dusz
Morgana leczy się za wartość równą 20% obrażeń zadawanych przez umiejętności bohaterom, dużym minionom oraz dużym potworom.
Q – Mroczne Uwiązanie
Czas Odnowienia: 10 sekund
Koszt: 50/55/60/65/70 many
Zasięg: 1300j.
Obrażenia Magiczne: 80/135/190/245/300 (+90% AP)
Czas Trwania Unieruchomienia: 2/2.25/2.5/2.75/3 sekundy
Morgana rzuca w wybranym kierunku pocisk z czarnej magii, który unieruchamia trafionego przeciwnika i zada mu obrażenia magiczne.
W – Udręczony Cień
Czas Odnowienia: 12 sekund
Koszt: 70/85/100/115/130 many
Zasięg: 900j.
Minimalne Obrażenia co 0.5 sekundy: 6/11/16/21/26 (+7% AP)
Maksymalne Obrażenia co 0.5 sekundy: 16.2/29.7/43.2/56.7/70.2 (+18.9% AP)
Minimalne Całkowite Obrażenia: 60/110/160/210/260 (+70% AP)
Maksymalne Całkowite Obrażenia: 162/297/432/567/702 (+189% AP)
Morgana rzuca w dane miejsce plamę z czarnej magii, która zada obrażenia znajdującym się w niej jednostkom co 0,5 sekundy. Obrażenia zwiększają się o 0%-170% (zależnie od brakującego zdrowia celu). Czas odnowienia umiejętności skraca się o 5% za każdym razem, gdy zadziała pasyw.
E – Mroczna Tarcza
Czas Odnowienia: 26/24/22/20/18 sekund
Koszt: 80 many
Zasięg: 800j.
Tarcza Przeciw Obrażeniom Magicznym: 80/135/190/245/300 (+70% AP)
Morgana rzuca na siebie lub sojusznika tarczę, która pochłonie obrażenia magiczne i zapewnia efekt kontroli tłumu, czyli w trakcie trwania dany bohater nie może być unieruchomiony. Tarcza utrzymuje się przez 5 sekund.
R – Kajdany Duszy
Czas Odnowienia: 120/110/100 sekund
Koszt: 100 many
Obrażenia Magiczne: 150/225/300 (+70% AP)
Całkowite Obrażenia Magiczne: 300/450/600 (+140% AP)
Bonusowa Prędkość Ruchu: 5/30/55%
Morgana chwyta pobliskich wrogich bohaterów w łańcuchy. Podczas castowania umiejętności Morgana otrzymuje bonus do prędkości ruchu (jeżeli idzie w kierunku spętanego wroga) i spowalnia wrogów o 20%. Po krótkiej chwili zostaną oni unieruchomieni na 1.5 sekundy i otrzymają obrażenia magiczne.
Morgana maxowanie umiejętności
Kolejność maxowania umiejętności Morgany zależy od tego, na jakiej pozycji się nią gra. Jeśli jest magiem na midzie, najlepiej zacząć od W, a następnie skupić się na levelowaniu Q, E, R i W. Kiedy gra się jako support, lepiej rozsądniej jest zacząć od Q – dzięki niemu Morgana pozwala zachować na linii, bo może inicjować walki, a także pomaga chronić ADC (np. przed gankiem).
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
W | Q | E | Q | Q | R | Q | E | Q | E | R | E | E | W | W | R | W | W |
Runy Morgana
Runy dla Morgany powinny być dostosowane do potrzeb silnego maga zaklinacza catchera (łapacza). Główną ścieżką musi być Czarnoksięstwo, ponieważ zwiększa moc umiejętności oraz pozwala lepiej zarządzać maną. Kluczową runą na Morganie jest Ezoteryczna Kometa: podczas rzucania umiejętności na wrogiego bohatera, spada na niego i zadaje mu dodatkowe obrażenia (adaptacyjne 30-100 pkt. na poziom, +0,2 pkt. od mocy umiejętności oraz +0,35 pkt. obrażeń od ataku). Kiedy kometa się odnawia (20-8 s), korzystanie z umiejętności przyspiesza jej czas odnowienia (skillshoty: o 20%, obszarowe: o 10%, rozłożone w czasie: o 5%).
W pierwszej linii run do Morgany należy wybrać Opaskę Przepływu Many. Dzięki niej po użyciu umiejętności zwiększa się maksymalny poziom many o 25 pkt (co 15 s). Kiedy osiągnie się limit 250 pkt., runa regeneruje 1% many co 5 s.
W drugiej linii run na Morgane trzeba umieścić Transcendencję. Gwarantuje premie podczas awansu: na 5. poziom (+5 przyspieszenia umiejętności), na 8. poziom (+5 przyspieszenia umiejętności) i na 11. poziom (asysty skracają czas odnowienia podstawowych umiejętności o 20%).
W trzeciej linii run dla Morgany powinno się wybrać Poparzenie – sprawia, że umiejętności podpalają bohaterów, zadając +15-35 pkt. obrażeń magicznych po 1 s, w zależności od poziomu (czas odnowienia 10 s).
Najlepsze runy drugiej ścieżki to Inspiracja, gwarantująca ciekawe dodatkowe mechaniki. Na pierwszym miejscu powinno znaleźć się Idealne Wyczucie Czasu, które daje za darmo Uruchomienie Stopera. Po 15 min. zostaje ulepszony do Stopera, który jednorazowo daje efekt inercji na 2,5 s. Drugi wybór to Dostawa Ciastek, która daje 1 Ciastko Całkowicie Nieustającej Woli (okresowo), przywracające 10% zdrowia i many (ciastka można zjadać co 2 minuty, odnawiają się do 6 minuty gry).
Statystyki należy podnieść następująco: ofensywne + 9 pkt. siły adaptacyjnej, elastyczne +9 pkt. siły adaptacyjnej i defensywne +6 pkt. pancerza.
Build Morgana
Start:
Ostrze Złodziejki Czarów: +8 pkt. mocy umiejętności, +10 pkt. zdrowia, +50% podstawowej regeneracji many, +2 sztuki złota co 10 s.
Unikalne Bierne – Danina: jeśli Morgana znajduje się obok sojuszniczego bohatera, umiejętności zadające obrażenia i ataki użyte przeciwko wrogom lub budowlom dają 20 sztuk złota (do 3 razy w ciągu 30 sek).
Unikalne Bierne – Zadanie: kiedy za pomocą tego przedmiotu zdobędzie się 500 szt. złota, zamieni się w Lodowy Kieł i zyska Unikalne Użycie – Umieszczanie Totemów.
Mikstury zdrowia: przywracają 150 pkt. zdrowia w czasie 15 s.
Ważne przedmioty dla Morgany:
Najlepsze przedmioty dla Morgany w roli supporta pozwalają kontrolować sytuację oraz skutecznie chronić ADC.
Imperialny Mandat: +200 pkt. zdrowia, +40 pkt. mocy umiejętności, +100% podstawowej regeneracji many, +20 j. przyspieszenia umiejętności.
Unikalne Bierne – Skoordygowany Ogień: umiejętności spowalniające lub unieruchamiające bohaterów zadają 36-60 pkt. dodatkowych obrażeń magicznych i nakładają oznaczenie na 4 s. (6 s odnowienia na bohatera). Zadawanie obrażeń detonuje oznaczenie, zadając dodatkowo 90-150 pkt. obrażeń magicznych (zależnie od poziomu sojusznika), zapewniając 20% prędkości ruchu na 2 s.
Mityczna Bierna: dodaje wszystkim posiadanym legendarnym przedmiotom 15 pkt. mocy umiejętności.
Klepsydra Zhonyi: +65 pkt. mocy umiejętności, +45 pkt. pancerza, +10 j. przyspieszenia umiejętności.
Unikalne Użycie – Inercja: niewrażliwość na 2,5 s, która daje odporność na ataki i umiejętności, ale uniemożliwia ruch oraz wykonywanie innych czynności (120 s odnowienia).
Odkupienie: +20% do siły leczenia i tarcz, +200 pkt. zdrowia, +100% regeneracji many, +15 j. przyspieszenia umiejętności
Unikalne Użycie – Interwencja: emituje promień światła, który przywraca sojusznikom 200-400 pkt. zdrowia (w zależności od poziomu) i pali wrogich bohaterów, zadając obrażenia nieuchronne równe ich 10% maks. zdrowia. Przedmiot może zostać użyty także po śmierci (120 sek. odnowienia). Efekt użycia zmniejsza się o 50%, jeżeli cel został niedawno objęty działaniem innej Interwencji.
Morellonomicon: +80 pkt. mocy umiejętności, +250 pkt. zdrowia.
Unikalne Bierne – Choroba: po zadaniu obrażeń magicznych wrogom nakłada Głębokie Rany (redukcja efektów leczących o 40% na 3 s). Jeśli cel ma mniej niż 50% HP, działanie Głębokich Ran zwiększa się do 60%.
Demoniczny Uścisk: +70 pkt. mocy umiejętności, +350 pkt. zdrowia
Unikalne Bierne – Spojrzenie Azakana: zadawanie obrażeń bohaterom za pomocą umiejętności, daje efekt podpalenia (otrzymują dodatkowo obrażenia magiczne równie 1,2% maksymalnego zdrowia przez 4 s). Morgana zyskuje przy tym 10 pkt. pancerza i 10 pkt. odporności na magię (+2,5 pkt. pancerza i +2,5 pkt. odporności na magię za każdego dodatkowego podpalonego bohatera).
Błogosławieństwo Mikaela: +20% do siły leczenia i tarcz, +50 pkt. odporności na magię, +15 j. przyspieszenia umiejętności, +100% podstawowej regeneracji many.
Unikalne Użycie – Oczyszczenie: usuwa wszystkie efekty kontroli tłumu (z wyjątkiem podrzucenia oraz przygwożdżenia) i przywraca 100-200 pkt. zdrowia w zależności od poziomu (120 s odnowienia).
Buty:
Obuwie Maga: +18 pkt. przebicia odporności na magię, +45 j. prędkości ruchu.