Mordekaiser, Żelazny Upiór

Mordekaiser, Żelazny Upiór – Runy, Umiejętności oraz Budowanie Mordekaisera

Reklamy

Mordekaiser, Żelazny Upiór to średniej trudności wojownik, którego spotkamy zarówno na środkowej jak i na górnej alejce. Zdecydowanie budujemy go pod AP, ale mimo to jest on bardzo trudny do zabicia ze względu na swoje silne tarcze. Jest to postać stworzona głównie do walk 1v1, dlatego ważne jest gankowanie go i sprawianie, że stanie się bezużyteczny jak najszybciej.  Przedstawiamy krótki poradnik, jak nim grać! 

Reklamy
Reklamy

Mordekaiser Umiejętności

Pasyw – Nadejście Ciemności 

Pasyw - Nadejście Ciemności 

Podstawowe ataki Mordekaisera zadają 40% AP bonusowych obrażeń magicznych przy trafieniu. Zadające obrażenia umiejętności lub podstawowe ataki zapewniają 1 ładunek za uderzenie wrogiego bohatera lub dużego potwora (max. 3). Przy 3 ładunkach Mordekaiser otrzymuje Ciemność Wschodzi. Następne podstawowe ataki lub umiejętności przeciwko wrogim bohaterom i dużym potworom będą odświeżać czas trwania.  

Ciemność Wschodzi: Mordekaiser zadaje 5-15.2 (zależnie od poziomu)(+30% AP)(+1%-5% (zależnie od poziomu) maksymalnego zdrowia celu) obrażeń magicznych na sekundę) wszystkim pobliskim wrogom i otrzymuje 3% bonusu do prędkości ruchu.  

Q – Unicestwienie 

Q – Unicestwienie 

Czas Odnowienia: 9/7.75/6.5/5.25/4 sekundy  

Zasięg: 625j. 

Obrażenia Magiczne: 5-139 (zależnie od poziomu) (+75/95/115/135/155)(+60% AP) 

Wzrost Obrażeń: 30/35/40/45/50% 

Maksymalne Dodatkowe Obrażenia: 97.5/128.25/161/195.75/232.5 (+78/81/84/87/90% AP)

Mordekaiser uderza swoją bronią i zadaje obrażenia magiczne trafionym wrogom. Jednakże obrażenia będą o wiele większe, jeśli oberwie tylko jedna jednostka. 

W – Niezniszczalny 

W – Niezniszczalny w2

Czas Odnowienia: 14/13/12/11/10 sekund 

Leczenie: 40/42.5/45/47.5/50% 

Biernie: Mordekaiser przemienia 35% zadawanych obrażeń oraz 15% otrzymanych obrażeń w potencjalną tarczę, która maksymalnie ochroni 30% jego całkowitego zdrowia. Tarcza maleje o 8-25 (zależnie od poziomu) co sekundę po nieotrzymywaniu lub niezadawaniu obrażeń przez 1 sekundę. 

Aktywacja: Mordekaiser zużywa całą potencjalną tarczę w tarczę na 4 sekundy. Na początku tarcza maleje bardzo wolno, ale im dłużej jest tym szybciej maleje. 

Reaktywacja: Mordekaiser zużywa pozostałą tarczę i leczy się za procent pozostałej tarczy. 

E – Śmiertelny Uścisk 

E - Śmiertelny Uścisk 

Czas Odnowienia: 22/19/16/13/10 sekund 

Zasięg: 700/900j. (max.) 

Przebicie Magiczne: 5/7.5/10/12.5/15% 

Obrażenia Magiczne: 80/95/110/125/140 (+60% AP) 

Mordekaiser wysyła w danym kierunku szpon, który przyciągnie do niego trafione wrogie jednostki. 

R – Wymiar Śmierci 

R – Wymiar Śmierci 

Czas Odnowienia: 140/120/100 sekund 

Zasięg: 650j. 

Mordekaiser spowalnia wybranego wrogiego bohatera o 75% w trakcie castowania umiejętności. Jeżeli cel jest nadal w zasięgu, wówczas zostanie przeniesiony wraz z Mordekaiserem do wymiaru śmierci na 7 sekund. Mordekaiser redukuje obrażenia od ataku, moc umiejętności, całkowitą prędkość ataku, maksymalne zdrowie, pancerz, odporność na magię oraz rozmiar swojego wroga o 10% i przyznaje sobie te skradzione statystyki. Jeżeli Mordekaiser zabije swój cel w wymiarze śmierci, to zatrzyma te statystyki do czasu odrodzenia się wroga.  

Z wymiaru śmierci można uciec, a pozwoli nam na to Quicksilver Sash, albo niektóre postacie takie jak Gangplank i jego “W”. 

Maxowanie umiejętności

W przypadku Mordekaisera najlepiej sprawdza się kolejność maxowania umiejętności: Q, E, R, W. Champion ten jest wręcz stworzony do walki 1vs1, dlatego trzeba szybko zapewnić mu możliwie największe obrażenia.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
 E WQ Q R Q E Q E R E E W W R W W

 

Runy

runy mordekaiser

Runy pod Mordekaisera muszą być dostosowane do potrzeb wojownika-juggernauta (molocha). Główną ścieżką powinna być Precyzja, ponieważ pozwala wzmocnić ataki podstawowe i zwiększa obrażenia. Kluczową runą Mordekaisera jest Zdobywca: ataki podstawowe lub zaklęcia zadające obrażenia wrogiemu bohaterowi zapewniają 2 ładunki Zdobywcy na 6 s. Każdy z nich zapewnia 2-5 pkt. siły adaptacyjnej (kumulują się do 12 razy). Po uzyskaniu maksymalnej liczby ładunków Mordekaiser leczy się o 9% obrażeń zadawanych bohaterom.

W pierwszej linii run do Mordekaisera znajduje się Triumf: przywraca 12% brakującego zdrowia i daje dodatkowo 20 sztuk złota za udział w zabójstwach bohaterów.

W drugiej linii run na Mordekaisera trzeba wybrać Legendę: Nieustępliwość. Gwarantuje +5% nieustępliwości oraz +2,5% nieustępliwości za każdy ładunek legendy (max. 10 – otrzymuje się je po zdobyciu asysty, zabójstwie bohatera, zabójstwie epickiego potwora, a także po zabiciu dużych potworów i stworów).

W miejscu trzeciej runy dla Mordekaisera powinien znaleźć się Ostatni Bastion. Powoduje, że zadaje się 5-11% więcej obrażeń bohaterom, gdy posiada się tylko 60-30% zdrowia.

Najlepsze runy drugiej ścieżki dla Mordekaisera oferuje Dominacja, ponieważ pozwala skuteczniej likwidować wrogów. Pierwszy wybór to Smak Krwi. Sprawia, że atakowanie wrogich bohaterów skutkuje leczeniem 18-35 pkt. podstawowego zdrowia, a także daje +0,2 pkt obrażeń od ataku i +0,1 pkt mocy umiejętności (czas odnowienia 20 s). Drugi wybór to Krwiożerczy Łowca. Zapewnia +1,5% do wszechwampiryzmu za każdy ładunek Łowcy Nagród. Ładunki otrzymuje się za udziału w pierwszym zabójstwie każdego wrogiego bohatera. Wartość leczenia zmniejsza się do 33% podczas używania umiejętności obszarowych.

Sugerowane zwiększenie statystyk: ofensywne +10% prędkości ataku, defensywne +9 pkt. siły adaptacyjnej, defensywne +6 pkt. pancerza.

Mordekaiser przedmioty

Start:

doran shieldhp

Mikstura ​zdrowia: przywraca 150 pkt. zdrowia w ciągu 15 s.

Tarcza Dorana: +80 pkt. zdrowia

Unikalne Bierne – Skupienie: ataki zadają +5 pkt. obrażeń fizycznych stworom.

Unikalne Bierne – Regeneracja: leczenie po 6 pkt. zdrowia co 5 s.

Unikalne Bierne – Przetrwanie: leczenie do 40 pkt. zdrowia w ciągu 8 s. po otrzymaniu obrażeń od bohatera albo dużego/potężnego potwora z jungli (efektywność jest tym wyższa, im ma się mniej zdrowia).

Ważne przedmioty dla Mordekaisera:

Najlepsze przedmioty dla Mordekaisera zwiększają moc umiejętności oraz podnoszą jego zdrowie i pancerze.

Sczelinotwórca: +80 pkt. mocy umiejętności, +8% wszechwampiryzmu, +300 pkt. zdrowia, +15 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Użycie – Spaczenie Pustki: +3% obrażeń (maks. 9%) za każdą sekundę walki z wrogim bohaterem. Przy maksymalnej wartości dodatkowe obrażenia stają się nieuchronne.

Mityczna Bierna: zapewnia wszystkim posiadanym legendarnym przedmiotom +2% wszechwampiryzmu i +8 pkt. mocy umiejętności.

Ząb Nashora

Statystyki: +100 pkt. mocy umiejętności, +50% prędkości ataku

Unikalne Bierne – Icathiańskie Ukąszenie: ataki zadają 15 pkt. obrażeń magicznych oraz +20% mocy umiejętności.

demonic embrace

Demoniczny Uścisk: +70 pkt. mocy umiejętności, +350 pkt. zdrowia.

Unikalne Bierne – Spojrzenie Azakana: umiejętności zyskują efekt podpalenia bohaterów (otrzymują przez 4 s. dodatkowe obrażenia magiczne równie 1,2% maksymalnego zdrowia). Mordekaiser zyskuje wtedy 10 pkt. pancerza i 10 pkt. odporności na magię (+2,5 pkt. pancerza i +2,5 pkt. odporności na magię za każdego kolejnego bohatera).

zhonya

Klepsydra Zhonyi: +65 pkt. mocy umiejętności, +45 pkt. pancerza, +10 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Użycie – Inercja: daje odporność na ataki i umiejętności na 2,5 s., ale uunieruchamia oraz uniemożliwia wykonywanie innych czynności (120 s. odnowienia).

Kryształowy Kostur Rylai: +350 pkt. zdrowia, +90 pkt. mocy umiejętności.

Unikalne Bierne – Zmarzlina: umiejętności zadające obrażenia spowalniają wrogów o 30% na 1 s.

Buty:

plated steelcaps

Pancerniaki: +20 pkt. pancerza, +45 j. prędkości ruchu.

Bierne: zmniejszają otrzymywane obrażenia od ataków o 12%.

lub

mercury's treads

Obuwie Merkurego: +25 pkt. odporności na magię, +45 j. prędkości ruchu, +30% nieustępliwości.

Oceń wpis
[Ilośc ocen: 0 Średnia: 0]
Reklamy
Reklamy