Kayn, Żniwiarz Cienia

Kayn, Żniwiarz Cienia – Runy, Umiejętności oraz Budowanie Kayna

Reklamy

Kayn, Żniwiarz Cienia, to wojownik praktykujący zabójczą magię cienia. Można spotkać go przede wszystkim w dżungli, ponieważ czyści ją w imponującym tempie. Bohater ten posiada dwie formy, które ładują się zależnie od rodzaju przeciwników, których atakuje. Kayn jest świetny do gankowania, ponieważ jest bardzo mobilny. Jest dość skomplikowany, ale wbrew pozorom nie jest trudną postacią. Przedstawiamy krótki poradnik, jak grać Kaynem!

Reklamy
Reklamy

Kayn Umiejętności

Pasyw – Kosa Darkinów  

Pasyw – Kosa Darkinów  Pasyw – Kosa Darkinów  2Pasyw – Kosa Darkinów  3

Kayn włada prastarą kosą, która walczy z nim o kontrolę. Za każdym razem, gdy Kayn zada obrażenia wrogim bohaterom lub ich po prostu zabije, to sprawi, że upuszczą oni kule (melee – czerwone, ranged – niebieskie), które są zbierane automatycznie po wyjściu z walki. Kule wypełniają pasek pod portretem Kayna. 

Gdy pasek się wypełni, to Kayn będzie mógł zmienić się w wybraną formę po powrocie do bazy. Zależnie od tego, których kul zebrał więcej, to w tą formę będzie mógł się zmienić (Darkin – czerwone, Shadow Assassin – niebieskie) lub będzie mógł zaczekać 4 minuty na aktywację drugiej formy. Po wybraniu formy Kayn zmieni się w nią po 6 sekundach.  

Shadow Assassin: Jeżeli Kayn jest poza walką przez 8 sekund lub jeżeli użyje “Q”, to zada 12%-44% (zależnie od poziomu) obrażeń modyfikowanych przeciwko wrogim bohaterom jako bonusowe obrażenia magiczne. 

Darkin: Kayn leczy się za 30%-40% (zależnie od poziomu) z modyfikowanych obrażeń fizycznych, które zadał wrogim bohaterom za pomocą swoich umiejętności.  

Q – Koszące Cięcie 

Q - Koszące Cięcie Q - Koszące Cięcie 2

Czas Odnowienia: 7/6.5/6/5.5/5 sekundy 

Koszt: 50 many 

Zasięg: 350j. 

Obrażenia Fizyczne: 75/95/115/135/155 (+65% bonusowego AD) 

Całkowite Obrażenia Przeciwko Bohaterom: 150/190/230/270/310 (+130% bonusowego AD) 

Obrażenia Przeciwko Jednostkom Innym Niż Bohaterowie: 115/135/155/175/195 (+65% bonusowego AD) 

Całkowite Obrażenia Przeciwko Jednostkom Innym Niż Bohaterowie: 230/270/310/350/390 (+130% bonusowego AD) 

Kayn doskakuje w wybranym kierunku i atakuje znajdujące się w pobliżu wrogie jednostki. Trafieni przeciwnicy otrzymują obrażenia fizyczne. Potwory i miniony otrzymują dodatkowe obrażenia za podwójne trafienie z kosy. 

Darkin: Obrażenia są modyfikowane i zadadzą 55% (+5% (+4% co 100 bonusowego AD) maksymalnego zdrowia celu) obrażeń fizycznych przy dwóch zamachnięciach.  

W – Dotyk Ostrza 

W – Dotyk Ostrza W – Dotyk Ostrza 2W – Dotyk Ostrza 3

Czas Odnowienia: 13/12/11/10/9 sekund 

Koszt: 60/65/70/75/80 many 

Zasięg: 700j. (Kayn, Darkin) / 900j. (Shadow Assassin) 

Obrażenia Fizyczne: 90/135/180/225/270 (+130% bonusowego AD) 

Kayn atakuje w linii prostej i zadaje obrażenia fizyczne znajdującym się na drodze tego ataku przeciwnikom, a także ich spowalnia o 90% 

Shadow Assassin: Zasięg zostaje zwiększony o 200j. Dodatkowo, po użyciu umiejętności, Kayn zostawia za sobą niemożliwy do namierzenia cień, który dokańcza castowanie za niego.  

Darkin: Umiejętność podrzuca trafionych przeciwników na 1 sekundę. 

E – Krok w Cieniu 

E – Krok w Cieniu E – Krok w Cieniu 2

Czas Odnowienia: 21/19/17/15/13 sekund 

Koszt: 90 many 

Leczenie: 100/115/130/145/160 (+40% bonusowego AD) 

Czas Trwania: 7/7.5/8/8.5/9 sekund 

Kayn otrzymuje 40% bonusowej prędkości ruchu, może przenikać przez jednostki oraz może ignorować kolizje z terenem przez 1.5 sekundy. Jednakże w przypadku unieruchomienia lub po otrzymaniu obrażeń Kayn zmuszony jest przerwać umiejętność. Ponadto Kayn leczy się po wejściu w ścianę za pierwszym razem. 

Shadow Assassins: Czas odnowienia jest zredukowany do 8 sekund na wszystkich poziomach umiejętności. Kayn także otrzymuje 100% odporności na spowolnienia, a po wejściu w ścianę otrzymuje 80% bonusowej prędkości ruchu na czas trwania.  

R – Wtargnięcie Umbry 

R - Wtargnięcie Umbry R - Wtargnięcie Umbry 2R - Wtargnięcie Umbry 3

Czas odnowienia: 120/100/80 sekund 

Koszt: 100 many 

Zasięg: 550j. (Kayn, Darkin) / 750j. (Shadow Assassin) 

Obrażenia fizyczne: 150/250/350 (+175% bonusowego AD) 

Biernie: Kayn oznacza wrogiego bohatera po zadaniu mu obrażeń w ostatnich 3 sekundach. 

Aktywacja: Kayn znika i doskakuje do oznaczonego wrogiego bohatera, a następnie przywiązuje się do niego na maksymalnie 2.5 sekundy. Umiejętność może zostać reaktywowana po 0.75 sekundy lub zrobi to automatycznie po osiągnięciu limitu trwania. 

Reaktywacja: Kayn wyskakuje z ciała wroga w wybranym kierunku i zadaje obrażenia fizyczne celowi. 

Shadow Assassin: Umiejętność otrzymuje bonusowy zasięg. 

Darkin: Umiejętność zada 10% (+13% co 100 bonusowego AD) maksymalnego zdrowia celu obrażeń fizycznych i wyleczy się. 

Maxowanie umiejętności Kayna

W pierwszej kolejności należy maxować Q, które znacznie ułatwia czyszczenie junlgi, a także przydaje się do ganków. następnie można skupić się na W, które zadaje spore obrażenia i spowalnia przeciwników. Superumiejętność klasycznie powinno się levelować na 6., 11. i 16. poziomie. Na koniec można zostawić E, które głównie zwiększa mobilność.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 
 Q E Q W R W W E E R E E

 

Kayn Runy

runy kayn

Tworząc zakładkę o nazwie „runy Kayn” trzeba wybrać opcje dostosowane do potrzeb skirmishera/divera. Podstawową ścieżką jest Precyzja, dzięki której można maksymalnie zwiększyć obrażenia. W miejscu kluczowej runy Kayna powinien znaleźć się Zdobywca: sprawia, że ataki podstawowe i zaklęcia kierowane przeciwko bohaterom generują 2 ładunki Zdobywcy. Każdy z nich to +2-5 pkt. siły adaptacyjnej. Po zdobyciu 12 ładunków odzyskuje się zdrowia w ilości odpowiadającej 9% wszystkich obrażeń zadanych wrogom.

W pierwszej linii runy do Kayna należy wybrać Triumf: dzięki niej asysty przywracają 12% brakującego zdrowia oraz dają dodatkowo 20 szt. złota.

W drugiej linii run dla Kayna trzeba umieścić Legendę: Nieustępliwość. Daje +5% nieustępliwości oraz dodatkowe 2,5% za każdy ładunek Legendy (generuje się za udział w zabójstwie bohatera, epickiego/dużego potwora lub stwora – max. 10).

W miejscu trzeciej runy na Kayna najlepszy będzie Ostatni Bastion. Dzięki niemu zadaje się 5-11% więcej obrażeń bohaterom, w momencie gdy posiada 60-30% HP.

Najlepsze runy pod Kayna w drugiej ścieżce to Dominacja. Pierwszy wybór to Smak Krwi: podczas atakowania bohaterów gwarantuje regenerację 18-35 pkt. HP, a także zapewnia +0,2 pkt obrażeń od ataku i +0,1 pkt mocy umiejętności (czas odnowienia 20 s). Drugi slot powinien zająć Krwiożerczy Łowca: runa daje +1,5% do wszechwampiryzmu za każdy ładunek Łowcy Nagród (generują się po udziale w pierwszym zabójstwie wrogiego bohatera).

Statystyki ofensywne, elastyczne i defensywne trzeba natomiast zwiększyć następująco: dwa razy po +9 pkt. siły adaptacyjnej oraz +6 pkt. pancerza.

Kayn Build

Start:

hailblade

Gradoostrze: +8% wszechwampiryzmu przeciwko potworom.

Unikalne Bierne – Przypalenie: zadawanie obrażeń potworom podpala je (otrzymują obrażenia magiczne równe 60 pkt., +30% mocy umiejętności, +5% dodatkowych obrażeń od ataku, +2% dodatkowego zdrowia w ciągu 5 s).

Unikalne Bierne – Mrożąca Ścieżka: po piątym użyciu Porażenia przedmiot się zużywa, a Porażenie ulepsza się do Mrożącego Porażenia (przy użyciu na bohaterach zadaje 20-156 pkt. obrażeń nieuchronnych i wykrada 20% prędkości ruchu na 2 s).

Unikalne Bierne – Łowca: zabijanie dużych potworów zapewnia dodatkowe pkt. doświadczenia.

Unikalne Bierne – Odzyskiwanie: regeneruje do 8-18 pkt. many co sekundę, jeśli przebywa się w jungli lub na rzece.

Zużycie tego przedmiotu na stale przyznaje wszystkie jego efekty oraz zwiększa obrażenia zadawane przez Porażenie. W przypadku zdobycia większej liczby złota ze stworów niż potworów z dżungli, ilość złota czy doświadczenia zdobywanego ze stworów jest znacznie zmniejszona (kara znika po 20 minutach). Jeśli posiada się poziom niższy o 2 od średniego poziomu pozostałych członków drużyny, zyskuje się więcej doświadczenia za zabicie potworów.

refilable

Odnawialna mikstura: zużywa ładunek (2, odnawiają się po wizycie w sklepie) i przywraca 125 pkt. zdrowia w ciągu 12 s. – Shadow Assasin

emberknife

Żaronóż: +8% wszechwampiryzmu przeciwko potworom.

Unikalne Bierne – Przypalenie: zadawanie obrażeń potworom podpala je (otrzymują obrażenia magiczne równe 60 pkt., + 10% mocy umiejętności, + 50% dodatkowych obrażeń od ataku, +2% dodatkowego zdrowia w ciągu 5 s).

Unikalne Bierne – Wyzywająca Ścieżka: po piątym użyciu Porażenia przedmiot się używa, ulepszając Porażenie do Wyzywającego Porażenia. Użycie czaru na bohaterze oznacza go na 4 s. W tym czasie zadaje się mu przy trafieniu 48-125 pkt. dodatkowych nieuchronnych obrażeń w ciągu 2,5 s i otrzymujesz się o 20% mniej obrażeń.

Unikalne Bierne – Łowca: zabijanie dużych potworów zapewnia dodatkowe pkt. doświadczenia.

Unikalne Bierne – Odzyskiwanie: regeneruje do 8-18 pkt. many co sekundę, jeśli jest się w jungli albo na rzece.

Zużycie tego przedmiotu na stałe przyznaje wszystkie jego efekty. W przypadku zdobycia większej ilości złota z zabijania stworów niż potworów z dżungli, jego ilość (albo doświadczenia) zdobywanego ze stworów zostaje znacznie zmniejszona. Kara jest usuwana po 20 minutach. Kiedy ma się poziom o 2 niższy od średniego poziomu pozostałych członków drużyny, zyskuje się więcej doświadczenia za zabicie potworów.

refilable

Odnawialna mikstura: posiada dwa ładunki. Użycie wykorzystuje ładunek (odnawia się po wizycie w sklepie) i przywraca 125 pkt. zdrowia w ciągu 12 s. – Darkin

Ważne przedmioty dla Kayna (Shadow Assasin):

Mroczne Ostrze Draktharru: +60 pkt. obrażeń od ataku, +20 j. przyspieszenia umiejętności, +18 pkt. destrukcji.

Unikalne Bierne – Nocny Łowca: trafianie bohatera zadaje +65 pkt. obrażeń fizycznych oraz +25% dodatkowych obrażeń od ataku, a także spowalnia cel o 99% na 0,25 s (15 s odnowienia). Jeśli bohater atakowany w ciągu ostatnich 3 s zginie, czas odnowienia odświeża się oraz zyskuje się niewidzialność na 1,5 s.

Mityczna Bierna: daje wszystkim posiadanym legendarnym przedmiotom 5 j. przyspieszenia umiejętności.

Widmowe Ostrze Youmuu: +55 pkt. obrażeń od ataku, +18 pkt. destrukcji, +15 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Użycie – Upiorny Krok: daje +20% prędkości ruchu i przenikanie na 6 s (45 s odnowienia).

Unikalne Bierne – Nawiedzenie: zapewnia +40 j. prędkości ruchu poza walką.

Ostrze Nocy: +50 pkt. obrażeń od ataku, +325 pkt. zdrowia, +10 pkt. destrukcji.

Unikalne Bierne – Uchylenie: tworzy tarczę magii, która blokuje kolejną umiejętność wroga (40 s odnowienia – otrzymywanie obrażeń od bohaterów resetuje czas odnowienia).

Zaćmienie: +55 pkt. obrażeń od ataku, +18 pkt. destrukcji, +8% wszechwampiryzmu.

Unikalne Bierne – Wiecznie Wschodzący Księżyc: trafienie bohatera 2 różnymi atakami lub umiejętnościami w ciągu 1,5 s zadaje dodatkowo obrażenia fizyczne odpowiadające 6% jego maksymalnego zdrowia, a także zapewnia 15% prędkości ruchu oraz tarczę o wartości 180 pkt. + 40% dodatkowych obrażeń od ataku na 2 s (16 s odnowienia).

Mityczna Bierna: daje wszystkim posiadanym legendarnym przedmiotom 4% przebicia pancerza.

Glewia Umbry: +50 pkt. obrażeń od ataku, +10 pkt. destrukcji, +15 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Bierne – Zaciemnienie: w momencie, gdy zostaje się ujawnionym przez wrogi totem, odkrywa pułapki i wyłącza totemy wokół na 8 s (45 s odnowienia). Ataki natychmiast niszczą odkryte pułapki i zadają potrójne obrażenia totemom.

Ważne przedmioty dla Kayna (Darkin):

goredrinker

Chłeptacz Posoki: +45 pkt. obrażeń od ataku, +400 pkt. zdrowia, +150% podstawowej regeneracji zdrowia, +20 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Użycie – Spragnione Cięcie: zadaje pobliskim wrogom 100% obrażeń od ataku. Przywraca HP równe 25% obrażeń od ataku oraz daje +10% brakującego HP za każdego trafionego bohatera (15 s odnowienia, uwzględniając przyspieszenie umiejętności).

Unikalne Bierne – Złość: dodaje +1% obrażeń od ataku za każde 5% brakującego zdrowia (max. 15% obrażeń od ataku).

Mityczna Bierna: daje wszystkim posiadanym legendarnym przedmiotom 5 j. przyspieszenia umiejętności.

bc

Czarny Tasak: +450 pkt. zdrowia, +40 pkt. obrażeń ataku +25 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Bierne – Drążenie: zadanie obrażeń fizycznych bohaterowi nakłada na niego ładunek 5% redukcji pancerza na 6 s (max. 30% redukcji pancerza).

Unikalne Bierne – Szał: zdawanie obrażeń fizycznych bohaterom zapewnia 3 j. prędkości ruchu na 2 s (za każdy nałożony ładunek Drążenia).

dd

Taniec Śmierci: +55 pkt. obrażeń od ataku, +45 pkt. pancerza, +15 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Bierne – Ignorowany Ból: 35% otrzymywanych obrażeń fizycznych zostaje rozłożone w czasie na 3 s.

Unikalne Bierne – Przeciwstawienie: asysty resetują pulę obrażeń Ignorowanego Bólu i leczą 15% max. zdrowia.

sterak

Gruboskórność Steraka: +400 pkt. zdrowia, +50 pkt. obrażeń od ataku.

Unikalne Bierne – Zew Krwi: zadanie obrażeń bohaterowi lub otrzymanie obrażeń od bohaterów zapewnia ładunek przywracając 2% max. zdrowia (w ciągu 6 s). Efekt kumuluje się do 5 razy.

Unikalne Bierne – Linia Życia: przy otrzymaniu obrażeń, które zmniejszyłyby zdrowie poniżej 30%, daje tarczę o wartości 100 pkt. (zwiększoną o 8% max. zdrowia za każdy ładunek Zewu Krwi) na 4 s (60 sek. odnowienia).

visage

Oblicze Ducha: +450 pkt. zdrowia, +40 pkt. odporności na magię, +100% podstawowej regeneracji zdrowia, +10 j. przyspieszenia umiejętności.

Unikalne Bierne – Nieograniczona Żywotność: wzmacnia otrzymywane leczenie i tarcze o 25%.

Buty:

mobility

Buty Mobilności: +25 j. prędkości ruchu.

Bierne: kiedy przebywa się poza walką przez co najmniej 5 s, zamiast +25 j. daje +115 j. prędkości ruchu.

lub plated steelcaps

Pancerniaki: +20 pkt. pancerza, +45 j. prędkości ruchu.

Bierne: zmniejszają otrzymywane obrażenia (od ataków) o 12%.

lub mercury's treads

Obuwie Merkurego: +25 pkt. odporności na magię, +45 j. prędkości ruchu, +30% nieustępliwości.

Oceń wpis
[Ilośc ocen: 0 Średnia: 0]
Reklamy
Reklamy