Karthus, Piewca Śmierci pełni rolę maga w League of Legends, który nęka swych przeciwników przerażającymi wręcz pieśniami. Jego główną wadą jest brak mobilności przez co jest bardzo podatny na ganki przeciwników, ale w dobrych rękach narobi niezłych szkód. Globalna „R”ka trzyma wrogów pod presją i zmusza ich do powrotów do bazy, gdy mają mało zdrowia.
Umiejętności
Pasyw – Pakt ze Śmiercią
Gdy Karthus umiera, przez jeszcze 7 sekund będzie on w stanie rzucać zaklęcia. Jeżeli Karthus nauczył się “E”, wówczas będzie ono włączone w trakcie trwania pasywu.
Q – Zrównanie z Ziemią
Czas Odnowienia: 1 sekunda
Koszt: 20/25/30/35/40 many
Zasięg: 875j.
Obrażenia Magiczne: 45/65/85/105/125 (+35% AP)
Wzmocnione Obrażenia: 90/130/170/210/250 (+70% AP)
Obrażenia Zadawane Potworom: 38.25/55.25/72.25/89.25/106.25 (+29.75% AP)
Wzmocnione Obrażenia Zadawane Potworom: 76.5/110.5/144.5/178.5/212.5 (+59.5% AP)
W wybranym miejscu Karthus sprawi, że będzie wybuch, który zada pobliskim wrogom obrażenia magiczne. Natomiast zada większe obrażenia magiczne pojedynczo trafionej jednostce.
W – Ściana Bólu
Czas Odnowienia: 15 sekund
Koszt: 70 many
Zasięg: 1000j.
Długość Ściany: 800/900/1000/1100/1200j.
Spowolnienie: 40/50/60/70/80%
Zredukowane Spowolnienie: 20/25/30/35/40%
Karthus tworzy ścianę, przez którą można przejść. Jednakże prędkość ruchu i odporność na magię tej jednostki zostanie zmniejszona na chwilę.
E – Profanacja
Czas Odnowienia: 0.5 sekundy
Koszt: 30/42/54/66/78 many na sekundę
Zwrócona Mana: 20/27/34/41/48
Obrażenia Magiczne Co Tick: 7.5/12.5/17.5/22.5/27.5 (+5% AP)
Obrażenia Na Sekundę: 30/50/70/90/110 (+20% AP)
Biernie: Karthus otrzymuje przywraca sobie punkty many za każde zabójstwo.
Aktywacja: Karthus ma możliwość otoczenia się duszami swoich ofiar, które zadadzą obrażenia magiczne co 0.25 sekundy przeciwnikom znajdującym się w pobliżu.
R – Rekwiem
Czas Odnowienia: 200/180/160 sekund
Koszt: 100 many
Zasięg: Globalny
Obrażenia Magiczne: 200/350/500 (+75% AP)
Karthus po 3 sekundach zadaje obrażenia magiczne wszystkim wrogim bohaterom. Umiejętność tą można uniknąć.
Maxowanie umiejętności
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Q | E | Q | W | Q | R | Q | E | Q | E | R | E | E | W | W | R | W | W |
Runy
Budowanie postaci (Dżungla)
Start:
Ważne przedmioty dla Karthus’a:
Buty: