Kalista, Włócznia Zemsty, to pełen gniewu i żądny zemsty duch, który likwiduje oszustów oraz zdrajców. Kalista pełni rolę strzelca, na którym będziemy zdecydowanie inwestować w prędkość ataku. Jest ona dość mobilną, ale też niemobilną postacią, ponieważ wraz z podstawowymi atakami może odskakiwać w wybrane miejsce, ale czasem to wręcz nie wystarcza do przeżycia. Kalista nie należy do najłatwiejszych strzelców w League of Legends dlatego na początek przygody lepiej jest wybrać innego strzelca.
Umiejętności
Pasyw – Wojenna Gracja
Podstawowe ataki Kalisty mają unikalne właściwości:
- Zadają 90% AD obrażeń fizycznych,
- Są nie do powstrzymania,
- Umożliwiają jej doskakiwanie w wybranym kierunku po wykonaniu rozkazu przemieszczenia się (dystans skaluje się z rodzajem butów).
Kalista ma możliwość połączenia się z wybranym przez siebie bohaterem (najlepiej supportem) który zostanie jej Sprzysiężonym.
Q – Przebicie
Czas Odnowienia: 8 sekund
Koszt: 50/55/60/65/70 many
Zasięg: 1150j.
Obrażenia Fizyczne: 20/85/150/215/280% (+100% AD)
Kalista szybko rzuca swoją włócznią w wybranym kierunku, wbija się w swój cel i zadaje mu obrażenia fizyczne. Jeżeli go zabije, to przeleci przez niego i przekaże wszystkie ładunki Rozdarcia na następnego przeciwnika, którego trafi.
W – Strażnik
Czas Odnowienia: 30 sekund
Czas Ładowania: 90/80/70/60/50 sekund
Zasięg: 1400j. (minimalny zasięg), 5000j. (maksymalny zasięg)
Bonusowe Obrażenia Magiczne: 14/15/16/17/18% maksymalnego zdrowia celu
Maksymalne Obrażenia Zadawane Jednostkom Innym Niż Bohaterowie: 150/125/150/175/200
Biernie: Gdy Kalista i jej Sprzysiężony są połączeni, wówczas ich podstawowe ataki oraz “Q” Kalisty nakładają oznaczenie duszy na swoje cele. Jeżeli obydwa oznaczenia duszy są nałożone w ciągu 4 sekundy, to cel otrzyma bonusowe obrażenia magiczne. Cel nie może ponownie zostać oznaczony przez 10 sekund. Oznaczenia duszy zadają 75 minimalnych obrażeń minionom i zabijają je od razu, gdy mają mniej niż 125 zdrowia.
Biernie: Kalista przechowuje maksymalnie 2 ładunki Strażników.
Aktywacja: Kalista wyśle na zwiady duszę, która odsłania teren znajdujący się przed nią.
E – Rozdarcie
Czas Odnowienia: 14/12.5/11/9.5/8 sekund
Koszt: 30 many
Obrażenia Fizyczne: 20/30/40/50/60 (+60% AD)
Obrażenia Za Każdą Dodatkową Włócznię: 10/14/19/25/32 (+19.8/23.748/27.498/31.248/34.998% AD)
Spowolnienie: 10/18/26/34/42%
Zwrot Many: 10/15/20/25/30
Biernie: Podstawowe ataki Kalisty przebijają swój cel włócznią.
Aktywacja: Włócznie zostaną wyrwane, a wróg zostanie spowolniony na 2 sekundy i otrzyma tym więcej obrażeń im więcej włóczni przebije przeciwnika. Jeżeli umiejętność ta zabije przeciwnika, czas odnowienia zostanie zresetowany, a mana zostanie zwrócona.
R – Zew Przeznaczenia
Czas Odnowienia: 150/120/90 sekund
Koszt: 100 many
Zasięg: 1200j.
Czas Podrzucenia: 1.5/1.75/2 sekund
Kalista wzywa swojego Sprzysiężonego do siebie. Natomiast on zyska możliwość szybkiego przemieszczenia się w wybranym kierunku. Jeżeli trafi we wroga, podrzuci.
Maxowanie umiejętności
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
E | Q | W | E | E | R | E | Q | E | Q | R | Q | Q | W | W | R | W | W |
Runy
Budowanie postaci
Start:
Ważne przedmioty dla Kalist’y:
Buty: