Irelia, Tańcząca z Ostrzami to wojowniczka wywodząca się z Ionii, która została wyszkolona w starożytnej sztuce tańca, a następnie przystosowała swoje umiejętności do walki. Towarzyszą jej lewitujące ostrza, którymi atakuje wrogów. Irelia jest jedną z tych postaci w League of Legends, które mają duże pole do popisu pod względem użycia mechanik i ogrania swojego przeciwnika. Jest bardzo silna w walce 1 na 1, dlatego warto na nią uważać. Przedstawiamy krótki poradnik – dowiedz się, jak grać Irelią!
Irelia Umiejętności
Pasyw – Ioański Zapał
Trafiając przeciwników umiejętnościami ataki podstawowe zostają ulepszone, przez co Irelia atakuje ze zwiększoną prędkością ataku (7.5%-20% (zależnie od poziomu) za ładunek, a maksymalnie 30%-80% (zależnie od poziomu)). Gdy zdobędzie maksymalną liczbę ładunków, to będzie zadawać również 10-61 (zależnie od poziomu)(+30% bonusowego AD) bonusowych obrażeń magicznych.
Q – Fala Ostrzy
Czas Odnowienia: 11/10/9/8/7 sekund
Koszt: 20 many
Zasięg: 600j.
Obrażenia Fizyczne: 5/25/45/65/85 (+60% AD)
Biernie: Wrodzy bohaterowie oraz duże potwory trafione przez “E” lub “R” są oznaczeni na 5 sekund.
Aktywacja: Irelia doskakuje do wybranego celu, zadaje obrażenia fizyczne oraz leczy się. Czas odnowienia umiejętności zostaje zmniejszony do 0.2 sekundy, jeżeli skonsumowane zostanie oznaczenie wroga, a resetuje się w przypadku śmierci celu.
W – Buntowniczy Taniec
Czas Odnowienia: 20/18/16/14/12 sekund
Koszt: 70/75/80/85/90 many
Zasięg: 825j.
Minimalne Obrażenia: 10/25/40/55/70 (+50% AD)(+40% AP)
Maksymalne Obrażenia: 30/75/120/165/210 (+150% AD)(+120% AP)
Irelia przygotowuje się do ataku, a ostrza ją chronią przed nadchodzącymi atakami, czyli otrzyma zmniejszone obrażenia fizyczne. Następnie może nimi wystrzelić w wybranym kierunku i zadać przeciwnikowi obrażenia zależne od tego jak długo przygotowywała się do tego ataku.
E – Obłędny Duet
Czas Odnowienia: 18/16.5/15/13.5/12 sekund
Koszt: 50 many
Zasięg: 775j.
Obrażenia Magiczne: 80/125/170/215/260 (+80% AP)
Aktywacja: Irelia wysyła ostrze w wybrane miejsce na 3.5 sekundy, a następnie wysyła kolejne ostrze w wybrane miejsce. Ponowna aktywacja umiejętności jest możliwa po 0.15 sekundy. Gdy obydwa ostrza zostaną ustawione, wówczas wytwarza się wiązka pomiędzy nimi, trafieni wrogowie otrzymują obrażenia magiczne, ujawnieni i ogłuszeni na 0.75 sekundy.
Reaktywacja: Irelia wysyła drugie ostrze w wybrane miejsce.
R – Ostrze Obrończyni
Czas Odnowienia: 140/120/100 sekund
Koszt: 100 many
Zasięg: 1000j.
Redukcja Czasu Odnowienia: 0.5/1.5/2.5 sekundy
Obrażenia Przy Trafieniu: 125/250/375 (+70% AP)
Obrażenia Przy Przejściu Przez Ostrza: 125/250/375 (+70% AP)
Irelia wystrzeliwuje ostrzami, które wybuchają po trafieniu wrogiego bohatera. Przeciwnicy trafieni tą umiejętnością zostają Oznaczeni i otrzymają obrażenia magiczne. Ostrza również tworzą ścianę za trafionym celem, która zada obrażenia magiczne i spowolni wroga (90% na 1.5 sekundy), który przez nią przejdzie.
Maxowanie umiejętności Irelii
Na początku warto maxować umiejętność Q, ponieważ znacznie zwiększa mobilność Irelii, a także pomaga jej zdominować przeciwnika na linii. Następnie dobrze jest levelować E. Na 6., 11. oraz 16. poziomie punkt trzeba oczywiście dodać do superumiejętności R. Jako ostatnia może być wymaxowana umiejętność E.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Q | E | W | Q | Q | R | Q | E | Q | E | R | E | E | W | W | R | W | W |
Irelia Runy
Tworząc zakładkę „runy Irelia” trzeba wybrać opcje, które są dostosowane do potrzeb wojownika divera (szturmowca). Najlepszą podstawową ścieżką jest Precyzja, ponieważ pozwala zwiększyć obrażenia. Kluczową runą Irelii jest Zdobywca. Dzięki niej ataki podstawowe/ zaklęcia zadające obrażenia wrogim bohaterom generują 2 ładunki Zdobywcy na 6 s. Każdy z nich gwarantuje +2-5 pkt. siły adaptacyjnej (kumulują się 12 razy). Po uzyskaniu maksymalnej liczby ładunków Irelia wyleczy się na poziomie 9% obrażeń zadanych bohaterom.
W pierwszej linii run do Irelii należy wybrać Triumf: przywraca 12% zdrowia i daje 20 sztuk złota za asysty (udział w zabójstwie bohatera).
W drugiej linii idealne runy pod Irelie to Legenda: Żwawość. Zapewnia 3% prędkości ataku plus dodatkowe 1,5% za każdy z ładunków Legendy (max. da się zdobyć ich 10 – generują się po zdobyciu asysty, zabójstwie bohatera, zabójstwie epickiego potwora oraz po zabiciu dużych potworów i stworów).
W trzeciej linii runy na Irelię najlepiej jest umieścić Ostatni Bastion. Dzięki niemu w sytuacji, gdy ma się mniej niż 60% zdrowia, zwiększa obrażenia zadawane bohaterom o 5-11% (maksymalne obrażenia osiąga się przy 30% HP).
Najlepsze runy dla Irelii w drugiej ścieżce należą do Inspiracji – daje dostęp do nietypowych rozwiązań, które w pewnym sensie nieco naginają zasady gry. Pierwszą pozycję runy do Ireli powinna zająć Dostawa Ciastek. Co dwie minuty (do 6. minuty gry) generuje w ekwipunku 1 Ciastko Całkowicie Nieustającej Woli, przywracające 10% zdrowia i many. Drugą pozycję runy na Irelie idealnie wypełnia Zaginający Czas Tonik. Sprawia, że użycie mikstury lub ciastka natychmiastowo aktywuje 50% ich efektu regeneracji zdrowia lub many. Dodatkowo daje +5% do prędkości ruchu na czas działania mikstury lub ciastka.
Punkty do statystyk trzeba dodać następująco: ofensywne +10% ataku, elastyczne +9 pkt. adaptacyjnej siły oraz defensywne +6 pkt. pancerza.
Irelia Build
Najlepsze przedmioty dla Irelii głównie powinny zwiększać jej obrażenia oraz prędkość ataku.
Start:
Mikstura Skażenia – przywraca 125 pkt. zdrowia oraz 75 pkt. many przez 12 s (3 ładunki, odnawialne po wizycie w sklepie).
Unikalne Bierne – Dotyk Skażenia: zaklęcia i ataki dodatkowo ranią wrogich bohaterów, zadając im 15 pkt. obrażeń magicznych w ciągu 3 s. Przy czarach obszarowych i zadających obrażenia wraz z upływem czasu efekt zadaje 50% więcej obrażeń.
Ważne przedmioty dla Irelii:
Ostrze Zniszczonego Króla: +40 pkt. obrażeń ataku, +25% prędkości ataku, +10% kradzieży życia.
Unikalne Bierne – Ostrze Mgły: podstawowe ataki zadają dodatkowe obrażenia fizyczne w wysokości 10% aktualnego zdrowia celu.
Unikalne Bierne – Syfon: trzykrotne trafienie bohatera podstawowym atakiem zadaje dodatkowo 40-150 pkt. obrażeń magicznych i wykrada 25% prędkości ruchu (na 2 s).
Moc Trójcy: +200 pkt. zdrowia, +35 pkt. obrażeń od ataku, +30% prędkości ataku, +20 jedn. przyspieszenia umiejętności.
Unikalne Bierne – Potrójne Uderzenie: podstawowe ataki zwiększają prędkość ruchu o 20 j. na 3 s. Jeśli cel jest bohaterem, podstawowe obrażenia od ataku zwiększają się o 6%. Efekt kumuluje się do 5 razy (max. 30%).
Unikalne Bierne – Czaroostrze: po użyciu umiejętności następny atak jest wzmocniony i zadaje dodatkowe 200% podstawowych obrażeń od ataku (1,5 s odnowienia).
Mityczna Bierna: dodaje wszystkim posiadanym legendarnym przedmiotom 10 j. prędkości ataku.
Gruboskórność Steraka: +400 pkt. zdrowia, +50 pkt. obrażeń od ataku.
Unikalne Bierne – Zew Krwi: zadanie obrażeń bohaterowi lub otrzymanie obrażeń od bohaterów zapewnia ładunek przywracając 2% max. zdrowia (w ciągu 6 s). Efekt kumuluje się do 5 razy.
Unikalne Bierne – Linia Życia: przy otrzymaniu obrażeń, które zmniejszyłyby zdrowie poniżej 30%, daje tarczę o wartości 100 pkt. (zwiększoną o 8% max. zdrowia za każdy ładunek Zewu Krwi) na 4 s (60 sek. odnowienia).
Taniec Śmierci: +55 pkt. obrażeń od ataku, +45 pkt. pancerza, +15 j. przyspieszenia umiejętności.
Unikalne Bierne – Ignorowany Ból: 35% otrzymywanych obrażeń fizycznych jest zadawanych w ciągu 3 s.
Unikalne Bierne – Przeciwstawienie: udziały w zabójstwach bohaterów oczyszczają pulę obrażeń Ignorowanego Bólu i przywracają 15% max. zdrowia.
Koniec Rozumu: +40 pkt. obrażeń od ataku, +40% prędkości ataku, +50 pkt. odporności na magię.
Unikalne Bierne – Bitwa: ataki zadają dodatkowo 15-80 pkt. obrażeń magicznych przy trafieniu i zapewniają 20 j. prędkości ruchu (na 2 s).
Buty:
Pancerniaki: +20 pkt. pancerza, +45 j. prędkości ruchu.
Bierne: zmniejszają otrzymywane obrażenia (od ataków) o 12%.
lub
Obuwie Merkurego: +25 pkt. odporności na magię, +45 j. prędkości ruchu, +30% nieustępliwości.