Gangplank, Postrach Siedmiu Mórz jest piratem, który włada kordelasem, pistoletem i beczkami prochu. Jest dosyć wysokiej trudności postacią w League of Legends, ze względu na jedną ze swoich głównych umiejętności, która jest ciężka w obyciu. Gangplanka spotkamy na topie, walczącego z innymi wojownikami. Należy do grona postaci spędzających mnóstwo czasu na linii ze względu na konieczność farmienia minionów, potrzebuje ich do ulepszania swojej głównej umiejętności.
Umiejętności
Pasyw – Próba Ognia
Czas Odnowienia: 15 sekund
Co 15 sekund Gangplank wzmacnia swój następny podstawowy atak, który podpali cel i zada mu 55-225 (zależnie od poziomu)(+100% bonusowego AD) bonusowe obrażenia nieuchronne co 0.25 sekundy przez 2.5 sekundy. Wieże otrzymują 50% zredukowanych obrażeń.
Jeżeli Gangplank trafi swój cel przy pomocy pasywu, wówczas zyska 30% bonusowej prędkości do ruchu na 2 sekundy. Zniszczenie “E” zresetuje czas odnowienia pasywu i zapewni bonusową prędkość ruchu. Pasywu nie da się nałożyć na przeciwnika przy pomocy “Q” i “E”.
Q – Paktujemy?
Czas Odnowienia: 5 sekund
Koszt: 60/55/50/45/40 many
Zasięg: 625j.
Obrażenia Fizyczne: 20/45/70/95/120 (+100% AD)
Splądrowane Złoto: 3/4/5/6/7
Zagrabione Srebrne Monety: 4/5/6/7/8
Gangplank strzela z pistoletu w wrogą jednostkę i zadaje swojemu celowi obrażenia fizyczne. “Q” może trafić krytycznie. Jeżeli “Q” zabije swój cel, wówczas Gangplank zdobywa dodatkowe sztuki złota i srebrne monety, których potrzebuje do ulepszeń “R”.
W – Usuń Szkorbut
Czas Odnowienia: 22/20/18/16/14 sekund
Koszt: 80/90/100/110/120 many
Leczenie: 50/75/100/125/150 (+90% AP)(+15% brakującego zdrowia)
Gangplank zjada cytrusy i usuwa w ten sposób efekty kontroli tłumu, a także leczy się z ich pomocą.
E – Beczka Prochu
Czas Odnowienia Ładunków: 18/16/14/12/10 sekund
Koszt: 1 ładunek
Zasięg: 1000j.
Bonusowe Obrażenia Fizyczne: 80/105/130/155/180
Spowolnienie: 40/50/60/70/80%
Biernie: Gangplank przechowuje Beczki Prochu, maksymalnie 3.
Aktywacja: Gangplank stawia beczkę w wybranym miejscu (25 sekund). Beczka na start ma 3 paski zdrowia, które po chwili maleją aż zostanie tylko 1. Wtedy Gangplank może sprawić, że ona wybuchnie strzelając w nią lub używają podstawowego ataku. Beczki mogą zostać zniszczone przez przeciwników, ale wówczas nie wybuchają. Te które wybuchną zadają obrażenia fizyczne wrogom, ignorują 40% pancerza wrogów i spowalniają ich (2 sekundy). Beczki można łączyć ze sobą co zwiększa ich pole rażenia.
R – Kanonada
Czas Odnowienia: 180/160/140 sekund
Koszt: 100 many
Zasięg: Globalny
Obrażenia Magiczne Serii: 40/70/100 (+10% AP)
Całkowite Obrażenia Magiczne: 480/840/1200 (+120% AP)
Całkowite Obrażenia Magiczne z “Fire At Will”: 720/1260/1800 (+180% AP)
Okręt Gangplanka otrzymuje rozkaz ostrzelania danego obszaru. Wrogie jednostki znajdujące się w nim otrzymują obrażenia magiczne i zostaną spowolnione (30% na 0.5 sekundy. Umiejętność ta może być ulepszana, gdy Gangplank zdobędzie 500 srebrnych monet:
- Córka Śmierci: Pierwsza kula armatnia ląduje w centrum obszaru i zadaje obrażenia nieuchronne trafionym wrogim jednostkom oraz spowalnia ich (60% na 1.5 sekundy.
- Wzrost Morali: Obszar zapewnia 30% bonusowej prędkości ruchu sojusznikom, gdy są w środku i utrzymuje się przez 2 sekundy po opuszczeniu obszaru.
- Strzelać Do Woli: Armaty wystrzeliwują 6 dodatkowych serii w trakcie trwania “R”ki.
Maxowanie umiejętności
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Q | E | W | Q | Q | R | Q | E | Q | E | R | E | E | W | W | R | W | W |
Runy
Budowania postaci
Start:
Ważne przedmioty dla Gangplank’a:
Buty:
lub