Wczesna faza gry (tzw. Early Game)
Early game rozpoczyna się od samego pojawienia się naszych postaci na Summoner’s Rift. To wtedy kupujemy przedmioty startowe, a bohaterowie nie posiadają wszystkich umiejętności i są słabi, a także podatni na wszelakie obrażenia. Wtedy właśnie gracze skupiają się na farmieniu minionów, żeby zarabiać złoto i zdobywać doświadczenie. To właśnie wtedy dżunglerzy są najsilniejsi. To ich ganków powinniśmy się obawiać, bo jeden udany gank i może porządnie nabroić w szeregach naszej drużyny. Jest to faza, w której trzeba zachować spokój, czekać na okazję i podejmować decyzje z rozwagą, ponieważ w razie śmierci, stracimy cenne doświadczenie i złoto ze stworów, a nawet może to doprowadzić to utraty wieży. W rezultacie, nasz przeciwnik może stać się nie do powstrzymania i nas zestompować.
Środkowa faza gry (tzw. Mid Game)
W tej fazie gry bohaterowie są już uzbrojeni w lepsze przedmioty, a także posiadają niezbędne umiejętności, które mogą nam sporo zaszkodzić. W tym czasie powinniśmy wywierać jak największą presję na przeciwniku, a w najlepszym przypadku zabijać ich oraz niszczyć wieżę, przez co otworzymy mapę. W tej fazie wciąż rządzi dżungler, ale znacznie mniej ma już do powiedzenia. Bezpieczniej będzie dla niego jednak poprosić o pomoc sojuszników z górnej bądź środkowej alei. W tej fazie gry wypada zdobyć kontrolę oraz rozstawić wizję wokół Smoka i Heralda. Mid game kończy się wraz z osiągnięciem przez bohaterów wysokich poziomów, a także posiadaniem praktycznie full build’ów, czas respawna po śmierci też są wówczas wysokie.
Końcowa faza gry (tzw. Late Game)
W tej fazie bohaterowie już mają wszystkie wymienione wyżej rzeczy. W tej fazie gry każda podjęta decyzja może przekreślić nasze szanse na zwycięstwo, ale także może zapewnić nam zwycięstwo. Drużynowe walki powinny oraz cele do focus’owania (focusujemy najsilniejszych bohaterów. W tej fazie konieczna jest kontrola wizji wokół Barona i Pradawnego Smoka, żeby w razie czego przeszkodzić w tym przeciwnikom. To właśnie w końcowej fazie gry gracze rozpoczynają Split push’owanie, jednakże każdy ruch musi być starannie zaplanowany, ponieważ odradzanie się jest coraz dłuższe, a każdy przegrany teamfight może skutkować przegraną grą. Zapuszczanie się zbyt głęboko na terytorium wroga bez wizji może również być złe dla drużyny, sojusznicy powinni trzymać się razem w tej fazie gry, ponieważ wroga drużyna może w każdej chwili zainicjować walkę. A wszystko to po to, żeby wedrzeć się do bazy wroga i ostatecznie wykończyć wrogi Nexus.