Ezreal, Odkrywca z Powołania, czyli średniej trudności strzelec, jest jednym z bardziej popularnych właśnie w tej roli postaci ze względu na mechanizm ucieczki. Jednakże jego główną wadą jest to, że w początkowej fazie gry Ezreal praktycznie nie istnieje. Jego pierwszy zakup to zwykle “Łza Bogini”, która zwykle jest nastackowana dopiero około 20 minuty, przez co do tej pory ciężko jest mu zadać jakiekolwiek obrażenia. Dodatkowo, jego wszystkie umiejętności są skillshotami.
Umiejętności
Pasyw – Wzmacniająca Siła Czarów
Trafiając umiejętności, prędkość ataku Ezreala wzrasta o 10% na 6 sekund. Efekt ten kumuluje się do 5 razy, wówczas otrzyma 50% bonusowej prędkości ataku.
Q – Mistyczny Strzał
Czas Odnowienia: 5.5/5.25/5/4.75/4.5 sekundy
Koszt: 28/31/34/37/40 many
Zasięg: 1200j.
Obrażenia Fizyczne: 20/45/70/95/120 (+130% AD)(+15% AP)
Ezreal wystrzeliwuje pocisk, który zadaje obrażenia fizyczne i skraca czas odnowienia o 1.5 sekundy pozostałych umiejętności (po trafieniu w wrogą jednostkę).
W – Strumień Esencji
Czas odnowienia: 12 sekund
Koszt: 50 many
Zasięg: 1200j.
Obrażenia Magiczne: 80/135/190/245/300 (+60% bonusowego AD)(+70/75/80/85/90% AP)
Ezreal wystrzeliwuje pocisk, który “przykleja” się do pierwszego trafionego bohatera, epickiego potwora lub wieży na 4 sekundy. Dodatkowo, gdy Ezreal trafi wroga podstawowym atakiem lub umiejętnością, na którym obecnie jest ten Strumień Esencji, ta wybuchnie i zada obrażenia. Detonując przy użyciu umiejętności, wówczas koszt many zostanie całkowicie zwrócony i otrzyma się 60 many.
E – Magiczne Przejście
Czas Odnowienia: 28/25/22/19/16 sekund
Koszt: 90 many
Zasięg: 475j.
Obrażenia Magiczne: 80/130/180/230/280 (+50% bonusowego AD)(+75% AP)
Ezreal teleportuje się w pobliskie, wybrane przez siebie miejsce i wystrzeliwuje samonaprowadzający się pocisk, który atakuje najbliższą jednostkę. Trafiony wróg otrzyma obrażenia magiczne. Jednakże warto pamiętać, że priorytetem tego pocisku są wrogowie trafieni mający na sobie Strumień Esencji.
R – Celna Salwa
Czas Odnowienia: 120 sekund
Koszt: 100 many
Zasięg: Globalny
Obrażenia Magiczne: 350/500/650 (+100% bonusowego AD)(+90% AP)
Zredukowane Obrażenia: 175/250/325 (+50% bonusowego AD)(+45% AP)
Ezreal ładuje salwę energii i po chwili ją wystrzeliwuje. Zadaje ona obrażenia magiczne każdej jednostce, przez którą przeniknie (50% mniej obrażeń stworom i minionom).
Maxowanie umiejętności
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Q | E | W | Q | Q | R | Q | E | Q | E | R | E | E | W | W | R | W | W |
Runy
Budowanie postaci
Start:
Ważne przedmioty dla Ezreal’a:
Buty: