Aurelion Sol, Architekt Gwiazd to zniewolony smok, który jest gotów zrobić wszystko, żeby tylko odzyskać wolność. W odpowiednich rękach czyni potężne obrażenia. Kolejna postać w League of Legends, która jest magiem i do której trzeba po prostu wytrenowania i wyćwiczenia jej. Jedna z jego umiejętności jest dość trudna do trafienia. Jednakże, jest to bardzo przyjemna postać w grze.
Pasyw – Centrum Wszechświata
Czas Odnowienia: 1 sekundy
Obrażenia Magiczne: 12 − 120 (zależne od poziomu)(+ 5/10/15/20/25 (bazując na obecnym poziomie “W”))(+25% AP)
Wokół Aurelion Sol’a orbitują trzy gwiazdy, które wykonują pełne okrążenie w 5,25s. (ruch przeciwny do wskazówek zegara), ponadto po zetknięciu się z neutralną bądź wrogą jednostką zadadzą jej obrażenia magiczne. Warto pamiętać, że chowanie się w krzakach Aurelionem to niezbyt dobry pomysł, ponieważ pomimo tego, że on sam jest w zaroślach, to gwiazdy wciąż widać na zewnątrz. Jedna gwiazda, żeby zadać ponownie obrażenia tej samej jednostce musi pokonać jedną trzecią orbity. W trakcie bycia pod wpływem jaki daje na przykład Klepsydra Zhonyi gwiazdy wciąż orbitują.
Q – Gwiezdna Fala
Czas Odnowienia: 12/11/10/9/8 sekund
Koszt: 60/70/80/90/100 many
Zasięg: 75j. – ∞
Obrażenia Magiczne: 70/110/150/190/230 (+65% AP)
Czas Trwania Ogłuszenia: min. (0.55/0.6/0.65/0.7/0.75), max. (2.2/2.4/2.6/2.8/3)
Aurelion Sol tworzy powiększającą się falę gwiazd, która wybucha, gdy oddali się zbyt daleko od swojego twórcy (wzmocniony zasięg gwiazd) i zapewnia 20% premii do prędkości ruchu. Wybuchając, ogłusza i zadaje obrażenia wrogim jednostkom, które znajdują się w środku dysku. Czas trwania jest zwiększony od 0%-300% zależnie od czasu, ile ta umiejętność podróżowała. Umiejętność może zostać ponownie użyta po 0,25s.
W – Astralna Ekspansja
Czas Odnowienia: 8/6.5/5/3.5/2 sekundy
Koszt: 70/80/90/100/110 many
Obrażenia Dodatkowe: 5/10/15/20/25
Obrażenia Magiczne: 16.8 − 168 (zależne od poziomu)(+7/14/21/28/35)(+35% AP)
Biernie: Aurelion Sol zwiększa bazowe obrażenia swoich gwiazd.
Aktywacja: Aurelion Sol zwiększa zasięg swoich gwiazd oraz ich prędkość, która spada z biegiem czasu. Obrażenia, które zadają zostają zwiększone o 40%. Umiejętność może zostać ponownie użyta po 1s.
E – Legendarna Kometa
Czas Odnowienia: 80/75/70/65/60 sekund
Koszt: 60 many
Zasięg: 5500/6000/6500/7000/7500j.
Prędkość: 600/650/700/750/800
Aurelion Sol zaczyna lecieć w wybranym kierunku. W trakcie lotu nie koliduje on z jednostkami oraz ścianami. Po otrzymaniu obrażeń od wrogiego bohatera bądź wieży lub zostanie unieruchomiony, wówczas lot zostanie od razu przerwany. Lot można również przerwać samodzielnie poprzez rozkazanie Aurelion Sol’owi przemieszczenie się lub reaktywację umiejętności, która będzie możliwa po 1,5s. W trakcie lotu można użyć “Q” co jest dobrym sposobem na zaskoczenie przeciwnika.
Dodatkowo Aurelion Sol poruszając się w linii prostej przez krótką chwilę zyska premię do prędkości ruchu.
R – Głos Światła
Czas Odnowienia: 110/90/70 sekund
Koszt: 100 many
Zasięg: 1500j.
Obrażenia Magiczne: 150/250/350 (+70% AP)
Spowolnienie: 40/50/60%
Aurelion wystrzeliwuje gwiezdny ogień w linii prostej. Cele na jego drodze są odpychane do tyłu, są spowalniane (2s.) i oczywiście otrzymują obrażenia.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Q | W | E | W | W | R | W | Q | W | Q | R | Q | Q | E | E | R | E | E |
1. PRZEDMIOTY STARTOWE
Dobry przedmiot startowy przeciwko mocno obijającym przeciwnikom (np. Orianna). Dzięki niemu możemy dłużej wystać.
Najlepszy przedmiot na start, ponieważ daje HP i AP, żeby walczyć w early i móc zabić kogoś z pomocą ignita.
2. MITYCZNE PRZEDMIOTY
Przedmiot przeciwko tankom i możemy go połączyć z drugą maską, żeby palić ich podwójnie i łączyć penetrację magiczną.
Idealny przedmiot dla Aureliona, ponieważ ma on bardzo bliski kontakt ze swoimi wrogami i jego „Q” jest dość łatwe do trafienia. Po trafieniu „Q” możemy walić ich z „W” i w międzyczasie znowu ich unieruchomić z tego przedmiotu. Bardzo długie CC, a może nawet zabijemy!
3. RESZTA PRZEDMIOTÓW
Łączymy go zdecydowanie z mityczną maską, żeby palić ich podwójnie i łączyć penetrację magiczną.
Aurelion spowalnia przeciwników z każdego trafienia „W”, czyż to nie OP? Jest to jeden z najlepszych użytkowników tego przedmiotu, więc zawsze go budujemy. Everfrost, „Q” i Rylai? Piękna sprawa.
Bardzo tani przedmiot, a daje tak dużo. Kupujemy go, gdy widzimy że przeciwnicy zaczynają budować odporność na magię, a nie chcemy żeby coś obniżało nasze obrażenia.
Bardzo dobry defensywny przedmiot w razie sporej ilości obrażeń fizycznych w drużynie przeciwnej. Przyda się również, żeby uniknąć lub kupić czas przeciwko takim bohaterom jak Zed, Veigar, Syndra (nie uda im się nas zburstować, jeśli nie jesteśmy sami.
Rabadon zawsze będzie dobrym wyborem dla magów, ponieważ zwiększa ich AP o 35%. Budujemy go przed Void Staffem, no chyba że przeciwnicy mają zbudowane pełno odporności na magię, to wtedy zamieniamy kolejność.
Kolejny superancki przedmiot defensywny. Składamy go przeciwko magom, którzy są w stanie nas zburstować (np. LeBlanc) lub, gdy nie chcemy dostać wkurzającą umiejętnością z zaskoczenia (np. Zoe, Fizz).
4. BUTY
Najczęstszy wybór butów dla Aureliona, ponieważ polega on na pozycjonowaniu się, żeby zadać obrażenia, a CC i spowolnienia mu w tym mocno przeszkadzają.
Bierzemy je, gdy przeciwnicy mają mocniejsze spowolnienia niż CC, a przyspieszą nas bardziej niż inne buty (poza Mobilitkami, ale one są bezużyteczne).
KASSADIN
Permaban, jeśli gramy Aurelionem. Obijamy go w early, ale po jego 6. poziomie unikamy walki. Spamuje sobie ultem pomiędzy naszymi gwiazdami i nie mamy co robić. Całe szczęście Aurelion dobrze roamuje i właśnie to chcemy robić.
FIZZ
Używamy „Q” po jego „E”, żeby go zestunować. Dobrym pomysłem będzie zbanować go. Jesteśmy za mało mobilni przeciwko niemu. Możemy próbować odepchnąć go naszym „R”, ale wtedy nie mamy obrażeń.
LEBLANC
Bardzo wkurzający matchup. Będzie nas ciągle probować zabić i obijać. Możemy ją ograć, jeśli dobrze wyczujemy jej powrót do swojego „W”, ale raczej nie zabijemy.
WKRÓTCE
Aurelion Sol ma bardzo silny Laning Phase. Jego push jest najlepszy od samego początku, a early game mocne w połączeniu z piorunkiem. Możemy walczyć od 1. poziomu i wygramy większość walk przy pomocy naszych gwiazd na „W”.
Brzmi fajnie, ale nie od razu będziemy mogli czynić takie cuda. Aurelion wymaga mnóstwa praktyki, ale łatwo jest się do niego zniechęcić, a niesłusznie! Aurelion jest mało popularną postacią, a jest według mnie najciekawszym bohaterem na Summoner’s Rift.
Aurelion wymaga dobrego pozycjonowania się, żeby trafiać gwiazdami. Musimy ciągle obserwować ruchy wroga i dostosowywać się do nich.
Mimo dobrego early game, Aurelion jest bardzo podatny na ganki ze względu na swoją niemobilność (nie użyjemy „E” po zostaniu zaatakowanym). Stawiamy wizję, dużo roamujemy po przepchnięciu linii. Nie obijemy nikogo pod wieżą, oczywiście poza melee postaciami.
Chcemy grupować się jak najczęściej po zakończeniu laning phasu. Aurelionem gra się inaczej niż innymi magami. Gramy w środkowej części walki i stanowimy barierę pomiędzy naszymi carry, a wrogami. Pamiętajmy, że nie jesteśmy front linem dla naszej drużyny, bo jesteśmy dość squishy.
Aurelion ma bardzo dobry peel i może kupić sporo czasu dla drużyny, jeśli trafi swoimi umiejętnościami.