Anivia, Kriofenisk, jest to duch przypominający wyglądem ptaka, którego rolą w League of Legends jest mag. Gra nią zdecydowanie wymaga sporego treningu. Anivia nie należy do najłatwiejszych postaci w League of Legends. Używanie umiejętności trzeba dobrze przemyśleć. Gdy już wyczujemy jej limity i nauczymy się nią trochę grać to zostanie nam to wynagrodzone, ponieważ zadaje ona potężne obrażenia.
Pasyw – Odrodzenie
Czas Odnowienia: 240 sekund
W razie otrzymania śmiertelnych obrażeń Anivia zmienia się w jajo. Wówczas zostaną zniesione wszelkie trucizny. W trakcie, gdy jest w formie jajka nie może nic robić, ale otrzymuje bonusowy pancerz oraz odporność na magię (-40 – 20 – zależnie od poziomu). Po 6 sekundach, jeżeli nie została jeszcze zabita, odradza się z taką ilością zdrowia, ile zostało jej w formie jajka.
! Jeżeli Anivia użyje Teleportu przed otrzymaniem śmiertelnych obrażeń to Teleport nie zostanie przerwany. Wówczas Anivia przeniesie się w dane miejsce w formie jajka.
Q – Błyskawiczny Mróz
Czas Odnowienia: 11/10/9/8/7 sekund
Koszt: 80/85/90/95/100 many
Zasięg: 1100j. (max.)
Obrażenia Przechodzące: 50/70/90/110/130 (+25% AP)
Obrażenia Detonacyjne: 60/95/130/165/200 (+45% AP)
Całkowite Obrażenia: 110/165/220/275/330 (+70% AP)
Czas Trwania Ogłuszenia: 1.1/1.2/1.3/1.4/1.5 sekundy
Anivia przywołuje kulę lodu, która lecąc zadaje obrażenia magiczne wrogim jednostkom oraz spowalnia ich (20-40% bazując na poziomie specjalnej umiejętności)(3 sekundy). Umiejętność można ponownie aktywować. Wówczas pocisk wybuchnie w wybranym miejscu i zada te same obrażenia magiczne, a także ogłuszy przeciwników. Po osiągnięciu maksymalnego zasięgu pocisk wybuchnie samodzielnie.
W – Krystalizacja
Czas Odnowienia: 17 sekund
Koszt: 70 many
Zasięg: 1000j.
Długość Ściany: 600/700/800/900/1000j.
Anivia stawia ścianę z lodu, przez którą nie można przejść. Po 5 sekundach zaczyna topnieć i wreszcie znika. Trafiając przeciwników odepchnie ich na niewielką odległość.
E – Odmrożenie
Czas Odnowienia: 4 sekundy
Koszt: 50 many
Zasięg: 600j.
Obrażenia Magiczne: 50/80/110/140/170 (+60% AP)
Zwiększone Obrażenia: 100/160/220/280/340 (+120% AP)
Anivia rzuca soplem lodu w przeciwnika i zadaje niewielkie obrażenia. Przeciwnik, który został niedawno ogłuszony za pomocą Q lub otrzymał obrażenia z R, otrzyma podwójne obrażenia.
R – Burza Lodu
Czas Odnowienia: 4/3/2 sekundy
Koszt: 60 many + 35/45/55 co sekundę
Zasięg: 750j.
Obrażenia Magiczne co Tick: 30/45/60 (+12.5% AP)
Wzmocnione Obrażenia co Tick: 90/135/180 (+37.5% AP)
Spowolnienie: 20/30/40%
Wzmocnione Spowolnienie: 30/45/60%
Kriofeniks przywołuje burzę lodu i gradu, w obrębie której przeciwnicy otrzymują obrażenia magiczne na sekundę, a także zostają spowolnieni na 1 sekundę. Po ponownej aktywacji umiejętności burza zniknie. Obszar burzy rośnie przez 1.5 sekundy. Gdy osiągnie maksymalny rozmiar, wówczas wrogowie znajdujący się w polu rażenia będą otrzymywać wzmocnione obrażenia magiczne oraz zostaną bardziej spowalniani przez 1.5 sekundy. Burza zniknie sama z siebie, gdy Anivia za bardzo się od niej oddali lub straci manę. Ponadto zniknie, gdy Anivia zostanie poddana któremukolwiek z efektów kontroli tłumu.
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
Q | E | E | W | E | R | E | Q | E | Q | R | Q | Q | W | W | R | W | W |
1. PRZEDMIOTY STARTOWE
Większe obrażenia przeciwko minionom, co ułatwia dobijanie ich. Ponadto, odnawiamy sobie manę zadając obrażenia wrogim bohaterom, a gdy mamy pełen pasek many, to odnawiamy zdrowie.
Łezkę kupujemy dopiero po pierwszym powrocie i zaczynamy ją stackować. Na Anivii będzie to całkiem szybko.
2. MITYCZNE PRZEDMIOTY
Obecnie najlepszy przedmiot mityczny dla Anivii. Przy jego pomocy możemy zapewnić sobie trafienie „Q” i wtedy prawie na pewno zabijemy wroga z naszymi obrażeniami. Przedmiot ten jest również bardzo dobry przeciwko melee postaciom, które będą chciały w nas wejść, więc gdy podejdą dostatecznie blisko, to wiadomo co z nimi robimy.
Dobry wybór przeciwko tankowatym drużynom.
Daje Anivii gigantyczny burst, ale w zamian staje się ona bardzo squishy. Kupujemy, gdy przeciwnicy nie mają postaci, które mogą nas zbombić lub mamy dobry peel w drużynie.
3. RESZTA PRZEDMIOTÓW
Ważny przedmiot dla manożernych postaci. Chcemy go wystackować jak najszybciej. Zazwyczaj budujemy go zaraz po mitycznym przedmiocie.
Niezbyt silny przedmiot nawet dla Anivii. Możemy go zbudować, gdy budujemy maskę jako mityczny przedmiot.
Budujemy przeciwko znacznej ilości obrażeń fizycznych w drużynie przeciwnej lub dla możliwości ogrania przeciwników.
Jeśli przeciwnicy nie budują odporności na magię, to Rabadon będzie naszym zakupem.
Jeśli przeciwnicy budują odporność na magię, to Void Staff jest tym czego szukamy.
4. BUTY
Nie ma sensu kupować innych butów na Anivię, ponieważ obuwie maga świetnie działa z naszym „E”. Przyda nam się to po 6. poziomie.
LEBLANC
Jej spora ilość obrażeń zmusza nas do wzięcia Wyczerpania (Exhaust) lub Bariery, a także do zbudowania Całunu Banshee (Banshee’s Veil). Chcemy unikać walczenia z nią, ponieważ może ona z łatwością uniknąć naszych umiejętności. Poprośmy dżunglera o pomoc, żebyśmy mogli zaistnieć w meczu. Dobrze jest też rozważyć zamrażanie linii, gdy nadarzy się okazja i przytulać do wieży.
KASSADIN
Chcemy go obijać jak najbardziej to możliwe przed jego 6 poziomem. Po zdobyciu swojego ulta ten matchup staje się niesamowicie uciążliwy. Kassadin wówczas staje się bardzo mobilny, a jego „Q” może przerywać naszego ulta. Z pewnością chcemy unikać spotykania go 1 na 1. Najlepszym co możemy zrobić, to złapać go przy pomocy naszego „Q” z zaskoczenia (wykorzystując Fog of War). Kassadin jest też dość manożerny, co może również nam pomóc ukarać go.
YASUO
Jego ściana blokująca umiejętności może nam porządnie dać się we znaki. Może on też unikać naszych czarów przy pomocy „E”. To wszystko czyni go to bardzo nieznośnym przeciwnikiem. Co możemy na niego zrobić? Najlepiej nie wchodzić z nim w żadne interakcje, ponieważ krzywdy mu nie zrobimy. Chcemy po prostu się farmić, skalować i być przydatnym dla naszej drużyny w late game.
XERATH
Prawdopodobnie najtrudniejszy matchup dla Anivii. Jego zasięg jest bardzo duży, co pomaga mu na obijanie nas z daleka. Na pewno przydadzą się tutaj nasze umiejętności unikania czarów Xeratha. Ponadto, jego przepushowanie linii jest znacznie szybsze od naszego. Starajmy się farmić, dawać się pushować przez co zmusimy go do podejścia w głąb linii i dać naszemu dżunglerowi szansę na zgankowanie go. Xerath nie jest mobilny, więc nie powinno być trudno zabić go z sojusznikiem.
WKRÓTCE
Laning Phase Anivii jest bardzo słaby i chcemy go po prostu przetrwać. Ułatwia nam to nasz pasyw, który nie pozwoli naszym przeciwnikom nas łatwo zabić. Zazwyczaj zdążymy wycofać się pod wieżę lub nie zdążą zabić naszego jajka. Jeśli stracimy jajko, to gramy giga bezpiecznie.
Anivia wymaga mnóstwa cierpliwości, ponieważ bohaterem z prawdziwego zdarzenia stajemy się dopiero po 6. poziomie, ale możemy obijać przeciwnika, jeśli mam piorunek w runkach (AA + E + AA).
W early game skupiamy się po prostu na dobijaniu minionów i czekaniu na dżunglera (który MOŻE przyjdzie). Jeśli trafimy nasze „Q”, to powinniśmy spróbować dorzucić „E” i AA, żeby aktywował się piorunek. W ten sposób przeciwnik straci mnóstwo zdrowia.
Anivia jest najwolniejszym bohaterem, więc chcemy szybko zaopatrzyć się w buty. Musimy być przez to ostrożni z pushowaniem linii i schodzeniem z linii, bo może nie udać nam się uciec przed wrogim dżunglerem.
Po zdobyciu 6. poziomu mamy nareszcie dobry waveclear. Po spushowaniu linii starajmy się zrobić wizję, pomóc dżunglerowi lub zroamować (jeśli mamy buty, bo bez tego jesteśmy za wolni).
Możemy chodzić na boczne linie i zbierać miniony, ale nie chcemy splitpushować. Bo wzięciu minionów wracamy do naszej drużyny. Ciężko będzie naszym przeciwnikom spushować nas, gdy żyjemy, bo mamy super waveclear.
Zawsze staramy się trafić naszym „Q” w jakiś ważny/squishy cel, żeby go od razu wyeliminować z walki. Możemy użyć naszej ściany do odcięcia wrogów od siebie i będziemy mogli dobić wrogów po naszej stronie ściany. Przyda się ona również, gdy nie chcemy walczyć i uciekamy przed nimi.
Anivia bardzo bić się w ciasnych miejscach. Wtedy wszyscy przeciwnicy mogą znaleźć się w naszym „R” i będą przez to mega spowolnieni i będą otrzymywać obrażenia.
Jako mag możemy spodziewać się, że wbiją się w nas asasyni/tanki przeciwników. Jeśli dobrze trafimy naszymi umiejętnościami, to powinniśmy dać sobie radę praktycznie sami.